Appelsinpiken Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hei alle, vet at folk har hatt lignende tråder før, men prøver likevel.. Føler jeg ser så "gusten" ut for tiden, sliten og.. ufikset, på en måte, selv med sminke osv. Skulle så gjerne følt meg litt finere nå på vårparten! Har derfor tenkt å farge, evt stripe håret mitt - noen nyanser annerledes enn jeg har i dag. Problemet er bare at nå har jeg vært innom to av frisørene jeg pleier å bruke - de to gir motstridende råd i hvordan man bør velge farge! Hun ene mener jeg har varme undertoner i huden, og at en kald hårfarge vil skape en kledelig kontrast.. Den andre mener også jeg er varm eller nøytral, men at jeg bør holde meg til varme farger. Jeg er tidlig i 20-årene, har brune øyne, bruker medium beige i ID nå om vinteren og våren, blir gyllen brun om sommeren, og svært sjelden solbrent. har fra naturen av brunt hår - født med helt mørkt men heller mer mot lysbrunt i disse dager. Er det noen som har en formening om dette, evt forslag til fine farger? Og gir striper "liv" til ansiktet også, eller bør jeg holde meg til én farge? Hvis noen har lyst er dere også hjertlig velkomne til å gi linker til eventuelle bilder. Skjønner det er vanskelig når man ikke har sett en person - men jeg prøver meg likevel jeg
Modic Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Hei alle, vet at folk har hatt lignende tråder før, men prøver likevel.. Føler jeg ser så "gusten" ut for tiden, sliten og.. ufikset, på en måte, selv med sminke osv. Skulle så gjerne følt meg litt finere nå på vårparten! Har derfor tenkt å farge, evt stripe håret mitt - noen nyanser annerledes enn jeg har i dag. Problemet er bare at nå har jeg vært innom to av frisørene jeg pleier å bruke - de to gir motstridende råd i hvordan man bør velge farge! Hun ene mener jeg har varme undertoner i huden, og at en kald hårfarge vil skape en kledelig kontrast.. Den andre mener også jeg er varm eller nøytral, men at jeg bør holde meg til varme farger. Jeg er tidlig i 20-årene, har brune øyne, bruker medium beige i ID nå om vinteren og våren, blir gyllen brun om sommeren, og svært sjelden solbrent. har fra naturen av brunt hår - født med helt mørkt men heller mer mot lysbrunt i disse dager. Er det noen som har en formening om dette, evt forslag til fine farger? Og gir striper "liv" til ansiktet også, eller bør jeg holde meg til én farge? Hvis noen har lyst er dere også hjertlig velkomne til å gi linker til eventuelle bilder. Skjønner det er vanskelig når man ikke har sett en person - men jeg prøver meg likevel jeg Slik du beskriver det, synes jeg det høres ut som om du bør holde deg til varme farger. Jeg tror at kontrasten det snakkes om, vil virke kunstig / lite naturlig, noe som i mine øyne ikke er så veldig pent.
Appelsinpiken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar! Ja, jeg kan også se for meg at det vil se veldig "farget" ut, vil helst ha et nokså naturlig resultat.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er også enig i at det kan være best å gå for varme farger. Jeg tenker at du hadde kledd noe ala Eva mendes sin hårfarge når hun har stripet det. som for eks dette bilde
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Jeg er også enig i at det kan være best å gå for varme farger. Jeg tenker at du hadde kledd noe ala Eva mendes sin hårfarge når hun har stripet det. som for eks dette bilde beklager bilde forresten
Appelsinpiken Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Hehe - jeg tenkte ikke over bilde før jeg så den neste kommentaren Eva Mendes er ofte fin på håret - liker henne godt!
TanteBrun Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Nå har vel frisører like forskjellige meninger som alle andre har, så at du fikk to ulike forslag er vel ikke så rart. Det jeg har lært er at har man varme undertoner i huden bør man holde seg til varme farger ellers også, og da spesielt hår siden det er nærmest huden. På den måten vil også personlige trekk fremheves og gløde. Men - hvis man derimot ønsker noe annet, kan man gå andre veien for å skape kontrast ja. Men da må den kontrasten være perfekt. Erfaringsmessig vil det da kreve mye mer og ofte noe annet i klesveien også, for ikke å snakke om sminke. Jeg hadde kald bruntone før jeg lærte litt om det og at jeg har varme farger og da skjønte jeg hvorfor jeg så ofte følte at jeg måtte sminke meg mye og at det skulle så lite til før jeg følte meg gusten og grå. Jeg oppdaget en helt ”ny verden” da det ble riktig.
Gjest *miffy* Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på om en som ikke har varme farger (hud, øyne osv.) bør holde seg til en kald farge også i hårfarge? Eller gjør dette en enda kaldere? Jeg ville så gjerne hatt en varmere glød, men er dette mulig å komme nærmere ved riktig hårfarge?
LetThemEatCake Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jag skulle också råda till varma färger. Jag tror att det blir mest harmoniskt om man håller sig till sina egna toner, är man varm väljer man varmt, är man kall väljer man kallt. Sedan kan man ju experimenter och det kan bli jättebra! Men som en tumregel om man vill ha ett naturligt resultat.
Appelsinpiken Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2010 TanteBrun og LetThemEatCake; takk for svar! Virker som de fleste er enige med varme farger.. Så da tror jeg nok jeg bare kjører på..! Blir nok ikke før ut i neste uke en gang, men jeg skal holde dere oppdatert på resultatet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå