Gå til innhold

Er du sjalu på din kjærestes ekser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Jeg hørte navnet på min kjærestes forrige kjæreste i helgen. Jeg kjente at det stakk litt, og jeg synes det var deilig å høre at hun bor i en annen by :-)

Er egentlig ikke av det sjalu slaget, med min eks var jeg så godt som aldri sjalu! Men nå er jeg så forelsket av jeg følte plutselig at fortiden hans ble litt for nærme da jeg hørte havnet hennes. Hadde ikke trodd jeg ville oppleve det slik.

Egentlig vil jeg ikke høre om eksene hans.

Selv har jeg bare ett langt forhold bak meg, så om han har flere er jo ikke det så rart. Rart om han ikke hadde hatt det! Det er jo helt normalt, vi er over 30 begge to.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Nei, har aldri vært sjalu på eksene til noen av de jeg har vært sammen med egentlig.

Eneste er at jeg syns det er litt sårt med den ex`en han har barn med. Men det er en lang historie, ingen sjalusi....bare sårt.

Gjest Mahareth
Skrevet

Min kjære har en eks som inntil nylig jobbet i samme firma som han. De møttes jo på julebord og sånn. Likte ikke det, men følte ikke jeg kunne si noe heller. Hun har byttet jobb nå, og det er jeg glad for.

Litt teit å være sjalu på ekser egentlig. De er jo som oftest avsluttede kapitler, og det er jo en grunn til at det ble slutt.

Skrevet

Eks er eks. Fortid er fortid.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg er sjalu på (noen av) eksene hans.

Samboeren min "skjønner ikke" sjalusi og har ifølge ham selv aldri selv vært sjalu. Han syntes enkelte av grensene jeg ønsket i forholdet var rare, som feks. å ikke kysse andre på munnen (han syntes det måtte være helt greit, det var jo ikke sex akkurat).

Så for å ikke overdrive unødvendig, så har jeg prøvd å være så åpen som mulig - han er fremdeles venn med flere av eksene sine, har dem på facebook, møter på dem på byen, og sånt, og det stikker litt. Spesielt når han deler nyheter på facebook som han ikke har fortalt meg om, og en av eksene skriver "intime" tilbakemeldinger.

Er også litt sjalu fordi han er nesten 10 år eldre enn meg og har favoritt-ting som han oppdaget med ekser og ting han ikke vil gjøre med meg (spesielt seksuelt) fordi han har prøvd det med ekser og synes sånt hører til ungdommen/useriøse forhold/han er bare lei det...

Skrevet

Nei - er ikke sjalu på min manns eks. Faktisk har vi såpass nært forhold at vi ba både henne og hennes mor til oss på julaften (min mann har ei datter med damen).

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet

Nei, er i utgangspunktet ikke sjalu, men nå har ikke min kjæreste kontakt med sine ekser og jeg har heller ikke kontakt med mine. Men da jeg fant bilder av eksen som var smellvakker på mailen hans da stakk det skikkelig. Også fordi det tydeligvis var spart på i egen mappe:-(

Skrevet (endret)

overhode ikke

hun ene har blitt lesbisk(leeenge etter de gjorde det slutt)

og de andre har unger og typer

eneste er at(jeg blir ikke sjalu,mere irritert) at de er veldig flinke til å spørre om hjelp når de trenger noe ellers snakker de aldri sammen

Endret av mirandaa
Gjest MikeWaters
Skrevet

Nei. Min sambo er god venn med noen av sine x'er, og det gjør de jo på sett og vis til mine venner også :)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg var litt sjalu (eller, kanskje ikkje rette ordet, var ihvertfall jævlig irritert) på eine eksen (ikkje langvarig eller seriøst forhold) til sambo i begynnelsen av forholdet (eg var 16), men det var mest fordi ho faen ikkje klarte la være å mase sånn på han om diverse ting, tror ho ringte og sendte meldinger mange ganger i uka for ditten eller datten. Trengte skyss hit og dit, skulle ha han med på fest, ringte for å klage over nye typen, ringte fordi ho absolutt trengte å grine på hans skulder istede for ein av de mange andre vennene sine. Ein gang ville ho at han skulle "bli kvitt" meg så ho kunne komme på besøk fordi ho og typen hadde krangla og derfor måtte ho syte og grine på skuldera til eksen sin.. Blei dritsur og la på når han ikkje var villig til å gjøre det. :roll: Vi var i tillegg liksom "venner" vi, så hvorfor eg skulle bli kastet ut forstod eg ikkje heilt da, men det sa vel seg sjøl i ettertid mår ho la seg litt etter han og ville ha bursdagskyss og tull..

Ho sendte vel bare ein og annen melding før ho blei klar over at vi rota/var sammen, da blei det mangedobla plutselig så eg tror nok ho hadde han litt i kikkerten som "rebound" om det skulle bli slutt mellom ho og typen.

Veit hvem de fleste av eksene hans er og de er virkelig ingenting å være bekymret for, verken utseendemessig eller når det gjelder personlighet og væremåte. :filer:

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, har aldri vært sjalu på eksene til noen av de jeg har vært sammen med egentlig.

Eneste er at jeg syns det er litt sårt med den ex`en han har barn med. Men det er en lang historie, ingen sjalusi....bare sårt.

Hm...denne var litt på kanten, synes jeg. Det er tross alt et barn du snakker om her...et barn som er kommet til verden. Da er det bedre å si sjalusi, ikke at det er sårt...

Veit hvem de fleste av eksene hans er og de er virkelig ingenting å være bekymret for, verken utseendemessig eller når det gjelder personlighet og væremåte. :filer:

Dette var vel kanskje litt arrogant sagt.. Han har jo tydeligvis falt for dem en gang før, så så veldig skråsikker kan du vel ikke være. Det er hans smak som gjelder, ikke din :)

Skrevet

Nei - det er jeg definitivt ikke. Føler ikke jeg har noen som helst grunn til det heller.

Gjest Pjuskeline
Skrevet (endret)

Nope. Utfra bilder jeg har sett og det jeg har hørt, føler jeg meg ikke spesielt "truet" ! :fnise: (med frykt for å høres arrogant ut!)

Endret av Pjuskeline
Skrevet
Nope. Utfra bilder jeg har sett og det jeg har hørt, føler jeg meg ikke spesielt "truet" ! :fnise: (med frykt for å høres arrogant ut!)

Samme her egentlig.

Mer skeptisk overfor gamle "venninner", uten at jeg tror han møter på noen særlig ofte.

Var mer sjalu tidligere i forholdet. Tryggere på hverandre nå heldigvis :)

Men vil ikke like om han begynner å jobbe som massør igjen.

Skrevet

Var ikke sjalu (bare irritert på siste x'en til samboeren, hu dumpet han, men da vi begynte å rote ville hu plutselig ha han tilbake og hang på han hele tiden, sendte masse mld, annonserte på nett at hu elsket han osv osv. Syntes bare synd på henne), men det er heldigvis over for lenge siden. Ellers er det heller ingen andre jeg er direkte sjalu på, kun ei jeg ikke liker pga en annen historie.

Skrevet

Sjalu er ikke ordet, men jeg har en følelse av å aldri kunne bli en så viktig del av livet hans som hun har vært.

Bakgrunnen for det er ganske enkelt at de var gift i 20 år og de har to barn sammen som han er veldig glad i - han og jeg kommer aldri til å få barn og vi kommer heller aldri til å få delt ungdomstid og slike ting og av og til føler jeg litt på det. Det er en slags usikkerhet antar jeg...

• 5 måneder senere...
Gjest antisjalu
Skrevet

Nei - er ikke sjalu på min manns eks. Faktisk har vi såpass nært forhold at vi ba både henne og hennes mor til oss på julaften (min mann har ei datter med damen).

Hei , såg dere hadde et bra forhold til xen til mannen din , jeg lurer på hvordan dere klarer dette ? jeg har en kjæreste som er drit sjalu på min x og ikke takler min kontakt med henne , jeg har en datter med xen og har selvsagt litt kontakt med xen da , men kun ang min datter ! men min kjæreste takler dette svært dårlig og kommer med påstander som virkelig sårer som om at jeg skjuler og vil ha xen og har xen rett der og den kommer aldri til å forsvinne , og om kjæresten skulle forsvunnet hadde eg jo alltid hatt xen der liksom ...sånne ting kommer fram hele tiden og masse antydninger osv ...noen tips ``??? på forhånd takk !

Skrevet

Overhodet ikke sjalu. Hans siste eks er til og med veldig respektfull ovenfor meg og spør om hun kan gå bort og hilse på hvis vi f.eks møtes på byen. Veldig unødvendig for min del, men fint gjort allikevel. Min eks derimot er her heele tiden :fnise: Venn av familien kan man vel si. Men vi har vært venner helt siden jeg ble sammen med kjæresten min så det er de begge godt vant til. Kunne ikke tenke meg å stenge noen av mine ekser ute av livet mitt, så fremt det ikke endte stygt. Skilles man som venner så fortsetter man å være venner.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke sjalu på noen av min kjærestes exer. Nå er vi så unge at vi har ikke exer vi har vært gift med eller har barn med eller har vært forlovet med så ingen av oss er knyttet til exene våre på en såpass seriøs måte. Likevel blir jeg ikke sjalu for han er jo sammen med meg nå og selv når vi ikke var sammen var det en spesiell tone og kjemi mellom oss som det aldri var mellom han og hans exer eller meg og mine exer.

Dessuten stoler jeg på kjæresten. Det er jo en grunn for at han ikke er sammen med dem nå, og at han er sammen med meg istedet. Alle har litt bagasje - det er best å ikke tenke så mye på det. Hvis man graver i fortiden til folk vil man alltid finne noe man ikke liker eller "godtar" så det er best å la det ligge i ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...