Gjest kine23 Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Heisann! Jeg trenger litt hjelp:) I påsken skal jeg på reise med en lang flytur. Jeg tenkte derfor å finne meg en god bok! Jeg har lest veldig lite i løpet av livet mitt (sitter heller foran tv'n), bortsett fra skolepensum da. Jeg aner ikke hvilke bøker som er gode, fengende, klarer-ikke-legge-den-fra-meg osv. Jeg vet jo at alle har ulik smak, men om dere kommer med noen forslag, så kan jeg lese bakpå noen som virker aktuelle. Jeg er 23 år og vil lese på norsk. Ettersom jeg egentlig ikke har lest noen bøker, så aner jeg ikke hvilken sjanger jeg liker. Vet kun at jeg ikke liker gjenferd og skumle skikkelser, ikke beskrivelser av mord, ulykker osv. Setter stor pris på om dere kommer med noen forslag! Bare spør meg om dere lurer på noe som er relevant til bokvalg. Tusen takk
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg kan anbefale "den glemte hagen" av Kate Morton. En fantastisk bok som gav meg en utrolig god følelse. Er i sjangeren romantisk og spennende
Mir Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Du kan også se i de andre trådene her på forumet, er mange gode råd som er gitt tidligere =) Selv synes jeg Jo Nesbø er knall, og er god underholdning på reiser og ferier. Får sjelden lagt de fra meg før jeg virkelig MÅ, og føler sidene går raskt! Dette er krim, spennende, men ikke noe ekkel brutal skildring av mord og slikt hvis du tenker i detaljer. God, norsk underholdning! Anbefaler Snømannen f.eks !
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg anbefaler Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug, den har hatt noe av en renesanse i det siste og har til stadighet vært i butikkvinduene.
Sølvdugg Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har stor sans for Dan Brown sine bøker: Da Vinchi koden Iskaldt bedrag Den Digitale festning Engler og Demoner Det tapte symbol (som jeg holder på med nå). For meg er dette sånne bøker som jeg nesten ikke klarer å legge fra meg.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Les Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd. Den greide ihvertfall ikke jeg å legge fra meg! Men den er ganske trist da, så er kanskje ikke den beste å lese i nærheten av mange andre... Ellers anbefaler jeg bøkene til Camilla Läckberg. Det er krim, men de er ikke grusomme og ekle. Enkelt skrevet, og jeg blir ihvertfall glad i figurene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå