Gjest Frustrert TS Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Om partner er sjenert og ikke klarer å ha sex i edru tilstand, lyset må være av, øyekontakt er totalt fraværende, forspill er et fremmedord osv, hva gjør man da? Jeg føler at vi er på to ulike plan når det gjelder sex, og har nå etter 2 mnds dating innsett at dette er et mønster hos han. Syntes dette er ekstremt vanskelig å ta opp uten å såre han, og er villig til å gi dette litt tid men om dette er dypt forankret i hans personlighet så vet jeg jammen ikke om det går. Jeg tror det er vanskelig og på en måte for personlig for han å vise seg sårbar gjennom å leke og gi av seg selv i senga. Vi er forøvrig voksne. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg kan jo ikke skjenke han hver gang jeg vil ha sex for å få han til å slappe av! Til sist vil jeg si at jeg selvsagt ikke har fasiten på hvordan man skal være på soverommet, men etter noen års fartstid vet man jo hva man liker og har behov for. Sex er så mye mer enn selve samleiet, og jeg trenger den nærheten forspill og kos etter sex kan gi.
SMann Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 For å være ærlig så tror jeg dette ikke er noe å satse på!!!! Dette handler ikke bare om sex...men om respekt for deg generelt. Det blir garantert ikke bedre i et alvorlig forhold med familie, felles bolig osv....glem det...og gå videre...verden er full av muligheter...
Gjest MikeWaters Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Om partner er sjenert og ikke klarer å ha sex i edru tilstand, lyset må være av, øyekontakt er totalt fraværende, forspill er et fremmedord osv, hva gjør man da? Jeg føler at vi er på to ulike plan når det gjelder sex, og har nå etter 2 mnds dating innsett at dette er et mønster hos han. Syntes dette er ekstremt vanskelig å ta opp uten å såre han, og er villig til å gi dette litt tid men om dette er dypt forankret i hans personlighet så vet jeg jammen ikke om det går. Jeg tror det er vanskelig og på en måte for personlig for han å vise seg sårbar gjennom å leke og gi av seg selv i senga. Vi er forøvrig voksne. Er det noen som har erfaring med dette? Jeg kan jo ikke skjenke han hver gang jeg vil ha sex for å få han til å slappe av! Til sist vil jeg si at jeg selvsagt ikke har fasiten på hvordan man skal være på soverommet, men etter noen års fartstid vet man jo hva man liker og har behov for. Sex er så mye mer enn selve samleiet, og jeg trenger den nærheten forspill og kos etter sex kan gi. Spørsmålet er vel hvor mye dere er villig til å jobbe for at dette skal bedres, er han fornøyd med tingenes tilstand som det er så kan det jo bli vanskelig for deg. Er han villig til å "utvikle" seg, så kan det jo være greit å gi det en sjanse, men da er dere avhengig av å snakke sammen.
Gjest TS Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 TS her, takk til dere som har svart. Jo mer jeg tenker over dette jo mer pessimistisk blir jeg, jeg tror dette blir for mye å måtte jobbe med såpass tidlig i en relasjon. Som det blir skrevet over så blir det jo bare mer komplisert jo mer involvert man blir og når noe så basisk som sex-en ikke er på stell så er det ikke liv laga.
Gjest Gjest_MANN_* Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Spørsmålet er vel hvor mye dere er villig til å jobbe for at dette skal bedres, er han fornøyd med tingenes tilstand som det er så kan det jo bli vanskelig for deg. Er han villig til å "utvikle" seg, så kan det jo være greit å gi det en sjanse, men da er dere avhengig av å snakke sammen. Enig her. Det eneste som er forståelig, er hvis begge ønsker å ta tak i dette såkallte problemet og transformere det om til en utfordring. Alt annet er smålig, men noen synes jo at det er alt dem fortjener. Og jammen har de rett, de får akuratt det de ber om.
Gjest MikeWaters Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Enig her. Det eneste som er forståelig, er hvis begge ønsker å ta tak i dette såkallte problemet og transformere det om til en utfordring. Alt annet er smålig, men noen synes jo at det er alt dem fortjener. Og jammen har de rett, de får akuratt det de ber om. Ja, man får ofte det forholdet man fortjener, hardt og brutalt, men likefullt sant!
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 To måneder er ikke veldig lang tid, kanskje trenger han litt mer tid på å "slå seg løs"? Min kjæreste var litt sjenert i starten, vi har vært sammen i ca. åtte måneder nå, og her går det bare oppover. Vi hadde sex som i og for seg var bra, men litt preget av "forknytthet" i de første fire månedene i alle fall, men dette har avtatt. Nå er det såpass bra at jeg er glad jeg ga ham en sjanse også i starten. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå