Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 16. mars 2010 #21 Del Skrevet 16. mars 2010 Når det gjelder dusj og blandebatterier så må du for all del tenke funksjonalitet fremfor design. Det nytter svært lite at kjøkkenkranen eller dusjbatteriet er stilig å se på dersom det er krøkket i bruk. Har sett mange eksempler på slikt .. Og for all del - det er kjempestilig med dusjvegger i helglass fra topp til bunn, nesten usynlige uten lister. MEN det er ikke brukervennlig i det hele tatt. Du vil oppleve vann som renner utfor dusjen hver gang du dusjer og det kommer til å irritere deg grønn etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 16. mars 2010 #22 Del Skrevet 16. mars 2010 Design og funksjonalitet er ikke motsetninger, man kan faktisk få begge deler. Og jeg hadde nok irritert meg mer over noe lite lekkert enn litt vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 16. mars 2010 #23 Del Skrevet 16. mars 2010 Når det gjelder dusj og blandebatterier så må du for all del tenke funksjonalitet fremfor design. Det nytter svært lite at kjøkkenkranen eller dusjbatteriet er stilig å se på dersom det er krøkket i bruk. Har sett mange eksempler på slikt .. Og for all del - det er kjempestilig med dusjvegger i helglass fra topp til bunn, nesten usynlige uten lister. MEN det er ikke brukervennlig i det hele tatt. Du vil oppleve vann som renner utfor dusjen hver gang du dusjer og det kommer til å irritere deg grønn etterhvert. Ingen problemer å kombinere funksjon og design der - men...det er lov å tenke, selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 16. mars 2010 #24 Del Skrevet 16. mars 2010 Når det gjelder dusj og blandebatterier så må du for all del tenke funksjonalitet fremfor design. Det nytter svært lite at kjøkkenkranen eller dusjbatteriet er stilig å se på dersom det er krøkket i bruk. Har sett mange eksempler på slikt .. Og for all del - det er kjempestilig med dusjvegger i helglass fra topp til bunn, nesten usynlige uten lister. MEN det er ikke brukervennlig i det hele tatt. Du vil oppleve vann som renner utfor dusjen hver gang du dusjer og det kommer til å irritere deg grønn etterhvert. Det er kanskje din erfaring, jeg har en annen. Forresten er kombinasjonen funksjonalitet og design ganske ofte forent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #25 Del Skrevet 17. mars 2010 Design og funksjonalitet er ikke motsetninger, man kan faktisk få begge deler. Og jeg hadde nok irritert meg mer over noe lite lekkert enn litt vann Da tror jeg ikke du har opplevd et bad flytende med vann etter hver dusj - men hver sin smak. Og det finnes mange flotte dusjer som også er funksjonelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 17. mars 2010 #26 Del Skrevet 17. mars 2010 Det er kanskje din erfaring, jeg har en annen. Forresten er kombinasjonen funksjonalitet og design ganske ofte forent. Så bare du viste til Vola - og jeg har til gode å se Vola for kjøkken med uttrekkbar tut, men det er mulig det finnes? Grohe har her lekre løsninger som både er praktiske - samtidig flotte å se på i nydelig finish. For meg er det ihvertfall et must at jeg kan fylle vann på kaffemaskinen uten å ta av beholderen. Samt kunne vaske stekebrett og få skylle dem skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. mars 2010 #27 Del Skrevet 17. mars 2010 Så bare du viste til Vola - og jeg har til gode å se Vola for kjøkken med uttrekkbar tut, men det er mulig det finnes? Vola har en mengde modeller - også med hånddusj. Dessuten er svingfunksjonen på Vola meget funksjonell. Vola ER dyrt, så de fleste tar seg ikke råd til slikt, men designamaturer koster med enn standardvare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 17. mars 2010 #28 Del Skrevet 17. mars 2010 Så bare du viste til Vola - og jeg har til gode å se Vola for kjøkken med uttrekkbar tut, men det er mulig det finnes? Vola har en mengde modeller - også med hånddusj. Dessuten er svingfunksjonen på Vola meget funksjonell. Vola ER dyrt, så de fleste tar seg ikke råd til slikt, men designamaturer koster med enn standardvare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2010 #29 Del Skrevet 17. mars 2010 Vola er designbatteri og er derfor mer kostbart. grohe har masse fint og er suveren kvalitet, enig i det. Det er ikke noe problem med glassdører, det har jeg selv. ikke noe vann som renner utover gulvet. men alt er jo gjort skikkelig på mitt bad. design og funksjon er ikke noe problem. Men har du et gammelt bad og ikke skikkelig fall mot sluket blir det et problem. det er ikke varen det er noe gale med. at gjest_marte_ sier at det ikke er brukervennlig må du ikke høre på. tror ikke hun vet hva hun snakker om. det spørs helt hvordan badet ditt er. marte har enten billige obs-bygg produkter hun ikke er fornøyd med, eller dårlig fall eller lignede. eller kanskje hun bare har fått veldig dårlig hjelp i den butikken hun har handlet, de har ikke funnet det som var best til hennes bad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. mars 2010 #30 Del Skrevet 17. mars 2010 Vola har en mengde modeller - også med hånddusj. Dessuten er svingfunksjonen på Vola meget funksjonell. Vola ER dyrt, så de fleste tar seg ikke råd til slikt, men designamaturer koster med enn standardvare Vi har hånddusjen til Vola på kjøkkenet. Veldig funksjonell og veldig mye finere å se på enn mange av uttrekksmodellene som finnes. TS spurte etter eksklusive løsninger og da foreslo jeg Vola og Unidrain - eksklusivt begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 17. mars 2010 #31 Del Skrevet 17. mars 2010 Og for all del - det er kjempestilig med dusjvegger i helglass fra topp til bunn, nesten usynlige uten lister. MEN det er ikke brukervennlig i det hele tatt. Du vil oppleve vann som renner utfor dusjen hver gang du dusjer og det kommer til å irritere deg grønn etterhvert. Dette handler bare om at du har brukt en håndverker som ikke kan jobben sin. Vi har ikke vegg i det hele tatt. Helt åpent. Selv der blir det ikke noe søl. Vi brukte skikkelige håndverkere som har laget fall i den retningen det skal være fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 17. mars 2010 #32 Del Skrevet 17. mars 2010 Vola er designbatteri og er derfor mer kostbart. grohe har masse fint og er suveren kvalitet, enig i det. Det er ikke noe problem med glassdører, det har jeg selv. ikke noe vann som renner utover gulvet. men alt er jo gjort skikkelig på mitt bad. design og funksjon er ikke noe problem. Men har du et gammelt bad og ikke skikkelig fall mot sluket blir det et problem. det er ikke varen det er noe gale med. at gjest_marte_ sier at det ikke er brukervennlig må du ikke høre på. tror ikke hun vet hva hun snakker om. det spørs helt hvordan badet ditt er. marte har enten billige obs-bygg produkter hun ikke er fornøyd med, eller dårlig fall eller lignede. eller kanskje hun bare har fått veldig dårlig hjelp i den butikken hun har handlet, de har ikke funnet det som var best til hennes bad. Dette handler bare om at du har brukt en håndverker som ikke kan jobben sin. Vi har ikke vegg i det hele tatt. Helt åpent. Selv der blir det ikke noe søl. Vi brukte skikkelige håndverkere som har laget fall i den retningen det skal være fall. Jeg tviler på at jeg har fått dårlig rådgivning fra to av byens beste rørleggere - helt uavhengig av hverandre. Da jeg bygde nytt funkishus ifjor så ønsket jeg en "usynlig" dusj. Jeg brukte masse penger på innredningen, bla italienske fliser på badet, spinndyre lamper og dyrt baderomsmøblement. MEN det som gikk igjen hos de jeg snakket med var at jeg ville angre bittert om jeg valgte dusj uten list nede som ble festet skikkelig i gulvet. Jeg valgte da dusjvegger fra Ducholux som både er vanntette og lekre å se på. Har ikke prøvd rene glassvegger selv - det tok jeg slett ikke sjansen på etter diverse advarsler fra fagfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 17. mars 2010 #33 Del Skrevet 17. mars 2010 Vi har hånddusjen til Vola på kjøkkenet. Veldig funksjonell og veldig mye finere å se på enn mange av uttrekksmodellene som finnes. TS spurte etter eksklusive løsninger og da foreslo jeg Vola og Unidrain - eksklusivt begge deler. Ok - tenkte nesten at det måtte finnes. Jeg likte godt serien til Grohe og valgte Grohe Essence med uttrekkbar tut til kjøkken og uten uttrekk til badet. De kommer ikke i design-klassen men de er lekre og enkle - samt som kvaliteten er topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 18. mars 2010 #34 Del Skrevet 18. mars 2010 TS: Fremfor å fokusere på at det skal være så vanvittig eksklusivt, så kanskje du heller burde fokusere på hva du liker og lage en eksklusiv stil utifra dette? Folk her inne har forskjellige oppfatning av hva som er eksklusivt, og du vil få hundre og ørten forskjellige svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Weasley Skrevet 18. mars 2010 #35 Del Skrevet 18. mars 2010 Det første du bør gjøre er vel å sette deg ned og vurdere hva slags stil du ønsker/liker. Det blir ikke mye eksklusivt/høy standard hvis du ikke har en gjennomført stil i hele leiligheten, det er absolutt viktig at det er en rød tråd i tingene. Det er også viktig at du ikke velger "nille-varianter" for å spare penger. Skal det være eksklusivt må også materialvalgene dine gjenspeile dette. Ellers er det absolutt et godt tips å bruke en interiørarkitekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå