Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet

Hvilken bilstol nummer 2 kjøpte dere og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Britax Hi-Way - rent bakovervendt sete, går til 25 kg slik at det kan brukes så lenge som mulig, datteren min satt veldig godt i det, hellingen kan justeres og det er ikke spesielt komplisert å montere, ikke tar det så mye plass i bilen heller (men det kan jo variere fra bilmerke til bilmerke). Veldig fornøyd med setet i hvertfall.

Skrevet

Vi kjøpte besafe combi x3 pga best i test (det var vel x2, men fikk ikke tak i det, x3 er det nye...)

Det kan også legges bakover, det var forholdsvis enkelt å montere (har ikke isofix) og det er bakovervendt.. Men det er kun til 18kg..

Skrevet

Vi kjøpte HTS Besafe Izi Combi X2, og er veldig fornøyd med setet. Det tar ganske stor plass i baksetet, så det kan være greit med god plass i baksetet. Det eneste jeg har tenkt på i ettertid er at det var unødvendig å kjøpe combi-setet. Vi kommer aldri til å snu det fremover, så vi kunne like greit gått for Kid-setet (som er kun bakovervendt). Den dagen gutten skal sitte fremovervendt kjøper vi beltestol.

Vektgrensa på 18 kg er jeg ikke så bekymret for. Gutten er snart 2,5 år gammel - og 14 kg - så han har enda en del å gå på. Jeg var selv 18 kg da jeg begynte i første klasse :)

Skrevet
Vektgrensa på 18 kg er jeg ikke så bekymret for. Gutten er snart 2,5 år gammel - og 14 kg - så han har enda en del å gå på. Jeg var selv 18 kg da jeg begynte i første klasse :)

Husker du ca hvor mye han veide da han var 8.mnd? Jenta vår er ganske stor for alderen.. Hun er ca 11kg og nesten 80cm nå, og hun er 8.mnd...

Men hun vokser vel kanskje ikke så mye som hun har gjort frem til nå regner jeg med...

Skrevet
Husker du ca hvor mye han veide da han var 8.mnd? Jenta vår er ganske stor for alderen.. Hun er ca 11kg og nesten 80cm nå, og hun er 8.mnd...

Men hun vokser vel kanskje ikke så mye som hun har gjort frem til nå regner jeg med...

8 mnd gammel var han 9500 gram. 12 kg ved 15 mnd. Så vekta stagnerte veldig.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte ett som "bare" går til 18 kg, for vi har jo tenkt å ha flere bare og da må vi ha to seter samtidig uansett. Kjøper derfor ett som går til 25 kg når neste mann må ut av spebarnssetet.

Skrevet

Hei!

Har noen peiling på en stol som scorer høyt(bakovervendt) som tar minst plass?

Skrevet

Britax Two Way Elite er et godt sete som tar liten plass.

Skrevet (endret)
Hei!

Har noen peiling på en stol som scorer høyt(bakovervendt) som tar minst plass?

Det kommer veldig an på bilen det skal stå i. Det er ikke bare plassen som avgjør, men også helningen på baksetet og gulvet, plassering av "midtdeleren" på gulvet osv. Vi har liten bil, og endte opp med Besafe Izi Combi X2 med Isofix. Det var det eneste som sto godt nok i vår bil. Så dere må nok bare ta turen til en butikk og prøve de ulike typene. Du kan også sjekke nettsidene til seteprodusentene, en del lister opp hvilke bilmodeller de ulike setene kan brukes i.

Til TS: Vi endte altså med Izi Combi, vi også. Vi ville gjerne ha Isofix så lenge som mulig (tillatt på seter opp til 18 kg), dessuten ville vi neppe fått plass til et sete som går til 25 kg i bilen vår. Vi er godt fornøyd med det vi kjøpte, lillejenta liker seg godt oppi der siden hun sitter høyt og fint og har utsikt.

Endret av *Joyce*
Gjest Gjest
Skrevet

Britax Two Way Elite er ikke å anbefalle til små barn som nettopp har vokst ut av babysetet. Det har ikke så høye hodestøtter på sidene. Det egner bedre for litt større barn.

Britax High Way eller Britax Secura er mye bedre til helt små barn, og begge er fra 0-25 kg.

Skrevet

Vi valgte Britax MultiTech og er veldig fornøyd med det. Greit å montere, kan justere hvor bratt barnet sitter, det er et sete som gjør det veldig bra (bakovervendt) i tester (det var vel det viktigste for oss). Et ekstra poeng for oss var at den har lang rygg. Vi har en lang gutt og ønsker at han skal sitte bakovervendt så lenge som mulig og at han ikke må snus fordi han er for lang for stolen. Vi byttet da gutten vår var 8 mnd (da var han 78 cm og 10 kg), så setet passer veldig godt også for de minste.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har Britax multitech og Besafe izi combi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...