Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har vært sammen 6 mnd nå. Vi er i midten av 30-åra begge to. Jeg har barn, han ingen. I starten av forholdet rant han nesten ned døra mi, og overnattet en hel del. Nå i det siste, 1 1/2 måneds tid, har han sluttet og dukke opp så ofte. Forrige uke var han her en kveld med påfølgende overnatting og på jobb om morgenen, samt ett døgn nå i helga.

Vi har det bra sammen, sex,kommunikasjon etc etc. Jeg har ett sjalusiproblem som er tatt opp med han og som vi på sett og vis har løst. Jeg har også nevnt for han, iom hans dalende antall besøk, at jeg ikke gidder være helgekjæresten hans. Mitt behov for kos, samvær og å knytte tettere bånd til han er mer omfattende enn til bare noen helger. Dette er han altså klar over men bryr seg da ikke siden han for det meste holder seg hjemme.

Når han er hjemme gjør han ingenting spesielt, ser på tv og er på facebook..så dette er aktivitetene han velger foran samvær med meg. Han har uttalt at han trenger alenetid, men det får vel være måte på? Eller er det slik at han er blitt så trygg på at jeg er der uansett og lar det bare skure og gå (til jeg eventuelt får nok).

Å være sjalu handler om å være usikker, noe han vet, dette gjør meg ikke mindre usikker.

Endret av alltidusikker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor heller ikke hos dama. Ei normaluke innebærer kanskje 2 overnattinger i uka og en i helga. Hjemme så kan jeg blant annet henge litt på dataen, samtidig som det forhåpentligvis går en klesvask.

Jeg synes det virker som om mannen din har ett behagelig og avslappet forhold til kontakt med deg, og det er usannsynlig at han roter med andre fordi det er for mye pes.

Gjest Gjest
Skrevet

Om du har vært tydelig på hva du ønsker, så oppfører han seg både egoistisk og feigt. Enten så får han komme deg i møte på det du ønsker, eller så får han gjøre det slutt. Det er dessverre noen som tror de kan få både i pose og sekk. Ikke finn deg i å være helgekjæreste om du ikke ønsker det selv.

Skrevet (endret)
Jeg bor heller ikke hos dama. Ei normaluke innebærer kanskje 2 overnattinger i uka og en i helga. Hjemme så kan jeg blant annet henge litt på dataen, samtidig som det forhåpentligvis går en klesvask.

Jeg synes det virker som om mannen din har ett behagelig og avslappet forhold til kontakt med deg, og det er usannsynlig at han roter med andre fordi det er for mye pes.

For meg føles det ikke som om han har ett behagelig og avslappet forhold til kontakt med meg. Det føles som han ikke bryr seg, og litt at "hun kan være grei og ha til det dukker opp noe bedre".

Og ps. han henger ikke bare litt på dataen, han er klistret!

Endret av alltidusikker
Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

Jeg fikk og kjæreste for seks måneder siden. Han flyttet omtrent inn med engang og har blitt her siden, hender vi er fra hverandre og da lengter vi bare tilbake til hverandre, er vel det som er vanlig når man elsker noen?

Synes du ikke skal tolerere hans oppførsel. Han kan umulig virkelig være så forelsket i deg om han ikke er interessert i å være mere med deg enn som så. For meg virker det heller som han ønsker en elskerinne en en kjæreste?

snakk med han og si hvordan du føler det og om han ikke tar det til seg og gjør noe med det så må du bare kutte han ut. Du blir jo ikke lykkelig med noen som ikke gir deg det du trenger?

Skrevet (endret)

Nå er jeg samboer på tredje året, men husker godt tiden like etter vi traff hverandre. Vi hadde store problemer med å løsrive oss og gå hvert til vårt. Vi brukte alle sekunder i løpet av døgnet til å være sammen (avstandsforhold) ved å bruke telefon, ventrilo, spillet vi møttes på. Vi avtalte at han først skulle bare komme på 2 ukers ferie til sommeren (vi møttes i februar) og månedene frem til da var grusomme av lengsel. Han kom på ferie og reiste aldri hjem igjen utenom og hente tingene sine og siden så har vi vært samboer.

Så ts det er mulig han har mistet interessen eller så er han kanskje ikke interessert i å gå i samme tempo som deg fremover. Ta deg en prat med han og be han respektere deg nok til å si som sant er hvor ståa er så du kan selv få velge om du vil fortsatt satse på han eller om du vil gå videre alene.

Enten så vet man at man har truffet den rette eller ikke, og da er man fortsatt forelsket etter 6 mnd, mener nå jeg da, :)

Klem

Endret av Heritære
Skrevet
Jeg fikk og kjæreste for seks måneder siden. Han flyttet omtrent inn med engang og har blitt her siden, hender vi er fra hverandre og da lengter vi bare tilbake til hverandre, er vel det som er vanlig når man elsker noen?

Synes du ikke skal tolerere hans oppførsel. Han kan umulig virkelig være så forelsket i deg om han ikke er interessert i å være mere med deg enn som så. For meg virker det heller som han ønsker en elskerinne en en kjæreste?

snakk med han og si hvordan du føler det og om han ikke tar det til seg og gjør noe med det så må du bare kutte han ut. Du blir jo ikke lykkelig med noen som ikke gir deg det du trenger?

Min intensjon er slett ikke å flytte sammen med han etter så kort tid, selv om det selvsagt kan føles rett for noen. Men tatt i betraktning at vi er voksne tar det normalt ikke så lang tid fra det å være kjærester til å bli samboere..Skal det fortsette i hans tempo kommer vi jo aldri i "mål". Jeg har sagt til han at jeg syns vi tilbringer for lite tid sammen, uten at det hjalp noe særlig. Det viser vel bare hvor mye energi han gidder og legge i dette forholdet, hvor seriøst han tar det. Men han skal ha for å være ivrig på telefonen...muligens for å kompensere? Ikke vet jeg hva han driver med...

Skrevet
Min intensjon er slett ikke å flytte sammen med han etter så kort tid, selv om det selvsagt kan føles rett for noen. Men tatt i betraktning at vi er voksne tar det normalt ikke så lang tid fra det å være kjærester til å bli samboere..Skal det fortsette i hans tempo kommer vi jo aldri i "mål". Jeg har sagt til han at jeg syns vi tilbringer for lite tid sammen, uten at det hjalp noe særlig. Det viser vel bare hvor mye energi han gidder og legge i dette forholdet, hvor seriøst han tar det. Men han skal ha for å være ivrig på telefonen...muligens for å kompensere? Ikke vet jeg hva han driver med...

Nei, enig med deg at man godt kan bruke 1-2 år før man flytter sammen. Vår situasjon var dog litt spesiell siden min samboer er engelsk og hverken han eller jeg ønsket langdistanseforhold. Men, man vil allikevel normalt sett selvsagt ha ett sterkt ønske om å tilbringe så mye tid sammen som mulig sett i forhold til jobb, tidligere barn, familie osv. Nå vet jo ikke jeg direkte deres situasjon, men siden du selv skriver at han i førstningen nesten "bodde" hos deg til nå og komme ett par dager i uken så ringer det ihvertfall noen bjeller hos meg på hvor seriøst han ser på deres forhold.

Men, kommunikasjon er som regel nøkkelen til det meste så du bør nok ta en prat med han så snart som mulig selv om du kanskje er redd for svarene han gir deg. Usikkerheten er mye tyngre å gå med og skaper vonde følelser.

Skrevet

Det kan godt tenkes at det er sjalusien i deg som blåser opp problemer. Snakk med mannen din du. Jeg kan ikke si ut i fra det jeg forstår at noe er feil. Du antyder at han er mer glad i facebookvennene sine enn deg. Husk at han sitter og chatter med dem. Det er ikke sex. Det er bra at han tar vare på vennene sine. Hvis han klenger seg innpå deg hele tiden, så risikerer du at han kveler kjærligheten.

Husk på at han kommer til deg fordi han har lyst. Fordi du tiltrekker han. Hvis han skal løpe etter deg i tide og utide, så blir motivasjonen mer pliktmessig. Du ønsker at han skal være lykkelig, trene nok, spise og sove godt og ha overskudd.

Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg tror at følelsen du har er rett. Han stikker når han finner "noe bedre" uten forpliktelse barn fra før gir osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...