Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hdde du fortsatt vært sammen med din kjæreste om du fant ut at h*n var eller hadde blitt en rasist?
Gjest Ja Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Ja. Kjæresten min er rassist Det kan bli slitsomt, men jeg har mange like synspunkter på innvandring som han. Men jeg dømmer ikke f.eks folk i afrika. Bare de fra afrika som kommer til norge. Han dømmer ALLE.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Nei. Drt ville blitt alt for mye kranfling av det her i huset
Gjesten Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Nei. Jeg tror rett og slett ikke jeg hadde klart å la det ligge. Og med fare for å generalisere, så tror jeg at det i de fleste tilfeller sier mye om en person om h*n er rasist, og jeg kan ikke helt se for meg at jeg kunne passet sammen med en som hadde slike holdninger.
aline Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Det ville nok bydd på såpass mye problemer at det hadde ihvertfall blitt fryktelig vanskelig. Jeg sliter med å respektere rasister, det er meningene deres jeg sliter med å akseptere, men ser at det lett kan gli over i å se litt skrått på vedkommende ellers også, se etter andre sider jeg ikke liker. dessuten har jeg for mange venner som ikke er norske, så det ville nok vært vanskelig både for ham og meg.
Pingting Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Med "rasist" regner jeg du mener en som helt ukritisk generaliser alle som har en annen hudfarge enn seg selv? I så tilfelle - nei, det kunne jeg ikke. Den typen holdninger vitner om så lite refleksjon og hjerneaktivitet at jeg tviler på jeg ville hatt noe særlig mye til felles med den personen på andre punkter heller.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 For meg er en rasist trangsynt, full av fremmedfrykt og også relativt uvitende om andre kulturer. Mennesker med slike holdninger har jeg tungt for å respektere. Så nei, jeg ville ikke vært sammen med en rasist.
Gjest Devotion Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Redigert. Endret 16. mai 2016 av Devotion
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Det kunne jeg aldri ha vært nei. Har venner fra hele verden og er opptatt av andre kulturer, så det hadde vært fullstendig krasj! Har nulltoleranse for rasisme.
Mohini Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Jeg kunne aldri vært sammen med en rasist/homofob eller what so ever, vi hadde blitt altfor forskjellige og det ville ikke funket i lengden, uansett om han var perfekt på alle andre måter.
Snasen Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Nå har det seg slik at min samboer og forlovede er født i norge, men han har persiske foreldre. Så her ville mitt gyldene svar blitt, NEIII... Uavhengig av min nåværende samboer, så er fortsatt svaret nei. Makan til lav sosial intelligens skal man lete lenge etter.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 Du skal være veldig forsiktig med å kalle folk rasistiske. Det finnes veldig mange grader av det og av forskjellige grunner. Folk er ekstremt kjappe til å slenge det ordet rundt om andre og kan lett gi en feiltolkning av personen. Du har også noe som kalles kultur rasisme og er ikke helt det samme som rasisme og er ikke nødvendigvis galt avhengi av situasjonen landet/området du er i. Spørsmålet ditt er for enkelt, svaret kan bli både ja og nei.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #16 Skrevet 15. mars 2010 dessuten har jeg for mange venner som ikke er norske, så det ville nok vært vanskelig både for ham og meg. Hvorfor tar du det for gitt at denne rasistiske kjæresten er norsk? Hva hvis h*n var afrikansk muslim? Nei, den tanken er umulig, man må være hvit, etnisk norsk for å kunne være rasist.
Snasen Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Hvorfor tar du det for gitt at denne rasistiske kjæresten er norsk? Hva hvis h*n var afrikansk muslim? Nei, den tanken er umulig, man må være hvit, etnisk norsk for å kunne være rasist. Godt poeng. Mange innvandrere er rasister. Og det skikkelig ovenfor oss nordmenn. Endret 15. mars 2010 av Snasen
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Nei, den tanken er umulig, man må være hvit, etnisk norsk for å kunne være rasist. Ja, sykt at det er blitt sånn. "Alle hvite er slemme, mens alle med mørk hudfarge er likssom snille"
zuperduper Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 Hdde du fortsatt vært sammen med din kjæreste om du fant ut at h*n var eller hadde blitt en rasist? nei
aline Skrevet 15. mars 2010 #20 Skrevet 15. mars 2010 Hvorfor tar du det for gitt at denne rasistiske kjæresten er norsk? Hva hvis h*n var afrikansk muslim? Nei, den tanken er umulig, man må være hvit, etnisk norsk for å kunne være rasist. fordi en rasistisk, muslimsk afrikaner ikke ville vært sammen med hvite, norske meg. Derfor. Jeg er fullstendig klar over at det er masse rasisme både i afrika og andre land, for ikke å snakke om det afro-amerikanske miljøet i usa!!! kjære min, der er det ikke nødvendigvis lett å være hvit og bli sammen med en afro-amerikaner! Og nei, det er ikke det spøtt bedre, har det blitt skrevet at det er akseptabelt noe sted? MEN, en svart afrikaner som er rasist, er imot sånne som meg, ergo ville han aldri vært sammen med meg, derfor kunne det ikke vært ham i denne tenkte situasjonen nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå