Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Halloen Jeg er ei veldig sporty jente på 16 år som spiller fotball, som jeg har gjort nå i over 6 år. Jeg trener nesten hver dag, dvs; fotball, kondisjon, styrke, hurtighet/intervall, sykling osv.. (men tar pauser innimellom, for å unngå overtrening, skader etc.) Nå til sommeren skal jeg på veldig mange fotball cuper, men det er et stort prob. Jeg er lei fotball, har mistet motivasjonen. Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Fotball er sporten jeg liker innerst inni, men begynner å bli lei. Er redd for at jeg kommer til å gi opp alt jeg har "bygd" opp, liksom. Jeg vet at jeg kommer til å angre siden vist jeg slutter. Noen ideer på hva man kan gjøre med motivasjonen? Noen som har slitt med dette eller? Hva kan man gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Og dette synes du passer i sex-forumet fordi...?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Et godt råd: Du må finne gleden i det å spille fotball, ha det moro, leke med ballen. Tenk over hva du liker med fotball og hvorfor du har drevet med det i seks år, tenk på alt du har opplevd gjennom fotball, mennesker du har møt og venner du har fått. Jeg spiller selv fotball, har gjort det i over ti år og har selv hatt perioder med mangel på motivasjon. Siste gangen var jeg nær med å slutte pga en ankelskade, men nektet meg selv det. Jeg fortsatte å spille fotball, fordi jeg likte det, være en del av et lag, være sosial og kjenne at det er noe jeg får til. Jeg er enda plaget med skaden, men driver å trener meg opp, er fortsatt aktiv og like glad i fotball!
Wiggins Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Halloen Jeg er ei veldig sporty jente på 16 år som spiller fotball, som jeg har gjort nå i over 6 år. Jeg trener nesten hver dag, dvs; fotball, kondisjon, styrke, hurtighet/intervall, sykling osv.. (men tar pauser innimellom, for å unngå overtrening, skader etc.) Nå til sommeren skal jeg på veldig mange fotball cuper, men det er et stort prob. Jeg er lei fotball, har mistet motivasjonen. Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Fotball er sporten jeg liker innerst inni, men begynner å bli lei. Er redd for at jeg kommer til å gi opp alt jeg har "bygd" opp, liksom. Jeg vet at jeg kommer til å angre siden vist jeg slutter. Noen ideer på hva man kan gjøre med motivasjonen? Noen som har slitt med dette eller? Hva kan man gjøre? Du er ikke den første som begynner å tvile på motivasjonen for det du egentlig brenner for. Det er mange som i sin iver prøver å gape over alt og mer til, slik du skal delta på mange cuper. Mitt tips er å droppe de fleste eller alle cupene. "Det går ikke", vil du kanskje svare. Det går selvsagt hvis du trenger det for å ikke bli utbrent. Er treneren din en god menneskekjenner, slik en trener bør være, forstår h*n at du trenger en pause. Ta deg fri i sommer og gjør mye annet rart og slapp av. Enten så finner du tilbake til fotballgleden, eller så finner du noe helt annet. Selv er jeg syklist, og for å kunne kjempe i toppen av selv små amatørritt her i Norge må man trene en del. I slutten av september pleier jeg å kjenne at motivasjonen for å dra ut på en tolvmils treningstur ikke er like sterk som i mai og juni. Da er det godt å tenke på at sesongen snart er over og at jeg skal la sykkelen få noen uker fri på senhøsten før jeg begynner med innendørstrening (svømming og spinning).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå