Tante Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg fikk en gammel minidiskspiller, for jeg var sikker på at disse kunne kobles til pc via usb for å spille inn musikk på. Det var jo ikke helt riktig, så nå lurer jeg på hvordan jeg får ting inn på diskene.
feuerstein Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Har spilleren overhode opptaksfunksjon? Jeg husker det var en hel del spillere som var nettopp det, kun spillere. De med opptaksfunksjon kostet ofte litt mer. Hvis den har opptaksfunksjon tror jeg du kan bruke vanlig linje (3.5 mm) for å ta opp lyd fra f.eks. en CD-spiller. Usikker på hvordan mulighetene er for å ta opp digitalt, kanskje noen spillere kan det.
Hanselot Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Har spilleren overhode opptaksfunksjon? Jeg husker det var en hel del spillere som var nettopp det, kun spillere. De med opptaksfunksjon kostet ofte litt mer. Hvis den har opptaksfunksjon tror jeg du kan bruke vanlig linje (3.5 mm) for å ta opp lyd fra f.eks. en CD-spiller. Usikker på hvordan mulighetene er for å ta opp digitalt, kanskje noen spillere kan det. Var det ikke en optisk inngang på en del av de?
Tante Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2010 Jo, den jeg har fått har såkalt optisk inngang og rec-funksjon. Da må jeg vel ha en ledning med 3,5-plugg i begge ender da?
Hanselot Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jo, den jeg har fått har såkalt optisk inngang og rec-funksjon. Da må jeg vel ha en ledning med 3,5-plugg i begge ender da? du må ha enten en optisk kabel og koble mellom en optisk utgang på feks en forsterker og minidisk-spilleren. Ellers må du ha en kabel med 3,5mm jack i den ene enden. I den andre enden på du ha kontakt som passer til enheten du skal hente lyden fra. Feks 3,5mm jack, phono e.l. Endret 16. mars 2010 av Hanselot
Tante Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2010 Vel..det var bare å kikke lenger ned i posen og finne kabelen som var med... men dette var så visst ikke like enkelt som jeg trodde, man må jo spille inn i "rett tid" og ikke får jeg til å dele opp sporene når jeg spiller inn fra spotify heller....
Hanselot Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Vel..det var bare å kikke lenger ned i posen og finne kabelen som var med... men dette var så visst ikke like enkelt som jeg trodde, man må jo spille inn i "rett tid" og ikke får jeg til å dele opp sporene når jeg spiller inn fra spotify heller.... Minidiskspiller er jo så 1999 da... hehe var ikke kommet like langt den gangen som nå Men du kan bruke spilleren til å gi sangene nummer. Ihvertfall kunne man det med min, jeg hadde den aller første Sony-spilleren som kom ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå