Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Er en ivrig leser, men det faller meg tungt om hjertet å lese triste bøker. Jeg har en tendens til å filosofere mye over bøkene og jeg drømmer om historiene i bøkene ofte om natten, og jeg orker ikke våkne opp med triste følelser pga dette lenger.

Om dere vil fortelle meg hvilke bøker en slik sart sjel bør holde seg unna, så er jeg takknemlig for det. Pleier å sjekke opp i bøkene før jeg kjøper dem, men noen ganger så er jeg jo i en bokhandel og klarer ikke dra hjem uten, og har gjort noen blundere.

Bøker jeg helst vil holde meg borte fra

- triste bøker med barn i bildet, misbruk, vold, perspektiv fra barn og kvinner

- Bøker som inneholder dyreplaging eller generelt triste situasjoner som omhandler dyr

- Voldtekter

Er glad i krim og spenning, samt litt filosofiske bøker, men ikke såpass tungt at man ikke forstår. Gjerne engelsk.

Videoannonse
Annonse
Gjest *Mim*
Skrevet

Finn ikke på å lese "Et glass melk, takk" av Herbjørg Wassmo. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

The Road ( evt Cormac McCarthy generelt, men i denne er den ene hovedpersonen en liten gutt).

Skrevet

Ikke les Tusen strålende soler, heller... Den er kjempefin, men tøff!

Gjest dalieo
Skrevet

De bøkene du ikke liker å lese, elsker jeg å lese, så jeg følger med i denne tråden for å få boktips :)

Aldri les Vannliljen av Hanne Dahl, groteske beskrivelser av incest og misbruk.

Skrevet

Du¨må heller ikke finne på å lese På vei til en venn - Niels Fredrik Dahl...

Skrevet

Takker for innspillene!

Skrevet

Mulig jeg er enda mer sart enn deg, men jeg syns Mengele Zoo var fæl (Gjert Nygaardshaug). Samme med Havets Katedral.. :tristbla:

Skrevet

Enig i Mengele Zoo, forferdelig bok (godt skrevet, men deprimerende).

Gjest mmm..
Skrevet

Serieromanen Alicia, fare seilas. Utrolig sterk. Ble så sint at jeg bare brølte og slengte boka pent i hylla igjen.

Gjest Phoenix
Skrevet

Søskenkjærlighet av Katarina von Bredow; vakker, rørende, og trist, men absolutt fantastisk!

Gjest Silvermist
Skrevet

Det mørke lyset av Mette Newth

Kjempebra bok, og utrolig trist.

Skrevet

De bøkene du ikke liker å lese, elsker jeg å lese, så jeg følger med i denne tråden for å få boktips :)

Aldri les Vannliljen av Hanne Dahl, groteske beskrivelser av incest og misbruk.

samme her :fnise:

• 4 uker senere...
Skrevet

Ikke les Tusen strålende soler, heller... Den er kjempefin, men tøff!

Enig, hadde gledet meg til denne, men etter¨å ha kjempet meg igjennom 200 sider gav jeg den bort til noen på jobb. Huff det blir ikke noe stimuli for meg, bare kjipt. :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...