Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Finnes det håp fpr meg allievel til å kunne få brukt øredobber? Jeg har skrekken for denne hullinga av ører, jeg hadde ikke gjort det for ti tusen engang,,, Noen som vet hvor man kan få kjøpt sånne klikk-på øredobber? Forresten, hva heter det egentlig? Det heter vel ikke klikk-på dobber?
Vulpes Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg kjøpte et par click on-øredobber til søstra mi for noen år siden, på eBay. Husker ikke hva jeg søkte på, men om du leter litt så finner du helt sikkert noe! Å ta hull i ørene er forresten veldig lite vondt. Men det vet du vel.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Slike øredobber du tenker på som kan klikkes på/skrus på vil jeg absolutt ikke anbefale. De er VONDE! Dessuten har jeg bare sett slike bli solgt én gang i det siste, og de var stygge. Kan jo være du kan få kjøpt noen glitregreier som kan limes på? :klø: Men disse vil jo ramle av igjen ganske raskt. Det gjør forresten slike klikk/skru på-øredobber også. Det finnes jo også øredobber som blir holdt på plass med magneter, men disse ramler også av ganske raskt. De magnetgreiene jeg så i butikken var i hvert fall pene da. Jeg ville heller anbefalt deg å få hull i ørene. Du kjenner smerten der og da, men da slipper du den torturen de hullfrie dobbene fører med seg. Og det er bare den ene gangen. Jeg vet heller ikke hva de heter. :gjeiper:
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Uff, er du sikker det ikke gjør vondt?? Jeg er den som har skrekk for nåler, og at noen skal skyte meg i øret med en nålpistol, og to ganger da gitt!! Nei, da vil jeg heller borre uten bedøvelse.. :S Har skrekken fra da ejg var 2 år og frisøren tok hull i ørene mine. Jeg skrek og hold et helvete hver gang moren min skulle rense ørene mine. Hahaha, uff..
Gjest Blondie65 Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Uff, er du sikker det ikke gjør vondt?? Jeg er den som har skrekk for nåler, og at noen skal skyte meg i øret med en nålpistol, og to ganger da gitt!! Nei, da vil jeg heller borre uten bedøvelse.. :S Har skrekken fra da ejg var 2 år og frisøren tok hull i ørene mine. Jeg skrek og hold et helvete hver gang moren min skulle rense ørene mine. Hahaha, uff.. Jeg har tatt 3 hull i mine ører. Jeg har tannlege skrekk og må ha bedøvelse for det minste hull. Det gjør vondt med hull i ørene - men det er der og da. Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne med ... Det er over fortere enn du greier å si au. Er ellers enig i at klips- og skruøredopper er vonde. Det var vanlig på 60 tallet og min mor hadde en haug av de som jeg som barn prøvelånte. Au ...
Pingting Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Du sier du er redd for ørepistolen - det ville ikke vært lettere for deg å få gjort dette hos en piercer da? Du bør jo uansett ikke gå til noen som bruker ørepistol fordi det er større sjanse for arrvev og et stygt hull, i tillegg til at det er uhygienisk. En seriøs piercer bruker nål, og det er visstnok mindre vondt. Logisk nok, siden pistolsmykket omtrent "sprenger" seg gjennom det som finnes av hud og brusk, mens nålen dytter det til side. I tillegg ville det jo være en helt annen opplevelse enn å få hullene skutt - kanskje det kan hjelpe deg til å tenke annerledes rundt det? 2
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Det bare dunker i øreflippen. Er ikke så ille, men slik pistol kan gjøre opplevelsen værre. Ta det heller i et piercingstudio ja.
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Nei jenter, jeg NEKTER å ta hull i ørene! Uff, får helt angst bare jeg leser svarene deres haha Hmm, kanskje jeg kan få prøvd å fiksa mine egne øredobber da eller? Sånn som de der hobbydamene driver med? Bare kjøpe inn utstyr og fikse noe selv eller no.. Men spørs om det finnes utstyr på hobbybutikker(?) for å få fiksa sånne klikk-på øredobber da..
Gjest ts Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 Du sier du er redd for ørepistolen - det ville ikke vært lettere for deg å få gjort dette hos en piercer da? Du bør jo uansett ikke gå til noen som bruker ørepistol fordi det er større sjanse for arrvev og et stygt hull, i tillegg til at det er uhygienisk. En seriøs piercer bruker nål, og det er visstnok mindre vondt. Logisk nok, siden pistolsmykket omtrent "sprenger" seg gjennom det som finnes av hud og brusk, mens nålen dytter det til side. I tillegg ville det jo være en helt annen opplevelse enn å få hullene skutt - kanskje det kan hjelpe deg til å tenke annerledes rundt det? iiiiik, kiler i magen bare lese svarene deres! :S Ehm, får man lov til å være litt sånn,,,småberusa i stolen eller? Nei uff... jeg tror ikke jeg rett og slett er ment til å bruke øredobber, men fy det finnes så mange fine der ute som jeg ikke kan kjøpe fordi jeg mangler hull nok på hodet! Narkose er tingen for meg tror jeg.. Får stikke ned på sykehuset og høre om de vil pierce ørene mine der haha.
Pingting Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 iiiiik, kiler i magen bare lese svarene deres! :S Ehm, får man lov til å være litt sånn,,,småberusa i stolen eller? Nei uff... jeg tror ikke jeg rett og slett er ment til å bruke øredobber, men fy det finnes så mange fine der ute som jeg ikke kan kjøpe fordi jeg mangler hull nok på hodet! Narkose er tingen for meg tror jeg.. Får stikke ned på sykehuset og høre om de vil pierce ørene mine der haha. haha Jeg tror de piercerne som lar deg være full i stolen ikke er de du bør gå til for å si det sånn! Men det er greit det - tenkte det var greit å sjekke om det kunen være et alternativ for deg. Men: jeg synes jeg husker at det var ganske så populært for en 10-15 år siden å ha øredobber med magnet? Mener jeg kjøpte noen på H&M ihvertfall. Du kan jo sjekke om det finnes fortsatt
lilljan Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 Bestemoren min på 68 tok nå nylig hull i ørene. Hun har alltid hatt lyst, men vært livredd for smertene. Tro hun angret etterpå at hun ikke hadde tatt det for lenge siden. Det var jo IKKE vondt i det hele tatt. Jeg opplevde bare at jeg ble rød og varm på flippen noen minutter etterpå, men vondt var det ikke.
Minttu Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Uff, er du sikker det ikke gjør vondt?? Jeg er den som har skrekk for nåler, og at noen skal skyte meg i øret med en nålpistol, og to ganger da gitt!! Nei, da vil jeg heller borre uten bedøvelse.. :S Har skrekken fra da ejg var 2 år og frisøren tok hull i ørene mine. Jeg skrek og hold et helvete hver gang moren min skulle rense ørene mine. Hahaha, uff.. Det gjør ikke vondt, jeg tok til og med selv da jeg var 13 Men sånn pistol hos frisør kan vel være litt vond, ta hos en som tar piercinger
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Da er det jo ganske enkelt. Ikke ta hull i ørene da. Det bestmer jo du. Og klipsøredobber er vonde ja. Sa da får du bare la vær og bruke øredobber.
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Ja, det gjør vondt når de skyter hull i ørene dine med pistol. Selvfølgelig, øredobbene har butt ende, så huden 'sprekker' jo på en måte. Men ikke engang det gjør veldig vondt, og går raskt over til bare en dunking i øreflippene. Det er fullt overlevelig, men ubehagelig. Dunkingen forårsaket av tunge skruøredobber er verre... Går du til en piercer som kan faget sitt, kjenner du faktisk ikke mer enn et lite knip - jeg syns f.eks. det er mye vondere å ta vaksiner eller blodprøver! Det dunker heller ikke i ettertid. Og det er, som tidligere sagt, mye mer hygienisk og du har mindre sjanser for betennelse. Og piercerene er flinke til å berolige deg, du kan jo eventuelt gå inn og snakke med dem, fortelle at du er nervøs? Jeg var dritnervøs første gang jeg gikk til en piercer, nettopp fordi jeg hadde dårlige erfaringer med hullpistol. Men siden har det blitt tre ekstra hull i ørene og tre kroppspiercinger. Og jeg er ikke spesielt flink med smerte! Bare for å komme med egne erfaringer Hvis du overhodet ikke vil ha hull, er det sikkert mange fine clip-øredobber og skruøredobber å få kjøpt via nettet, f.eks. på den nettadressen lenger oppe i tråden. Lykke til uansett!
Gjest T.k Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har også lyst å ta hull i ørene, men tør ikke Er forferdelig pysete når det kommer til sånt, tok hull når jeg var liten og jeg angrer på at jeg lot dem gro igjen Hadde jeg fått narkose hadde jeg lett gjort det Men det er jo sant som dere andre sier man trenger bare å lide seg gjennom smerten en gang, så kanskje jeg gjør det en dag
Gjest TikiWonTiki Skrevet 14. mars 2010 #17 Skrevet 14. mars 2010 Jeg var livredd, men så bet jeg tenna sammen (eller gjorde ikke det da), men siden jeg har sprøyte skrekk og skrekk for alt som stikker tok jeg allikevel sjansen, og OI det gjorde ikke vondt!!!!! :D Helt utrolig, det var bare 2sec med litt sviing så var det borte, og jeg kjente ikke noe når jeg tok rundt der jeg hadde tatt hull heller da jeg kom hjem
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Det er litt ubehagelig der og da, men direkte vondt var det ikkje. Eineste var at det "dunket" i øreflippene litt etterpå og de kjentes varme ut, men eg syns ikkje det var vondt (og eg tok mine når eg var 6-7 år gammel).
Vulpes Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 Uff, er du sikker det ikke gjør vondt?? Jeg er den som har skrekk for nåler, og at noen skal skyte meg i øret med en nålpistol, og to ganger da gitt!! Nei, da vil jeg heller borre uten bedøvelse.. :S Har skrekken fra da ejg var 2 år og frisøren tok hull i ørene mine. Jeg skrek og hold et helvete hver gang moren min skulle rense ørene mine. Hahaha, uff.. Det varierer jo fra person til person, men det er veldig få som synes at det gjør virkelig vondt å få hull i ørene! Det er jo over på 1-2-3, du har garantert opplevd haugevis av ting i livet som var mye verre. Så gjør det, gjør det, gjennomfør det!!! Tenk så glad du vil være etterpå.
Gjest T.k Skrevet 14. mars 2010 #20 Skrevet 14. mars 2010 Kan det sammenlignes med noe? Som frk. å ta sprøyte? :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå