Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å ta 2MX/2MY/3MZ og 2FY som privatist? Jeg mangler disse fagene for å kunne søke på pilotudanning i Tromsø. Kan jeg bare glemme å søke på den utdanningen siden jeg ikke har tatt disse fagene på vgs?

(jeg vet at det er sinnsykt vanskelig å komme inn, men å søke kan man alltids gjøre)

• 8 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :) Usikker på om du ser dette men.. svarer uansett!

Har Mikrofly/Privat Pilot sertifikatet.

Jeg skal snart søke pilotutdanningen i tromsø selv, (har flere kompiser som går der).
I dag trenger du generell studiekompetanse + r1 eller (s1+s2) + fysikk 1. Det å bli innkalt til opptaksprøvene er ikke så vanskelig, men det er prøvene de gir deg som er vanskelige.. Om du er motivert og viser skikkelig passion er det fullt mulig å få plassen!

Ellers har du jo også lunds universitet i Sverige som er mer eller mindre samme konsept (gratis pilotutdanning) som gir deg MPL(A) sertifikat, altså du får en host airline som du skal jobbe for etter utdannelsen, (SAS, Norwegian). Dette vil nok bli min sekundære plan om jeg ikke kommer inn på uit.

Hvis det er noen andre som lurer på noe angående pilot-utdannelsen, spør i vei! :)

• 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

kom du inn?

Anonymkode: d1ef5...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...