girly28 Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hei! Jeg sitter her og irriterer meg skikkelig. Min ex har barnen boende til seg i Sverige. Barnen som er 15, 12 og 7 år er til meg når dem har fri fra skolen. I sommerferien er de her hele sommeren.Jul og nyttår deler vi på. Men no til det jeg er så sint på... Jeg betaler bidrag for at dem ska få klær, ukelønn mm. Men Exen bruker pengerne til og betale regninger til seg selv. Klær har han ikke kjøpt i det hele tatt til barnen.Og ukelønn får de ikke heller. Klær de kjøper hun elsdte selv av månedslønn hun får av meg. (200kr per måned) Og for det meste får jeg kjøpe klær til barnen når dem er her. Igår når jeg levert barnen tilbake til faren så fikk jeg se garderobene til barnen og hun minste har litt klær men de to eldste barnen hadde ikke klær i det hele tatt. Gjett hva som skjer.. jo eksen kommer mæ bokser til sønn min som han selv har brukt!!! Jeg har prøvd og snakk med eksen om dette men det nøtter ikke. Hva kan jeg gjøre før at barnen ska få det bedre med klær og utstyr i vart fall? Kom med forslag og ideér.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Dette er et evigvarende problem som veldig mange foreldre opplever. I Norge har det lenge vært diskutert hvordan bidragsyter kan sikre at pengene går til barna, men "noen" (som oftest bidragsmottager) mener det er urimelig at bidragsyter skal sikres retten til at pengene skal gå til det som var intensjonen. Jeg forstår deg, men jeg ser at det er vanskelig så lenge BM sitter med så mye makt.
girly28 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2010 Ja no har jeg tenkt så mye på det her og jeg blir bare mer og mer lei meg for barnens skyld Men jeg har no tenkt og snakk med faren igjen og høre om vi ikke kan komme mer til enighet om hvordan vi ska orden det her. Jeg tenkt jeg skulle gi han ett forslag. At vi gjør sån her. Jeg betaler halve bidraget og betaler alle innkjøp av klær, utstyr, ukelønn mm for barnen. Da trenger ikke han og tenkt på klærinnkjøp osv. Det kan ju vare sånn at han føler seg ubekvem med og shoppa klær og krangle med barnen om kjøp osv. Hva syner dere? Kan det vare en løsning på problemet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå