Gå til innhold

Facebookmelding vs sms

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Saken er den at jeg har skrevet en del sms med en fyr jeg holder på med. Får av og til svar, andre ganger ikke. Føler sms er litt tungvindt og lett å glemme. Har ikke hørt noe fra han på ganske lenge nå og jeg har heller ikke skrevet til han pga vil ikke virke innpåsliten.

Men så tenker jeg; er det lurt å skrive en facebookmelding? For å spør han om hva han føler, finne ut hvor landet ligger og få litt respons!

Eller virker det useriøst? Lett å overse? Desperat?

Eller er sjansen stor for å få litt mer utfyllende svar og kjøre en litt mer "avslappet stil" når man skriver på pc?

Evnt. Facebook-chat?

Han er ikke så veldig aktiv facebook-bruker, redd for at han bare overser en mail der..

Men føler det blir så alvorlig og stivt å spør om sånne skumle spørsmål på sms.

Jeg vet ikke om han er interessert eller ikke nemlig.

Hvordan ville DU reagert på et skummelt spørsmål (er du interessert eller ikke?) på facebook?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elijah
Skrevet (endret)
Saken er den at jeg har skrevet en del sms med en fyr jeg holder på med. Får av og til svar, andre ganger ikke. Føler sms er litt tungvindt og lett å glemme. Har ikke hørt noe fra han på ganske lenge nå og jeg har heller ikke skrevet til han pga vil ikke virke innpåsliten.

Men så tenker jeg; er det lurt å skrive en facebookmelding? For å spør han om hva han føler, finne ut hvor landet ligger og få litt respons!

Eller virker det useriøst? Lett å overse? Desperat?

Eller er sjansen stor for å få litt mer utfyllende svar og kjøre en litt mer "avslappet stil" når man skriver på pc?

Evnt. Facebook-chat?

Han er ikke så veldig aktiv facebook-bruker, redd for at han bare overser en mail der..

Men føler det blir så alvorlig og stivt å spør om sånne skumle spørsmål på sms.

Jeg vet ikke om han er interessert eller ikke nemlig.

Hvordan ville DU reagert på et skummelt spørsmål (er du interessert eller ikke?) på facebook?

For min del er det ikke et skummelt spørsmål, men jeg merker at når jeg spør en jente om dette kan det se ut som om hjernen hennes kortslutter i noen sekunder ettersom hun tydeligvis ikke er vant med et så direkte spørsmål :)

Personlig synst jeg det er en grei måte å få ting ut av verden på. Ofte gjør jeg dette ikke nødvendigvis fordi jeg er i tvil, men fordi jeg vil at situasjonen skal eskalere og at hun skal investere i interaksjonen. Dette er hva du gjør. Hold tonen vennlig og skriv noe som dette:

Beklager hvis jeg er direkte, men jeg er ikke alltid like god til å tolke signaler. Er du interessert i meg eller ikke? Har ikke lyst til å kaste vekk tiden min :)

Dette har jeg personlig spurt flere jenter om og den siste svarte at hun var interessert. Etter et kort, men intenst møte hvor jeg tok kontakt et par ganger uten den store interessen tilbake (hun var syk, bortreist, osv) så hadde jeg egentlig lagt det på is. Plutselig en dag tok hun kontakt og jeg spurte da direkte som jeg pleier. Da kom det frem at hun hadde veldig lyst å treffes, noe hun IKKE tørte å si direkte og det var heller ikke naturlig for meg å ta initiativ enda en gang. Jeg er glad jeg var direkte :)

Om du gjør det på facebook, anbefaler jeg chat, men husk å etablere kontakt før du spør.

SMS burde også fungere. Svarer han ikke engang, så har du nok fått svaret ditt allikevel.

Prøv det og skriv tilbake hva som skjer.

Lykke til! :)

Endret av Elijah
Skrevet

Jeg ville ha synetes det var veldig greit å få ett sånt spm på facebook... Har forresten fått det også, eller mer blitt bedt ut da... Og da var det enkelt å svare nei, med en ok forklaring osv. Og sånne skumle spm som du mener er det aller best å ta face to face eller tlf. Ikke som sms el. Men jeg skjønner veldig godt hva du mener, for jeg har også ett sånt "forhold" gående, hehe..... :)

Skrevet

Hvis du skal finne ut av det, så ville jeg nok sagt sms eller fb chatten. Eller ringe kanskje?

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet

Jeg tørr ikke ringe, har aldri snakket på tlf sammen:p

Jeg er sånn i tvil om jeg faktisk tørr dette i det hele tatt. Blir så pinlig om jeg ikke får svar:s Og kanskje pinlig å spørre i det hele tatt, om han ikke er interessert og jeg burde tatt hintet for lenge siden.

Meeen hvis jeg ikke tar kontakt mister jeg han antageligvis. Hvis ikke han plutselig tar kontakt!

Jeg vil ha svar og da er det vel best å spørre den eneste som kan gi meg svar. Samtidig er jeg redd jeg skremmer han laaangt vekk med et såpass alvorlig spm. Kanskje han er typen som bare vil la det gå rolig og se det an uten å måtte definere forholdet.

Den frasen Elijah skriver virker bra, den skal jeg bruke om jeg klarer manne meg opp til å spørre:)

Gjest Elijah
Skrevet
Den frasen Elijah skriver virker bra, den skal jeg bruke om jeg klarer manne meg opp til å spørre:)

Jeg ser ingenting pinlig med det. Det er jo ikke slik at du er en desperat kvinne som ber på dine knær og blir helt knust om han sier nei. Se heller slik på det:

Du er en ung, vakker og selvstendig kvinne som simpelthen vil ha litt oppklaring i en situasjon du er usikker på. Om han sier at han ikke er interessert eller ikke svarer, så FORANDRER ikke det noe ved deg som person. Du er fortsatt deg! :)

La oss høre hvordan det går nå da. Jeg heier på deg ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg ser ingenting pinlig med det. Det er jo ikke slik at du er en desperat kvinne som ber på dine knær og blir helt knust om han sier nei. Se heller slik på det:

Du er en ung, vakker og selvstendig kvinne som simpelthen vil ha litt oppklaring i en situasjon du er usikker på. Om han sier at han ikke er interessert eller ikke svarer, så FORANDRER ikke det noe ved deg som person. Du er fortsatt deg! :)

La oss høre hvordan det går nå da. Jeg heier på deg ;)

Takk:)

Grunnen til at jeg føler det kan bli pinlig er

1) Jeg burde kanskje tatt hintet om at han ikke er interessert når han har vært så passiv med sms.

2) Jeg møter på han i ny og ne pga felles venner og skole, så jeg kan ikke bare "glemme han og aldri se han igjen."

Skal si fra hvis eller når jeg skriver og spør:) FB-chatten virker ikke hos meg ser jeg (+ han er sjeldent pålogget) så blir vel sms eller melding på face.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor ikke bare spørre han face to face om du alikevell treffer på han stort sett vær dag?

Jeg vet av egen erfaring at slike spørsmål kan være vanskeli å stille, men vil jeg ha et konkret svar har jeg ikke akkurat noe valg. Jeg har brukt både facebook, sms, ringt å spurt face to face, og for min del syntes jeg face to face fungerte best. Du har ingen ting å være redd for, det værste som kan skje er jo at han avviser deg, men det finnes jo flere fisker i havet :)

Lykke til :)

Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet
Hvorfor ikke bare spørre han face to face om du alikevell treffer på han stort sett vær dag?

Jeg vet av egen erfaring at slike spørsmål kan være vanskeli å stille, men vil jeg ha et konkret svar har jeg ikke akkurat noe valg. Jeg har brukt både facebook, sms, ringt å spurt face to face, og for min del syntes jeg face to face fungerte best. Du har ingen ting å være redd for, det værste som kan skje er jo at han avviser deg, men det finnes jo flere fisker i havet :)

Lykke til :)

På tomannshånd kunne jeg spurt, men å spørre i gangen på skolen blir for skremmende for min del. Æsj, jeg skulle spurt før, mens vi enda var med hverandre på tomannshånd og før ting begynte å gli ut.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ikke behovet for å være så direkte. Han ville sikkert tatt kontakt dersom han var interessert, ville jeg tenkt. Og at han ikke har svart på meldinger, viser gjerne en mangel på interesse. Så jeg ville bare gått videre. Ingenting er så kjedelig som å vente på oppmerksomhet fra noen som bare er lunken.

Skrevet
Jeg skjønner ikke behovet for å være så direkte. Han ville sikkert tatt kontakt dersom han var interessert, ville jeg tenkt. Og at han ikke har svart på meldinger, viser gjerne en mangel på interesse. Så jeg ville bare gått videre. Ingenting er så kjedelig som å vente på oppmerksomhet fra noen som bare er lunken.
Nemlig!!! :enig:
Gjest Gjest_jenny_*
Skrevet

Jeg har også tenkt slikt, men så begynte tankene mine å vandre i går. Jeg lurer nemlig på om han er litt sjenert og usikker på meg. Jeg er en jente mange gutter er redd for å prøve seg på pga mitt utseende og fordi jeg ofte ubevisst sender avvisende og overlegne signaler. Så kanskje han egentlig er interessert, men ikke er typen som viser det til en jente som meg. Kanskje han må ha det inn med teskje at jeg faktisk er interessert i han. Han er litt passiv og sjenert mot alle på skolen og sånn og, men snakker en del hverdagsprat med meg når jeg ser han. Han er liksom ikke den intiativrike typen, men han bør jo tenke at han må gi litt av seg selv så jeg får en tilbakemelding på om han er interessert..

Derfor tenker jeg om det er en hensikt i å tvinge et svar utav han. Men sannsynligvis er han ikke interessert uansett, så det blir ubehagelig for begge parter å ta et slikt oppgjør.

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet
Jeg har også tenkt slikt, men så begynte tankene mine å vandre i går. Jeg lurer nemlig på om han er litt sjenert og usikker på meg. Jeg er en jente mange gutter er redd for å prøve seg på pga mitt utseende og fordi jeg ofte ubevisst sender avvisende og overlegne signaler. Så kanskje han egentlig er interessert, men ikke er typen som viser det til en jente som meg. Kanskje han må ha det inn med teskje at jeg faktisk er interessert i han. Han er litt passiv og sjenert mot alle på skolen og sånn og, men snakker en del hverdagsprat med meg når jeg ser han. Han er liksom ikke den intiativrike typen, men han bør jo tenke at han må gi litt av seg selv så jeg får en tilbakemelding på om han er interessert..

Derfor tenker jeg om det er en hensikt i å tvinge et svar utav han. Men sannsynligvis er han ikke interessert uansett, så det blir ubehagelig for begge parter å ta et slikt oppgjør.

Jeg synes absolutt du skal gripe sjansen! Om han ikke er interessert, så spiller det ingen rolle. Tar du ikke sjansen nå, kan det hende du faktisk går glipp av noe.

Du har ennå ikke tapt noen ting. Imho(in my honestly opinion) har du ingenting å tape! Eller jo, kanskje et fremtidig forhold!

Lykke til :) Håper du skjønner poenget ;)

Skrevet

Hadde ikke brydd meg nevneverdig om hvor spørsmålet kom. Om du spør på facebook chat når du vet han er der vil du kanskje få det beste svaret, og du ser hvor lang tid han bruker på å svare :)

Gjest Elijah
Skrevet

Jeg må si meg uenig med de som sier at de ikke hadde brydd seg pga manglende kontakt.

Jenny liker jo denne gutten, så hvorfor kan hun ikke ta litt initiativ når det uteblir hos han?

Jeg kjenner desverre gutter som er så sjenerte at de heller lar en mulighet passere enn å faktisk innrømme interesse. Jeg har også hørt om jenter (her på forumet kanskje?) som ikke viser interesse overhodet selv om de er meget interessert. Merkelige saker dette mellom menn og kvinner :)

Nå kan man jo spørre seg om slikt er noe man vil forfølge videre, men det synst jeg Jenny selv kan bestemme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...