Gjest frøken ikkje pålogga Skrevet 11. september 2003 #1 Skrevet 11. september 2003 Lurer på kvar de feirar bryllaupsdagen? Vert det hotell eller eit lokale der de ordnar alt sjølv? Kva er isåfall grunnen til at de valgte akkurat den staden? Og kor viktig synast de sjølve lokalet er?
nessi Skrevet 11. september 2003 #2 Skrevet 11. september 2003 Vi skal ha festen i et lokale hvor vi kan ordne alt selv. Dette er av økonomiske årsaker. Da har vi råd til å be både familie og venner på middag.
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #3 Skrevet 11. september 2003 Vi har leid et lokale der vi kan ordne alt selv. Jeg er ikke noe glad i fremmedfolk og vil ha et sted der jeg kan beordre mine egne kjente serveringsdamer, og der jeg kan være helt sjef.
Siam Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Vi skal feire på et hotell. Egentlig tenkte vi å ha det i et lokale der vi kunne ordne alt selv, men siden vi skal ha det i byen mamma bor i, og ikke vi, hadde det blitt altfor mye å gjøre for henne... Vi fant ut at det ville bli mer stress enn vi liker på den store dagen hvis vi måtte koordinere alt selv. Det hadde ikke blitt så utrolig mye billigere heller, vi har fått en ganske bra avtale synes jeg. Og foreldrene våre, som skal betale det meste av festen, ville heller ha det slik.
April Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Vi skal ha det på en kro med veldig fine selskapslokaler, stefaren min eier den så valget var egentlig veldig enkelt-vi får det akkurat som vi vil og prisen er ganske rimlig!! Var å så på et hotell her om dagen(for moro skyld) hvor vi kunne ha middagen ute i telt og med runde bord(alltid vært min drøm) MEN prisen ble den dobbelte.... Så nå vil stefaren min lage runde bord til meg og så skal de pusse opp litt også! Snill han :enig_animasjon:
Gjest Muppi Skrevet 11. september 2003 #6 Skrevet 11. september 2003 Vi har leid store salen i Oslo Militære samfunn, hvor alt av mat, servering, etc....blir ordnet av dem. Mindre for meg å stresse med, for jeg vet det blir bra, for de er proffe.
helenaa Skrevet 11. september 2003 #7 Skrevet 11. september 2003 Vi skal feire på hotell. Både fordi det er enklest og fordi de tilreisende gjestene kan bo der for en billig penge. Dessuten er det ikke mange fine "ordne-selv"-steder der jeg kommer fra... Vet ikke hvordan forskjellen ville blitt økonomisk, men jeg vet ihvertfall at det blir mindre stress. Jeg synes dessuten det ville vært vanskelig å vite hvem jeg skulle be om hjelp. De beste vennene er jo invitert, og de fjernere bekjente på stedet har jeg ikke hatt særlig kontakt med de siste 5 årene.
Augustbrud02 Skrevet 11. september 2003 #8 Skrevet 11. september 2003 Jeg synes lokalet er veldig viktig, og jeg har vært i bryllup der lokalet og området rundt har ødelagt litt for gjestene. Da vi valgte lokalet var det aller viktigste at det fantes gode muligheter for å være ute. I tillegg skulle det naturligvis være koselig. Vi valgte et lokale der vi ordnet alt selv, og vi synes det var greit. Det var naturligvis mye vi måtte ordne, men vi fikk det til på et vis.
Gjest MrsL Skrevet 11. september 2003 #9 Skrevet 11. september 2003 Vi skal holde middag og fest på et vertshus hvor de der ordner alt. Vi ønsket det slik fordi vi ikke ville stå på tidlig og sent siste uka før bryllupet med å pynte og ordne........og ikke minst det å måtte komme tilbake dagen etterpå for å rydde og vaske. Vi har kuttet litt ned på gjestelista for middagen, men ellers er alle på lista invitert til kaffe avec og dans. Dette er den perfekte måten for oss
PrinsesseGullhår Skrevet 11. september 2003 #10 Skrevet 11. september 2003 Som du kanskje har faatt med deg fra andre traader saa har jeg ikke funnet lokale enda, men jeg leter etter et hvor jeg slipper aa gjoere saa mye selv. Det beste hadde vaert et lokale hvor de kan ordne alt. Jeg har flere venner som har giftet seg de siste aarene og ordnet alt selv a là telt i hagen.. Det har tatt utrolig mye tid og sikkert vaert goey, men ogsaa veldig slitsomt. Man er noedt til aa faa saa mye hjelp av venner og bekjente. I et av bryllupene maatte gjestene hjelpe til aa rydde dagen etter og det var jo egentlig bare hyggelig, men det tok bort mye av "mystikken". Jeg har selv vaert med paa aa forberede til flere brylluper og uten aa virke egoistisk, det er jo stort sett veldig hyggelig, men med en litt stresset brud, mor-til-brud, mor-til-brudgom kan stemningen bli litt amper. Jeg onsker et bryllup som ikke blir en belastning for noen. Jeg har ikke all verdens tid (for meg er tid penger og jeg betaler heller litt ekstra). Jeg bor ikke i Norge og derfor er det ogsaa vanskeligere aa skulle ordne alt selv.
ringblomst Skrevet 11. september 2003 #11 Skrevet 11. september 2003 Vi har valgt å ha festen i lokale vi leier og ordner alt selv. Blir nok mere arbeid slik, men vi har begge familier med god dugnadsånd viser det seg . Synes likevel ikke det er riktig at gjestene, familie eller ikke, skal rydde og vaske etter festen - det skal vi få leid hjelp til å gjøre. Tilbake til selve lokalet, det kunne sikkert vært mer sjarm over det, men det er et fint og lyst lokale, og ikke minst praktisk, da det ligger i gå-avstand fra kirken og har godt med uteareal. Først og fremst det praktiske som gjorde at vi har reservert det.
Snorkie Skrevet 11. september 2003 #12 Skrevet 11. september 2003 Vi skal gifte oss på en gammel gård fra 1815-1820. Vi skal bestille catering hvor maten blir anrettet i lokalet. Lokalet er sjarmerende og sentralt med masse uteplass :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå