Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Han er med på en fritidsaktivitet der det drikkes en del øl med gutta. Ofte går de på pub etterpå, og blir sittende til langt over leggetid. Han har ofte kveldsvakter på jobb, så derfor er han ikke nødt til å legge seg tidlig. Dette skjer hver uke.

Minst en gang i uka er han på fotballpub, og drikker også der minst to halvlitere sterkøl hver gang.

Dette er en vanlig uke.

Ellers er det ofte øl på pub/cafe i helger fredag og/eller lørdag.

Mannen er 35. Vi bor ikke sammen. Jeg er ikke vant til så mye "hverdagsdrikking", så jeg sa at han kanskje kunne droppe ølen i dag. Det er tross alt søndag formiddag. Men han syns det hører med til kampopplevelsen. Er jeg kjipe dama liksom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke øl er så farlig som folk vil ha det til, det kav vel egentlig ses på som å ta seg et glass vin om kvelden. Hadde det vært sterkere saker hadde jeg nok vært bekymret.

Skrevet

Med mindre dette går direkte utover oppførelsen hans og evt forholdet, er det sannsynligvis bare noe som følger med pakka hans og siden du ikke er vant til det må du nok gjerne bare bli det...

En annen ting er jo at det ikke akkurat er bra for helsen hans, så bare av den grunn hadde jeg nok likevel uttrykt at jeg ønsket at han roet ned på det.

Gjest Gjest Mann40
Skrevet

Hei..

Må si meg enig med deg. En øl nå og da, skader vel ikke. Men er det slik at en blir beruset hver gang. Så er det klart for mye!.

Respekt for sin partners ønsker, bør vel veie mer en lysten på øl.

Mann40

Skrevet
Han er med på en fritidsaktivitet der det drikkes en del øl med gutta. Ofte går de på pub etterpå, og blir sittende til langt over leggetid. Han har ofte kveldsvakter på jobb, så derfor er han ikke nødt til å legge seg tidlig. Dette skjer hver uke.

Minst en gang i uka er han på fotballpub, og drikker også der minst to halvlitere sterkøl hver gang.

Dette er en vanlig uke.

Ellers er det ofte øl på pub/cafe i helger fredag og/eller lørdag.

Mannen er 35. Vi bor ikke sammen. Jeg er ikke vant til så mye "hverdagsdrikking", så jeg sa at han kanskje kunne droppe ølen i dag. Det er tross alt søndag formiddag. Men han syns det hører med til kampopplevelsen. Er jeg kjipe dama liksom?

ja du må bli kvitt de forferdelige morsfaktene :gjeiper: . håper aldri du sier det til ungene dine. det er aldri populært å si at du synes at han burde droppe ølen, selv om jeg kan skjønne det hvis det går voldsomt ut over forholdet deres. men hvis han er oppegående og frisk så forbrenner de seg vel ganske så fort. pleier dere ikke å sove sammen?

Gjest Gjest
Skrevet

Med mindre det er Ringnes, da burde han øyeblikkelig gå over til ekte øl som Aass.

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som han drikker for mye. Jeg jobber i pressen, og den bransjen er det også helt vanlig å ta en pils en ukedag eller tre. Så lenge det er én eller to halvlitere ser jeg ikke at det er noe farlig.

Skrevet

Siden vi ikke bor sammen, og jeg skal opp tidlig, sover vi stort sett ikke de nettene han er ute og drikker med gutta. En ordning vi er fornøyd med begge to.

Han blir rød på øynene, får ølånde og blir litt småhappy etter en tur på puben. Det er ikke alltid mengder, men er fotballen på lørdag, tar han gjerne turen innom en ny pub for noen øl der også. Stort sett er dette noe han gjør om vi ikke har planer.

Hører med til historien at jeg har en far som er alkoholiker, og er en smule sensitiv på alkoholånde, og pussig oppførsel relatert til det. Er ikke fullstendig nazi, tar gjerne et glass eller fler med venner innimellom jeg å, men ikke så jevnlig kan man si.

Skrevet

Med den bakgrunnen kan jeg godt forstå deg, TS. Dette er noe du må snakke med han for å få han til å forstå. Ellers vil jeg personlig være mer bekymra for mye fotball enn 2 øl i ukedagene.

Skrevet

"Ellers vil jeg personlig være mer bekymra for mye fotball enn 2 øl i ukedagene". --> Hvorfor er det noe å være bekymret for?

Gjest Blondie65
Skrevet

For meg er en hver ting der man "må" ha en øl fordi "det" er en del av opplevelsen en fare.

At han tar en tur på pub 1-2 ganger pr uke og tar noen øl med gutta skjønner jeg og ser ikke problemet i. At han sitter hjemme søndags formiddag og "må" ha øl til sport på tv er verre.

Skrevet

Jeg er bare ufattelig lite interessert i fotball og er glad for at samboeren min har samme syn på fotball som meg. Jeg hadde blitt gal om fotball hadde første prioritet flere ganger i uken.

Skrevet

Ja, det er vel en annen ting. Jeg finnes virkelig ikke interessert whatsoever, men stakkaren er helt hekta på yndlingslaget sitt. Han har fulgt med siden han var liten gutt og hørte kamper på radioen. Og han syns det er såååå spennende og gøy. Jeg skjønner ikke greia...

Men jeg har mine interesser jeg å, som han ikke skjønner eller bryr seg om. Så så lenge jeg liker han sånn ellers, har jeg ikke behov for å henge meg oppi det. Men klart, helt optimalt er det ikke...

Skrevet

Jeg synes ikke dette høres unormalt. Ølen er faktisk en del av opplevelsen for mange, og så lenge det er snakk om en eller to, så synes jeg ikke dette representerer en fare. Jeg synes godt du kan snakke med ham om dette, men det må være hans valg, og jeg synes ikke han skal "måtte" gi opp fotball-ølen for deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lurer også på om min kjæreste drikker for mye. Han drikker hver dag,det går mest i pils. Vi har ikke vært sammen så lenge, men det minste han har drukket er en liten 0,33 øl en søndag. Det første han tenker på når han besøker meg er hvor mye drikke vi har, og hjemme hos han blir det servert øl hele tiden. Jeg orker ihvertall ikke dette særlig lenger.

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg synes ikke dette høres unormalt. Ølen er faktisk en del av opplevelsen for mange, og så lenge det er snakk om en eller to, så synes jeg ikke dette representerer en fare. Jeg synes godt du kan snakke med ham om dette, men det må være hans valg, og jeg synes ikke han skal "måtte" gi opp fotball-ølen for deg.

Må det være alkohol i den fotballølen?

Det finnes settinger jeg synes det passer best med øl også - f.eks. pinnekjøtt eller biff. Men for meg er det ikke alkoholen som er viktig, men smaken. Derfor går Clausthaler helt fint. Disse som må ha fotball og øl, kan de klare seg med alkoholfritt? Hvis ikke det, er det vel en grunn til et varsko?

Skrevet
Må det være alkohol i den fotballølen?

Det finnes settinger jeg synes det passer best med øl også - f.eks. pinnekjøtt eller biff. Men for meg er det ikke alkoholen som er viktig, men smaken. Derfor går Clausthaler helt fint. Disse som må ha fotball og øl, kan de klare seg med alkoholfritt? Hvis ikke det, er det vel en grunn til et varsko?

De kan sikkert klare seg. Men hvorfor skal de det, egentlig? Er det ikke deres eget valg?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Mengden er i og for seg ikke spesielt farlig. Men det er noe patetisk over folk som MÅ ha øl til fotball o.l.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
De kan sikkert klare seg. Men hvorfor skal de det, egentlig? Er det ikke deres eget valg?

Tja hvis de drikker daglig? Hvis de ikke kan se fotball uten øl til dagen?

Skrevet

Endrer han oppførsel noe særlig når han drikker? Jeg tenker mest da i negativ retning. Føler du deg utrygg på han når han drikker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...