September-Maja Skrevet 29. april 2002 #1 Skrevet 29. april 2002 Jeg synes det kan være litt spennende å se hva dere har satt opp på menyen til bryllupsmiddagen. Jeg driver selv og skal bestemme dette snart, så vi vet ikke sikkert enda. Men tenker litt i disse baner: Forrett: Vet ikke sikkert, men blir nok noe sjømat... Kanskje rett med ulike skjell og skalldyr??? Hovedrett: Hjortefilet med grønnsaker og poteter av et eller annet slag. Dessert: Sorbet (eller evnt is) og friske skogsbær (blåbær, bringebær, jordbær, bjørnebær og rips) Maten vil jo ofte være litt sesong avhengig også, vi gifter oss i september.12
Mrs. B Skrevet 29. april 2002 #2 Skrevet 29. april 2002 Dette har vi tenkt å spise - skal fastsette menyen førstkommende lørdag. Forrett: Marinert scampi på spyd lagt på ruccolasalat & paprikasaus. Hovedrett: Fylt kalvefilet lagt på morkelsaus tilsmakt med cognac, bouget av grønne bønner og grillet squash. Dessert: Sjokolademousse med bringebær. *yum yum!!* 12
Inger Skrevet 29. april 2002 #3 Skrevet 29. april 2002 Vi skal spise dette: Forrett: Kremet fiskesuppe Hovedrett: Oksestek m/gratinerte poteter og grønnsaker Dessert: Iskake formet etter det stedet jeg ble fridd til. (Spesialbestilt fra Hennig Olsen)
Denise Skrevet 29. april 2002 #4 Skrevet 29. april 2002 Hei! Vi skal ha dampkokt ørret med urtedressing til forrett. Til hovedrett skal i ha rødin- og urtemarinert lammelår. Til desserten skal i ha hjemmelaget karamellpudding og tropiske frukter!! i Gleder oss!!:-)
juli-nuffe Skrevet 29. april 2002 #5 Skrevet 29. april 2002 HEi. Vi skal ha; forrett: - Kaldmarinerte kamskjell på salatseng. Hovedrett: - Helstekt indrefilet med fløtegratinerte poteter, sommerens grønnsaker og sjysaus. Dessert: -Peppermarinerte jordbær med Cognac-krem. Gleder meg masse Nuffe
HMSP Skrevet 29. april 2002 #6 Skrevet 29. april 2002 Vi er kjedelige i forhold til dere Vi skal ha koldtbord vi. Men det passer til oss. Når vi er i Bergen i pinsen skal vi diskutere detaljene så jeg tror det blir bra. Vi har så mange med allergier og andre behov så for oss var dette den beste løsningen. God appetitt til dere alle!12
krista Skrevet 29. april 2002 #7 Skrevet 29. april 2002 Vi har ikke fastsatt menyen vår ennå, men vi vil ha noe spennende sjømat til forrett i alle fall! Til middag kan vi tenke oss noe med hjort, enten filet eller stek. Desserten har vi ikke tenkt så mye på ennå, men det er sikkert fordi ingen av oss er særlig glad i dessert... Finner nok på noe! Krista
Ada=) Skrevet 29. april 2002 #8 Skrevet 29. april 2002 Forrett: Hummer med hollandes og ferske asparges Mellomrett: Vaktel (husker ikke tilbehøret) Hovedrett: Kalv, nypoteter, primørtimball og ricculasaus Dessert: Sitronmarinerte jordbær og sjokoladefondant nam nam... alle med allergier og matantipatier får spesilatilpasset mat1212[ Dette Innlegg er endret av: Ada=) den 2002-04-29 17:30 ]
scorpion73 Skrevet 29. april 2002 #9 Skrevet 29. april 2002 Vi skal ha koldtbord, men vi skal ha endel ting på det som ikke er helt vanlig å ha der12
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #10 Skrevet 29. april 2002 scorpion73: Vi holder på å planlegge vårt koldtbord, men finner ikke på noe spennende. Lyst til å fortelle hva dere skal ha der?
scorpion73 Skrevet 29. april 2002 #11 Skrevet 29. april 2002 Til anonym. Kan du ikke sende meg en mail slik at jeg får adressa deres, så skal jeg sende over lista på det vi skal på koldtbordet. Blir enormt mye hvis jeg skal skrive alt her.12
Niso Skrevet 29. april 2002 #12 Skrevet 29. april 2002 Vi skal ha følgende meny: Forrett: Laksekanape (røkelaks og eggerøre) Hovedrett: Kalvestek m/gratinerte poteter og grønnsaker Dessert: Vaniljeis m/varme bjørnebær
lucy Skrevet 29. april 2002 #13 Skrevet 29. april 2002 Forrett: Skalldyrsalat med avocado-krem Hovedrett: Hjort, med div glaserte babygulerøtter, tyttebærmarinert pære, sopp og løk stuing av noe slag (Det så veldig stilig ut...) Dessert: Bjørnebær, bringebær og is. Godt fornøyd med menyen og kokken 12
Sally Skrevet 30. april 2002 #14 Skrevet 30. april 2002 Når vi valgte menyen, tok vi utgangspunkt i hva vi likte aller best. Da kom vi opp med: *Forrett: Lakserose på rekehakk *Hovedrett: Urtemarinert lammelår med hjemmelga saus, mandelpoteter og glaserte grønnsaker. *Dessert: Hjemmelaga vaniljeparfait (hjerteformet) med varme bær. Gleeeeder meg sånn!!!!
Nephilia Skrevet 30. april 2002 #15 Skrevet 30. april 2002 Har ikke helt bestemt oss enda, men foreløpig ser menyen slik ut: Forrett: Rekecoctail Hovedrett: Ett eller annet med lam.... tror jeg... Dessert: Dronning Maud Pudding (fromasjlignende, hvor hovedingrediensene er egg,sukker og krem, og pyntes med raspet sjokolade. Kjempegod!!) 12
Charly Skrevet 30. april 2002 #16 Skrevet 30. april 2002 Forrett: Hummer på toast Hovedrett: Kalkunbryst med lun potetsalat, ferske asparges og champignon. Dessert: Vaniljegis på mandelbunn med friske jordbær og sjokoladesaus. Denne menyen har jeg (bruden) komponert selv. Siden jeg er frykelig kresen... Synes dette høres godt ut! Og vi gleder oss begge to
Gjest lilletroll Skrevet 30. april 2002 #17 Skrevet 30. april 2002 Forrett: Laksepatè Hovedrett: Helstekt oksefilèt med rødvinsaus, servert med råstekte poteter, asparges m/bacon, glasert løk, smørstekt sopp og selskapserter. Dessert: Semulegrynspudding m/ rød saus (er den eneste desserten i hele verden jeg liker:)) 12
Elma Skrevet 1. mai 2002 #18 Skrevet 1. mai 2002 Vi skal ha Forett: Røkt laks på toast, ferske urter/salat Hovedrett: Marinert reindyrsbog, men sesongens grønnsaker, viltsaus, tyttebær og gratinerte potet Dessert: Jordbær og vaniljesaus1212[ Dette Innlegg er endret av: Elma den 2002-05-01 18:56 ]
jbkaarud Skrevet 1. mai 2002 #19 Skrevet 1. mai 2002 Vi skal ha: Frisk asparges med sjøkreps og hvitvinssaus Villsvin filet med honning/gin saus Creme caramell med cognacsaus Gleder meg
Mary Skrevet 2. mai 2002 #20 Skrevet 2. mai 2002 Forret: Honningmelon med spekeskinke, pyntes med jordbær og vårløk. Middag: Kald kokt laks, dillpoteter, agurksalat, gulrøtter og sandefjordsmør. Fatene pyntes med tang, kamskjell og blåskjell. Dessert: Fruktsalat av friske frukter med krem.12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå