Pussicat Skrevet 10. september 2003 #1 Del Skrevet 10. september 2003 Samboeren min fridde til meg her om dagen . Og selvfølgelig fikk han JA! Det var ikke romantisk eller noe, vi stod bare og holdt rundt hverandre og plutselig spør han om jeg vil gifte meg med han. Jeg ble så glad at jeg mista stemmen. Men etter en stund fikk jeg svart JA! Vi skal velge ringer sammen. Og det jeg da lurer på er om det er datoen for frieriet eller en annen dato vi bestemmer oss for som skal stå i ringene?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 10. september 2003 #2 Del Skrevet 10. september 2003 Gratulerer så masse! Hvilken dato dere setter i ringene bestemmer dere jo selv. De som har to datoer har vel stort sett forlovelses dato (dato for frieri), og snenere ny gravering med bryllupsdato. Det er vel det vanligste for de som bruker samme ring som forlovelsesring og gifte ring. Selv fikk jeg en diamant ring av kjæresten min da han fridde. Den står det ingen ting i. Han hadde heller ingen forlovelses ring. Da vi giftet oss hadde vi helt vanlige gullringer hvor det står "Din navn for alltid, dd.mm.åååå" I Norge finnes det ingen faste tradisjoner for hvordan forlovelses skal håndteres eller markeres. Vi valgte den amrikanske greia på ringene, men gamelt norsk med hensyn til når vi satte bryllupsdatoen. Lykke til med forberedelsene deres! Kos deg med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 10. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 10. september 2003 Takk!! Så det du sier er at det er "vanlig" å bruke frieridatoen selv om det kanskje er 1 måned til vi har ringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #4 Del Skrevet 10. september 2003 Da vi bestemte oss for forlovelse, valgt vi en dato for forlovelse, kjøpte ringer og graverte inn den datoen vi skulle forlove oss. Kvelden vi forlovet oss tilbringt vi med en nydelig middag, og masse kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Må dere ha datoer da? Jeg syns det er penere å ha tekst! F.eks. bare JA! i forlovelsesringene og f.eks. amor vincit omnia i gifteringene, eller et annet utrykk som passer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pussicat Skrevet 10. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 10. september 2003 både jeg og han vil ha dato i ringene... men vi er bare litt usikre på hvilken dato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 10. september 2003 #7 Del Skrevet 10. september 2003 GRATULERER!!!! Da vi bestemte oss for forlovelse, valgt vi en dato for forlovelse, kjøpte ringer og graverte inn den datoen vi skulle forlove oss. Kvelden vi forlovet oss tilbringt vi med en nydelig middag, og masse kos. Samme her..... Bestem hva du vil selv. Hvis du synes frieriet var helt flott og stort øyeblikk(noe som det hørtes ut til å være) er det kanskje fint å velge den datoen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 11. september 2003 #8 Del Skrevet 11. september 2003 Gratulerer med forlovelsen, du har kommet til rett plass! Hvis du skal ha både giftering og forlovelsesring synes jeg datoen for frieriet skal stå i forlovelsesringen og bryllupsdato i gifteringen. Hvis dere ikke skal ha ringer før dere gifter dere holder det vel med bryllupsdatoen. Her er det bare jeg som har ring og i den står forlovelsesdatoen, samme dag jeg fikk ringen. I gifteringene setter vi selvsagt bryllupsdatoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #9 Del Skrevet 11. september 2003 Min mann fridde på nyttårsaften, men siden klokken hadde passert midnatt satte vi 1. januar som dato. Ringene plukket vi ut i fellesskap uken etter. Vi brukte samme ringer i bryllupet og fikk da gravert inn ny dato samt pusset ringene blanke. Det blir vel litt rart å sette inn datoen dere er i butikken og kjøper ringene? Forresten; Gratulere så mye med frieriet!! Dere har en spennende tid i møte. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 11. september 2003 #10 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg ville brukt datoene for frieri, er vel den som er spesiell for dere!? Vi bestemte oss for en dato vil skulle forlove oss(5 år i går... :oops: ) og var ute å spiste middag og satte på oss ringene! Skal ha nye ringer når vi gifter oss og da skal vi gravere inn en linje fra sangen " From this moment on" av Shania Twain, den sangen står også i invitasjonen+ vi skal danse brudevalsen etter den! Han bestemmer hvilken linje som skal stå i min og jeg i hans og dette ser vi ikke før vi setter på oss ringene i kirka.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 11. september 2003 #11 Del Skrevet 11. september 2003 Da vi bestemte oss for forlovelse, valgt vi en dato for forlovelse, kjøpte ringer og graverte inn den datoen vi skulle forlove oss. Kvelden vi forlovet oss tilbringt vi med en nydelig middag, og masse kos. Vi gjorde det også sånn. Han hadde ikke kjøpt ringer da han fridde (gjorde det på impuls tidligere enn han hadde tenkt), men han gikk ned på kne og fridde på nytt den kvelden vi satte på ringene. Vi har nå forlovelses dato og skal sette inn bryllupsdato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå