Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Hei felles leilighet er solgt, har en ny i kikkerten og skillsmissen er snart et faktum. Men hvordan deler vi innboet, rent praktisk? Blir takknemlig for tips:-)
Leanne Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Prøv å gjøre det mest mulig hyggelig.... Jeg er midt oppi det samme selv, men jeg har foreløpig beholdt alt da han bor hos sine foreldre nå.. Han har sett etter leilighet i området, og så fort han finner noe må jo vi også begynne å fordele tingene... Vi prøver å gjøre det på en måte at vi begge blir fornøyde, og at vi skal få en "fin avslutning" på forholdet... Vi har stort sett hatt ganske felles økonomi - selv om vi har hatt egne kontoer, det har vært litt "samme hvem som betaler" om det var mine regninger, hans regninger eller felles regninger.. Så hvem som har betalt for akkurat den sofaen spiller ingen rolle - for da har den andre kanskje betalt huslånet den måneden... Tror ikke vi kommer til å sette opp noe regnskap nå heller - bare ta det litt etter skjønn. Du tar komfyren jeg tar oppvaskmaskinen osv... Vil bare tipse om at man kan få mye fint på finn.no enten billig eller gratis!
Suzy Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Vi delte etter følgende prinsipp - det jeg hadde med inn fikk jeg med ut - samme med ham, det som vi hadde fått av min familie fikk jeg og det vi hadde fått av hans familie fikk han - og det vi hadde skaffet oss sammen fordelte vi mest mulig vennskapelighet ettersom hvem som hadde lyst på hva og hvor verdifullt det var. Det gikk veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå