Joli Skrevet 11. september 2003 #1 Del Skrevet 11. september 2003 En i familien har eggeallergi. Jeg skulle gjerne hatt noen gode oppskrifter på vafler og pannekaker uten egg! Kan noen hjelpe meg? Hvis det er noen som har tips på andre ting også tar jeg imot med TAKK! :D :D :D Klem Joli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 11. september 2003 #2 Del Skrevet 11. september 2003 Toro har faktisk glutenfri vaffel og pannekakemiks - fåes i velassorterte butikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 11. september 2003 #3 Del Skrevet 11. september 2003 Hei, jeg har vokst opp med to brødre som var allergiske mot egg, så jeg kjenner godt til problemet. Særlig kjedelig var det da de var små og var bedt i bursdager og sånt, husker særlig en snill (men kanskje ikke så smart) mor, som spurte på forhånd og fikk beskjed om at vanlige boller, det kunne broren min godt spise. Joda, dama baker boller, men pensler med egg ... Så da kunne ikke broren min spise noe i den bursdagen likevel! Og de utallige servitørene rundt om i Norges land som bedyrer at det ikke er noe egg i maten, og så er det fullt av majones ... Så til det du spurte om - jeg søkte litt rundt og fant blant annet denne oppskriften på rømmevafler: Ingredienser: 5 dl rømme, 35% 1 ts salt 1 ts bakepulver 3 dl hvetemel 1 ½ dl vann Fremgangsmåte: Bland alle ingrediensene sammen til en jevn røre. La den stå kaldt en stund, slik at melet får svelle. Legg et par spiseskjeer røre i vaffeljernet, som ikke må være for varmt når første plate stekes. Legg vaflene på rist etter hvert som de stekes. Oppskriften fant jeg på http://www.matoppskrift.no/sider/UtenEggsok.asp Ta en titt - det er massevis av kaker der uten egg. Jeg vet også at det finnes en egen kokebok med kaker uten egg, http://www.dyade.no/artikler/books/kakebok.../kakeboken.html Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 11. september 2003 #4 Del Skrevet 11. september 2003 Pusekatt - Toros glutenfrie vaffel- og pannekakemikser er uten gluten, men ikke uten egg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joli Skrevet 11. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 11. september 2003 Tusen takk for tips, pusekatt og Lyna!!!! :D Nå kan min kjære også få spise vafler og andre godsaker. Tar fortsatt imot flere tips hvis noen har det! Klem Joli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 11. september 2003 #6 Del Skrevet 11. september 2003 Pusekatt - Toros glutenfrie vaffel- og pannekakemikser er uten gluten' date=' men ikke uten egg![/quote'] Å herregud - snakk om å være sløv da :-? Kortslutning i hodet mitt tror jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå