Gå til innhold

Noen som har vært i Sachsenhausen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har lyst å besøke Sachsenhausen på vår neste tur til Berlin. Ser de har en del guidede turer fra Berlin (hvor man da blir fulgt helt fra Berlin og tilbake igjen), men man kan også dra dit på egenhånd. Noen som har gjort dette og har noen formening om vi bør reise dit selv og bare vandre omkring som vi vil eller om vi bør velge en av disse tourene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg slenger meg på denne tråden ettersom jeg skal til Berlin snart og lurer på om jeg skal ta en tur innom Sachsenhausen.

Gjest Berlinerbolla
Skrevet

Vi reiste på egenhånd fra Berlin til Sachenshausen. Har du en ABC billett for kollektivtrafikken gjelder denne helt til Sachesenhausen. Det var et stykke å gå fra stasjonen i Oranienburg, men det går også busser den siste biten.

Det går å bare betale og gå inn og kikke og lese på skiltene som vi gjorde sist jeg var der. Det går også å leie en "elektronisk guide" om man ville gå rundt i eget tempo. Jeg har värt der för på klassereise og fikk absolutt mest ut av å ha en levende guide som snakka norsk (dette var jo også förste besöket).

Besöket der er veldig gripende, og uansett hvordan du velger å gjöre det tror jeg sikkert at det kommer til å bli en dag du husker en stund!

Gjest megvel
Skrevet

Jeg reiste dit på klassetur med Hvite busser. Det var utrolig sterkt. Noen steder orket jeg ikke se, spesielt et av torturkamrene.

Anbefaler å ha en guide, veldig fint om du har spørsmål utenom det som står på skiltene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...