Gjest TS Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Ei jeg kjenner fortalte meg i helga at hun skal overta en Amstaff. Hun har barn og andre dyr, og vil ha denne hunden inn i familien! Hva burde jeg gjøre? Har allerede prøvd å snakke henne ut av det, men det fungerte ikke.
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Alle amstaffer er ikke ulovlige, det spørs når den er født. Synes forøvrig ikke du burde gjøre noe, de aller fleste amstaffer som har bra eiere med litt peiling er flotte greie hunder
Gjest Huffsa Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Alle amstaffer er ikke ulovlige, det spørs når den er født. Synes forøvrig ikke du burde gjøre noe, de aller fleste amstaffer som har bra eiere med litt peiling er flotte greie hunder Jo, denne er ulovelig da det er forbudt å omplassere amstaffer født før forbudet. Da skal de heller avlives. TS; jeg syntes ikke du skal gjøre noen verdens ting dersom det er en snill amstaff som er lydig. Selv om rasen er forbudt, så er det ikke grunn til å være redd. Det er som regel menneskene som gjør hundene agressive, ikke hundene selv. Det er en rase man må vite hva man driver på med, ellers går det galt. Se det ann, går det bra med barn og andre dyr, så lar det være. Men hvis amstaffen viser seg å være rimelig aggresiv, så ville jeg anmeldt forholdet. Det er da bedre at den blir avlivd enn at den kommer i et skikkelig basketak med et annet dyr og skader seg selv og den andre. Eller at den skader et menneske. Jeg mener amstaffen burde få leve dersom den er snill og grei og ikke er til plage for noen. Men det venninnen din burde være klar over er at politiet kan dukke opp på døra og avlive hunden hennes uansett hva hun mener om det.
Gjest TS Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Takk for svar Da tror jeg at jeg ikke sier noe mer, hun er klar over farene. Hun har flere hunder fra før, og pleier å ha god kontroll. Krysser fingrene for at alt går bra!
Gjest Huffsa Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Takk for svar Da tror jeg at jeg ikke sier noe mer, hun er klar over farene. Hun har flere hunder fra før, og pleier å ha god kontroll. Krysser fingrene for at alt går bra! Det går nok bra skal du se!
Gjest Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jo, denne er ulovelig da det er forbudt å omplassere amstaffer født før forbudet. Da skal de heller avlives. Hehe,ja det stemmer Begynner å bli sent på kvelden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå