Gjest kattevennen Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 jeg kan fint og godt akseptere at katter ikke liker vann. men hvorfor det egentlig? finnes det en god forklaring for det? f.eks. at pelsen ikke varmer når den er våt...? hvor kommer katter egentlig fra - egypt? der må jo vann være en slager...
Gjest Marlo Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 NOEN katter liker ikke vann. Har selv hatt katter opp gjennom oppveksten som gjerne dypper hodet i vaskebøtta, står i dusjen sammen med deg eller kaster seg oppi badekaret når det er vann der. Tror jeg har kun opplevd 2 katter som er redde for vann.
Gjest kattevennen Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 koker det da ned til en harald eia greie dette også? arv eller miljø? :D
Gjest Gjest_Stine_* Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Min katt hopper oppi badekarret og vil bli med inn i dusjen. På tross av dette liker han ikke å bli sprutet på når han gjør noe galt
Gjest Marlo Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 koker det da ned til en harald eia greie dette også? arv eller miljø? :D Tja, mulig...men jeg har hatt 3 bikkjer som alle er livredde for vann. Så hvis det kun hadde gått på miljø, så ville jo enten alle kattene jeg har hatt vært redde for vann - eller hundene jeg har hatt elsket vann da? Tror ikke det har noe med arv å gjøre, kanskje litt med miljø, men mest av at det er forskjellige individer som alle er forskjellige
RedFox81 Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Min katt hopper oppi badekarret og vil bli med inn i dusjen. På tross av dette liker han ikke å bli sprutet på når han gjør noe galt Samme her. Også sitter hun i vasken og drikker vann, og får vann på seg, men det gjør ingenting. Men vann fra sprutflaske er hun livredd for. Why cats hate watter, et veldig grei svar fra yahoo-answers.
Gjest Elfrida Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Min erfaring er at kaatter er meget glade i vann. En katt klarer nesten ikke å la være å smake på vann den kommer over. Det er mange katter som misliker å bli våte eller bli tvangsbadet derimot, men jeg er ikke enig i at det betyr at de ikke liker vann.
Gjest kattevennen Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 det var da gode svar! veldi utfyllende fra yahoo. jeg har også lagt merke til at de drikker alt de kommer over. vannet i pottet på peisen, vann fra malingsbøtta, vann og saft fra våre glass om vi ikke passer på. kjekt å få så mange kjappe reaksjoner, føler meg opplyst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå