Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

noen tips til ansiktsmasker en kan påføre selv hjemme som er av bra kvalitet og som virker? er så utrolig dyrt å gå til hudpleiesalong. men ønsker å ta vare på ansiktshuden min på best mulig måte!

noen tips til ansiktsmaske? eller andre gode tips?

hvilke rutiner har dere på hudpleie?

selv bruker jeg dag- og nattkrem, og sover aldri med sminke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 masker fra The Soap Shop som jeg er veldig fornøyd med, en som heter Vit-C, og en som heter Snailfood - kjempeherlige, og føler de renser godt og gir glød :)

Ellers bruker jeg en fuktighetsmaske fra Dermalogica som er helt fantastisk!

Rutinene mine på hudpleie ellers er som følger:

- Rensegel eller rensekrem fra Decleor morgen og kveld.

- Toner fra Decleor morgen og kveld.

- Ylang Ylang serum fra Decleor morgen og kveld.

- Hydra Floral emolusjon eller matt finish skin fluid fra Decleor om dagen.

- Ylang Ylang night balm fra Decleor om natten.

- Dermalogica eller Dermalogica øyekrem morgen og kveld.

- Decleor lipbalm jevnt og trutt gjennom dagen.

- MD formulations face & body scrub (alternativt Skin Prep scrub fra Dermalogica) noen ganger i uken.

- Kildevannsspray fra Avene over mineralsminke eller ellers for å friske opp huden i løpet av dagen.

Sover aldri med sminke på, og bruker kun mineralsminke på huden. Forsiktig med sol, og passer på å få mye frisk luft. Tar vitamintilskudd + omega 3. Renser sminkebørster ofte for å unngå bakterier på huden :)

Skrevet

Jeg liker veldig godt clay & herbal mask og instant purifying mask fra Decleor :) den første er vel for alle hudtyper tror jeg, mens den siste er mer for fet hud.

Mine rutiner er:

Exuviance purifying cleansing gel MK

Exuviance moisture balance toner MK

Decleor ylang ylang serum M

Decleor harmonie øyekrem MK

Decleor aroma purete matt finish skin fluid M

Decleor cleansing water K

Exuviance vespera bionic serum K

(Decleor ylang ylang night balm K)

Decleor clay and herbal mask en gang i uken

Decleor instant purifying mask en gang i uken

MD formulations face and body scrub to ganger i uken

Prøvde meg på rens og toner fra Decleor, likte produktene kjempegodt, men etter en stund fikk jeg massivt kviseutbrudd :( Får se om jeg prøver produktene igjen om en stund for å se om huden reagerer annerledes..

Gjest Gjest
Skrevet

wow :O det var imponerende! hvor mye koster denne pakken deres? kjøpes dette på parfymeri eller kan man kjøpe billigere et sted på nettet?

Skrevet

Du får kjøpt disse produktene hos hudpleier, men det er så jævla dyrt. Hadde aldri i verden tatt meg råd til å bruke disse produktene om de ikke fantes på ebay, feelunique osv.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det ikke dumt å bruke så sinnsykt mye produkter som dere to så ofte? Huden blir jo lat og slutter å produsere sin egen fuktighet. Den gidder jo ikke det når den får alt tilført..

Skrevet

Jeg bruker heller alle disse produktene enn å ha et ansikt som er blankt dagen lang, ser IKKE bra ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis ansiktet blir blankt er det jo bare å bruke pudder

Skrevet

Jeg er ikke enig. Og når ble det feil å ta vare på huden sin?

Gjest Gjest
Skrevet

Å overdrive bruk av produkter er ikke akkurat å ta vare på huden, snarere tvert imot. Som sagt, den slutter å produsere egen fuktighet og man blir avhengig av alle produktene.

Skrevet

Jeg mener ikke at jeg overdriver, men det er nå meg. Og huden min mangler IKKE fukt :P Det skal være sikkert.

Skrevet (endret)

Mine rutiner:

Morgen:

Decleor cleansing water

MD Formulations moisture defense antioxidant eye cream

La Roche-Posay toleriane soothing protective cream

Kveld:

Sminkefjerner om jeg har brukt sminke den dagen

Enkido sensitive foaming cleanser

Enkido sensitive toner

Enkido sensitive eye lotion

Decleor aromessence rose d'orient (serum) ved behov

Enkido sensitive dry moisturiser

Som peeling og maske veksler jeg på å bruke Green People fruit scrub etterfulgt av Green People vitamin mask (fukt), og Dead Sea Premier miracle mask noir (peeling og rensende i ett).

Tror ikke huden blir avhengig sålenge det er gode produkter, og de er tilpasset hudtypen. Jeg har tidligere brukt alt fra Nivea/Loreal, flere serier fra Body Shop, til det jeg har nå, og min hud har aldri vært finere enn nå. Og hvis man bruker sminke, må man nesten pleie huden sin også. Men såklart, overdreven rens og herjing med huden er ikke bra uansett hvilke produkter det er snakk om.

Til det med pris, ja det er litt dyrt, men absolutt overkommelig om man leter på nett og finner de beste prisene. I tillegg er mye av det svært drøye produkter, tror ikke jeg trenger å kjøpe mer hudpleie resten av året for å si det sånn. Og med resultatene er det absolutt verdt det for meg :).

Endret av Dansepiken
Skrevet

Jag har testat en massa från Lush och de är fantastiska allihop. :) Leta rätt på en för din hudtyp bara. ;) De är färska och ska stå i kylskåp, håller ungefär i en månad och innehåller bara naturliga grejer.

Skrevet

Min ansiktsmaskerutine:

Peeler først med MD formulations face and body sckrub som jeg lar sitte litt på huden før jeg skrubber. Etter det påfører jeg Md formulations clearing complex maske som er rensende og etter den så bruker jeg Decleor Hydra floral fuktmaske. Fuktmasken sover jeg med. Dette bruker jeg å gjøre et par tre ganger i uka tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...