Gjest bente85 Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 De produktene som finnes i denne serien, den grønne har jeg sett at dem selger i matbutikken. Vet noen om den nye som har kommet, som har lilla farge, om den har kommet på matbutikken? Og de av dere som har prøvd, er dere fornøyd med produktet?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg ELSKER den lilla, kjøper den selv på apoteket. Syns den virker lenger på en måte, kan kjenne effekten og smaken av den lenger enn den grønne. =)
Gjest første gjest igjen Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Den har forresten ikke kommet på Rema, Meny eller Joker, den lilla listerine, for der har jeg vært i dag og handlet. Tok den med fra Apoteket jeg
Gjest bente85 Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Tror jammen meg at jeg skal prøve å få tak i den. Selv sliter jeg med tannkjøttet, at det er betent. Også håper jeg jo at den kan være med på å fjerne bakterier som jeg ellers ikke får vekk, og som eventuelt kan skape den betennelsen jeg har.
Gjest bente85 Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Den har forresten ikke kommet på Rema, Meny eller Joker, den lilla listerine, for der har jeg vært i dag og handlet. Tok den med fra Apoteket jeg Får nok ta turen dit jeg også da. Men denne typen, er den like sterk som den grønne, eller er den litt mildere. Den grønne er jo så sterk at det svir i munnen.
Gjest Iril Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Kjøpte min på Kiwi. Synes den smaker helt fantastisk godt, får lyst å drikke den..
Poppzy Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har brukt den lilla i over 1 mnd. Jeg har aldri brukt noe tannskyllemiddel før. Jeg syns den lilla er god på smak og føler meg frisk i munnen etterpå, men HJELPE MEG hvor sterk den er når jeg har den i munnen Nå etter 1 mnd klarer jeg enda ikke å ha den i 30 sekunder! Føler jeg blir helt nummen i tunga og innsiden av kinnene. Noen andre som opplever det samme?
Gjest Stud.odont Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har brukt den lilla i over 1 mnd. Jeg har aldri brukt noe tannskyllemiddel før. Jeg syns den lilla er god på smak og føler meg frisk i munnen etterpå, men HJELPE MEG hvor sterk den er når jeg har den i munnen Nå etter 1 mnd klarer jeg enda ikke å ha den i 30 sekunder! Føler jeg blir helt nummen i tunga og innsiden av kinnene. Noen andre som opplever det samme? Du burde kanskje prøve en annen, mildere type. Om hensikten er å skylle med fluor, så vil jeg anbefale feks Nycodent sin, eller den som selges i stor hvit flaske på apoteket :-) Listerine er sterkt!
Cessa25 Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 Jeg elsker den lilla, bruker den hver dag Men ja, den er utrolig sterk, da jeg begynte å bruke denne i fjor klarte jeg så vidt å ha den 10 sek i munnen. Men etter et par uker var jeg vant til den. Om den er så bra for munnen når den er så sterk, er jeg litt usikker på. De fleste tannleger anbefaler jo fluor tannskyll, men da de milde helt blanke på apoteket. Men jeg er blitt litt avhelgig av den lilla, og kommer nok til å holde meg til den Kjøper forresten min på ICA Supermarked vanligvis, på apotekene pleier de kun å ha den grønne.
Beauté Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 Den er altfor sterk for tennene, tannkjøttet etc. Det eneste beste er vanlig fluor for tennene. Listerin er reklame-greie som veldig mange har falt for. Hørte det på tannlegekontoret også. Så og si alle bruker det, men det blir ikke anbefalt av tannlegen iallefall. Godt med litt avogtil for smakens skyld da.
Safira Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Er det forresten farlig å svelge den? Jeg pleier ikke å gjøre det, men noen ganger gjør jeg det med uvilje.
Gjest Farge Skrevet 16. mars 2010 #13 Skrevet 16. mars 2010 Jeg elsker den lilla, bruker den hver dag Men ja, den er utrolig sterk, da jeg begynte å bruke denne i fjor klarte jeg så vidt å ha den 10 sek i munnen. Men etter et par uker var jeg vant til den. Om den er så bra for munnen når den er så sterk, er jeg litt usikker på. De fleste tannleger anbefaler jo fluor tannskyll, men da de milde helt blanke på apoteket. Men jeg er blitt litt avhelgig av den lilla, og kommer nok til å holde meg til den Kult for deg når slimhinnene "svis av"
lintin Skrevet 17. mars 2010 #14 Skrevet 17. mars 2010 Den er altfor sterk for tennene, tannkjøttet etc. Det eneste beste er vanlig fluor for tennene. Listerin er reklame-greie som veldig mange har falt for. Hørte det på tannlegekontoret også. Så og si alle bruker det, men det blir ikke anbefalt av tannlegen iallefall. Godt med litt avogtil for smakens skyld da. Det var nå litt pussig, jeg får Listerine hos tannlegen min...
Suzy Skrevet 17. mars 2010 #15 Skrevet 17. mars 2010 Jeg bruker den grønnen Listerinen og syns den er veldig godt - den lilla syns jeg smakte pyton og jeg hadde følelsen av å få belegg i munnen av den (den var ikke så frisk som den grønne heller), så jeg har ikke tenkt å bruke den mer.
Gjest bente85 Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har brukt den lilla i over 1 mnd. Jeg har aldri brukt noe tannskyllemiddel før. Jeg syns den lilla er god på smak og føler meg frisk i munnen etterpå, men HJELPE MEG hvor sterk den er når jeg har den i munnen Nå etter 1 mnd klarer jeg enda ikke å ha den i 30 sekunder! Føler jeg blir helt nummen i tunga og innsiden av kinnene. Noen andre som opplever det samme? Jeg opplevde det med den grønne typen. Spurte tannpleieren min om jeg kunne kutte ned på dosen, ta 10 ml istedenfor 20 ml, siden den var så sterk, og det gikk bra.
Gjest bente85 Skrevet 17. mars 2010 #17 Skrevet 17. mars 2010 Den er altfor sterk for tennene, tannkjøttet etc. Det eneste beste er vanlig fluor for tennene. Listerin er reklame-greie som veldig mange har falt for. Hørte det på tannlegekontoret også. Så og si alle bruker det, men det blir ikke anbefalt av tannlegen iallefall. Godt med litt avogtil for smakens skyld da. Tannpleiere anbefaler det da tydeligvis.
Gjest bente85 Skrevet 17. mars 2010 #18 Skrevet 17. mars 2010 Er det forresten farlig å svelge den? Jeg pleier ikke å gjøre det, men noen ganger gjør jeg det med uvilje. Jeg ville ikke ha gjort det, siden den er så sterk.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 17. mars 2010 #19 Skrevet 17. mars 2010 Jeg fikk spesifikk beskjed av tannlegen min om å styre unna Listerine. Hun selger heller ikke noe form for munnskyllevann så var ikke økonomisk interesse med i bildet. Grunnen var at siden den er så sterk så ødelegger den også for de "gode" bakteriene i munnen. Den forrige tannlegen min derimot solgte Listerine selv, og anbefalte den sterkt. Tror m.a.o. at jeg stoler mer på henne som ikke selger noe kontra hun som tjener på å selge den til meg. Forrige tannlegen var heller ikke noe flink ergo bytte til ny Du som har betent tannkjøtt. Bruk tanntråd og fluorskyll. Det hjelper Hvis det er smaken du er ute etter, så har nycomed også en med spearmint smak (grønn). Minner om Listerine, men er ikke like sterk selv om man får den friske smaken i munnen.
Gjest bente85 Skrevet 17. mars 2010 #20 Skrevet 17. mars 2010 Jeg fikk spesifikk beskjed av tannlegen min om å styre unna Listerine. Hun selger heller ikke noe form for munnskyllevann så var ikke økonomisk interesse med i bildet. Grunnen var at siden den er så sterk så ødelegger den også for de "gode" bakteriene i munnen. Den forrige tannlegen min derimot solgte Listerine selv, og anbefalte den sterkt. Tror m.a.o. at jeg stoler mer på henne som ikke selger noe kontra hun som tjener på å selge den til meg. Forrige tannlegen var heller ikke noe flink ergo bytte til ny Du som har betent tannkjøtt. Bruk tanntråd og fluorskyll. Det hjelper Hvis det er smaken du er ute etter, så har nycomed også en med spearmint smak (grønn). Minner om Listerine, men er ikke like sterk selv om man får den friske smaken i munnen. Bare det hadde vært så enkelt. Denne betennelsen som jeg har, har jeg nok slitt med i 3 år? For en stund siden var jeg hos tannlegen hvor de skiftet fylling i tanna mi, i håp om at det bedrer det hele. Ikke nok med det at selv om jeg fikk bedøvelse, så hjalp den ikke skikkelig. Blir det ikke noe bedre til neste kontroll, må jeg til en sånn en kjevespesialist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå