Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Går det an å spies for mye salat? Jeg er på slankern, og har fått helt dilla, så blir fort til at to av måltidene mine iløpet av en dag blir salat. Spiser ofte havregrøt til frokost, og så har jeg laget salat til lunch, og så blir det salat igjen til middag. Også spiser jeg i tillegg frukt, yoghurt, skyr o.l. til mellommåltider og kvelds.

Salatene er ikke bare med grønt, har alltid bønner eller avocado i, i tillegg til enten egg, kylling, skinke, reker, fullkornspasta eller lignende. Av og til har jeg i tillegg brød, f.eks. med litt pesto på. Også selvfølgelig masse grønnsaker.

Tror jeg får i meg litt lite fisk, så må få i meg et par fiskemiddager i uken i tillegg ihvertfall. Men gjør det noe om man spiser salat to ganger om dagen....?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei hvorfor skulle det gjøre noe :) Så lenge du får i deg nok næringsstoffer utenom.

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Så lenge salaten ikke dynkes i dressing er vel salat noe av det sunneste man kan spise:) Synes kostholdet ditt høres veldig greit ut, men jeg hadde nok blitt litt lei salat både til lunsj og middag. Jeg trenger i hvert fall litt variasjon innimellom :enig:

Skrevet

Salat er kjempesunt og ser ingen grunn til å slutte med det. Bare varier som over nevnt så du ikke går lei, finnes utallige gode oppskrifter på næringsrike og supre salater og om du googler "salatoppskrift" så kan du finne masse spennende!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar! Drssing liker jeg ikke, så det er ikke noe problem. ;) Snes bare salat er så godt, og er flink til å variere, så da fortsetter jeg bare som jeg har gjort! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...