Gjest Ami Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hei! Nå har jeg plaget huden min i alt for lang tid med simple-wipes.. De tar bort nesten all sminken og er veldig praktiske, men vet at de ikke er optimale for huden. Spesielt ikke siden jeg minst annenhver dag bruker flytende foundation og ganske mye øyesminke. Derfor lurer jeg på om noen av dere finke brukere her inne kunne hjelpe meg litt med valg av merke. Jeg kan godt investere litt penger i det, så lenge de er verd prisen og drøye. (Gjerne noen som kan kjøpes billig over nett). Huden min er den typen med fetere T-sone og tørrere kinn. Får også ganske lett kviser og "nupper" i pannen og på haken. Så hvis noen produkter kan hjelpe litt på dette også hadde det vært supert!
Rosebud Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Hei du! Godt valg å bytte ut Simple-serviettene! Decleor har veldig mange gode produkter. Liker rensegelen, tonifying lotion (ansiktsvann), ylang-ylang essens (serum), matt finish skin fluid (og hydra floral emolusjon til tørrere områder). Du kan også med fordel bruke ylang-ylang night balm som nattkrem. Produktene er veldig dyre i butikk, men fåes betraktelig billigere hos Cheapsmells.com. Ellers kan jeg anbefale MD Formulations face & body scrub, hjelper på tørre områder for å fjerne eventuell flass, og for å hjelpe til med å fjerne og forhindre nuppene du beskriver. Har også brukt rensen fra dette merket, og den er kjempegod, og verdt å prøve. De har også et serum som heter Continuous Renewal Serum, som hjelper på store porer, kviser, nupper og tørr hud, samt små rynker om du skulle ha det MD Formulations får du billig på Prettyskin4less.com. Ellers kan jeg anbefale deg å bruke mineralsminke, som er mye bedre for huden enn "vanlig". Jeg bruker ID Bare Escentuals Matte (den vanlige inneholder stoffer som maaange reagerer på, og egner seg dårlig for fet hud, da den inneholder mica, som skinner veldig). Lykke til Endret 14. mars 2010 av Rosebud
Aryia Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Exuviance, Decleor og MD formulations er merker jeg liker veldig godt ihvertfall Alle disse fås billig på nett, på ebay kan du ofte finne salongstr av produktene, noe man kan spare mye penger på.
Gjest TS Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for fine svar! Skal absolutt sjekke ut en del av de nevnte produktene. Hva synes dere forresten er det man MÅ ha, og det man kan skaffe etterhvert? Får stadig høre at jeg bør gå over til mineralsminke. Men er egentlig kjempefornøyd med den flytende, den er av god kvalitet, perfekt farge og lett å jobbe med + ser naturlig ut. Har prøvd mineralpudder fra Id. og ble helt gal av alt bøsset. Men har nok ikke gitt det den skikkelige sjansen det fortjener. Må nok uansett bruke opp den foundationen jeg har nå, så den er vært (de alt for mange) pengene den kostet!
Rosebud Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Jeg ville begynt med rens, toner, en god fuktighetskrem + skrubb først, også tatt essens/serum, nattkrem etterhvert (dette er også de dyreste produktene, for de er mer konsentrert). Øyekrem kommer høyere på listen desto eldre du er (hvis du er plaget av begynnende rynker eller tørrhet rundt øynene blir det jo en prioritering). Angående søl med ID; klart det! Hehe, pulversminke har en tendens til å grise litt Men jeg synes det er verdt det. Dessuten lærer du deg teknikker for å minimere sølingen når du venner deg til pudderkonsistensen. Du skriver at du er plaget av nupper og kviser; dette kan selvsagt komme av at du ikke har brukt skikkelige renseprodukter, men det kan også komme av sminken, men det er jo umulig å si før du har testet og sammenliknet begge deler. Men skjønner godt du vil bruke opp den du har først - kjipt å kaste penger ut av vinduet. Begynn med skikkelige rense- og fuktprodukter du, så skal du se at huden bedrer seg uansett, så kan du eventuelt bytte ut sminken etterhvert Endret 14. mars 2010 av Rosebud
Gjest :) Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Jeg vil si at det man må ha (eller i vert fall burde) er: - Rens som er tilpasset hustypen - Toner (kaaanskje litt mindre viktig enn rensen) - Peeling (MD som er nevnt er veldig god og mangens favoritt) - Dagkrem - Nattkrem Ting etterhvert: - Egen øyensminkefjerner og øyenkrem - Serum - Og så andre mer "spesielle" duppeditter om huden skulle ha behov for det:)
LetThemEatCake Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Hej! Jag använder bara produkter från Lush. De är otroligt dryga och dessutom så naturliga de kan bli. Jag har plågats med alldeles för torr hy blandat med "break outs" i flera år och har provat en rad olika hudvårds-serier, typ Nivea, Garnier och Nutrogena. Men inte en enda har fungerat! Så testade jag en rengöring från Lush och blev helt frälst! Jag kommer aldrig att köpa något annat i hela mitt liv tror jag. Ja, det var väl mitt tips och bidrag.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Hei! Nå har jeg plaget huden min i alt for lang tid med simple-wipes.. De tar bort nesten all sminken og er veldig praktiske, men vet at de ikke er optimale for huden. Spesielt ikke siden jeg minst annenhver dag bruker flytende foundation og ganske mye øyesminke. Derfor lurer jeg på om noen av dere finke brukere her inne kunne hjelpe meg litt med valg av merke. Jeg kan godt investere litt penger i det, så lenge de er verd prisen og drøye. (Gjerne noen som kan kjøpes billig over nett). Huden min er den typen med fetere T-sone og tørrere kinn. Får også ganske lett kviser og "nupper" i pannen og på haken. Så hvis noen produkter kan hjelpe litt på dette også hadde det vært supert! Hei, jeg har fet men fuktfattig hud og bruker: Decleor cleansing milk Decleor tonifying lotion Md formulations serum (mot urenheter, kviser) Decleor hydra floral emulsjon (md formulations fuktighetskrem med spf 20 om vår/sommer) Kjøper billig på nett hos feelunique, cheapsmells eller prettyskin4less
Skylines Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Dermalogica Special Cleansing Gel som du kan ha stående i dusjen (passer til alle hudtyper), elers er jeg enig i forslagene om Decleor over her!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Hei! TS her. Tusen takk for mange svar! Decleor virker det som mange er glad i, så lurer på om jeg skal kjøpe litt derfra som en begynnelse. Gleder meg til å se om det blir en forskjell!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå