Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg må selge leiligheten min med tap. Jeg hadde 500.000 i EK da jeg kjøpte på det høyeste, og ender opp med 360-400 (etter megleren er betalt) hvis jeg selger nå. Vi er to faste inntekter, til sammen ca 1 mill. Varierer litt, men minimum det. Hvor mye EK må vi ha hvis vi skal har et hus? Prisen på aktuelle hus i vårt område ligger på 2,5 til 3,2 omtrent.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Vi hadde 22,2% i egenkapital da vi kjøpte vårt hus. Dvs vi hadde 400.000, og huset kostet 1.800.000. Har inntekter omtrent som dere, men bor i et område med lavere boligpriser. Da vi kjøpte var det ikke noe problemer å få fullfinansiering, men der er vel bankene mer restriktive nå.
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg tror ikke det er noe problem for dere å få finansiert ny bolig til den prisen du sier. Så selvom du tapte litt av egenkapitalen på boligen du selger, så går det som regel opp i opp med boligen du kjøper. Selv har jeg kjøpt og solgt endel ganger og ved siste salg satt jeg igjen med en egenkapital på 3,5 mill, så jeg var heldig med tidspunkt for kjøp og salg. Det er faktisk ikke så veldig mange år siden vi tapte alle pengene våre på et hus vi kjøpte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå