Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 I januar var jeg i USA og besøkte familie. Jeg fikk da ett grønt turistvisum i passet som er gyldig i 3 mnd. I april skal jeg tilbake til for å gå på en konferanse og problemet mitt er da at turistvisumet mitt går ut under min neste reise. De andre gangene jeg har vært i USA har de fjernet dette grønne kortet ved utreise og om jeg ikke tok feil har de også stemplet, men det gjorde de ikke denne gangen så jeg har altså ett turistvisum som går ut midt i mitt neste opphold. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre, er det bare å fjerne det grønne kortet fra passet og be om nytt ved neste innreise, var bare i USA en uke forrige gang. All hjelp mottas med stor takk.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 I januar var jeg i USA og besøkte familie. Jeg fikk da ett grønt turistvisum i passet som er gyldig i 3 mnd. I april skal jeg tilbake til for å gå på en konferanse og problemet mitt er da at turistvisumet mitt går ut under min neste reise. De andre gangene jeg har vært i USA har de fjernet dette grønne kortet ved utreise og om jeg ikke tok feil har de også stemplet, men det gjorde de ikke denne gangen så jeg har altså ett turistvisum som går ut midt i mitt neste opphold. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre, er det bare å fjerne det grønne kortet fra passet og be om nytt ved neste innreise, var bare i USA en uke forrige gang. All hjelp mottas med stor takk. Hvis du ikke har fått registrert din utreise ville jeg kontaktet ambassaden umiddelbart. Manglende bekreftende utreise vil medføre at du er registrert i landet fremdeles, og får du ikke bekreftet utreise før visumets utløp vil du registreres som overstay og muligens nektes innreise på flere år.
Gjest TS Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar, det var det jeg var redd for. Da må det ordnes i morgen. Flaks at jeg kom til å tenke på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå