Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette litt kort, så kan jeg heller utdype mer om jeg ser behov for det.

Saken er den at jeg aldri har hatt mange nære venner.

Pr. i dag har jeg vel ei god venninne, som bor på en annen kant av landet, og en kompis her i byen.

Jeg merker et stort behov for flere venner, å ha noe å gjøre, men jeg vet ikke hvordan jeg skal skaffe meg disse vennene.

Til nå har jeg jo gått på skole, og har forsåvidt syntes det har vært nok med det sosiale i den forbindelse. Jeg har noen venner på skolen, men det er ikke noen jeg har noe særlig kontakt med utenom skoletiden.

Nå er jeg straks ferdig med å studere og skal få meg jobb, og mest sansynlig flytte til en annen kant av landet igjen.

Når jeg begynte å studere ble jeg veldig overasket, for det virket som det var så mange av de andre som kjente hverandre fra før av. I ettertid har jeg forstått at det nok ikke var sånn, men at andre er veldig flinke til å skaffe seg venner. Jeg er derimot ganske sjenert og stille, og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få kontakt, og få frem at jeg ønsker å bli venn med andre.

Merker jeg gruer meg til å flytte akkurat på grunn av dette. Er litt redd for å bli gående alene.

Det værste er kanskje at jeg sjeldent møter nye mennesker, og da blir det også vanskelig å finne seg en kjæreste, noe som er et stort savn om dagen.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men kanskje noen har noen gode tips, råd eller erfaringer å komme med?

Har du fått noen nye venner i det siste? Og hvordan gikk det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...