Gå til innhold

Meldekort

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hallo i luken! Jeg leser på nett og finner at jeg antakelig allerede har gjort feil med hensyn til innsendelse av meldekort. Sendte mitt første i går, det var ikke noe logisk å krysse av for der for meg som har TU, så jeg krysset syk. Jeg er jo syk. For syk for å jobbe og har vedtak på dette frem til en viss dato.

Og så finner jeg ut at når man krysser syk så får man IKKE penger...

Jaha. :lete: Hva i helskotten gjør jeg nå da??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hallo i luken! Jeg leser på nett og finner at jeg antakelig allerede har gjort feil med hensyn til innsendelse av meldekort. Sendte mitt første i går, det var ikke noe logisk å krysse av for der for meg som har TU, så jeg krysset syk. Jeg er jo syk. For syk for å jobbe og har vedtak på dette frem til en viss dato.

Og så finner jeg ut at når man krysser syk så får man IKKE penger...

Jaha. :lete: Hva i helskotten gjør jeg nå da??

Ta kontakt med NAV med en gang i morgen tidlig!

Jeg er enig med deg i at det er ulogisk å krysse av for at jeg ikke har vært syk, men fikk heldigvis informasjon fra NAV at det gjaldt kun når tiltak var avtalt, og at vi som er berørt av overgangsreglene ikke skulle bry oss om det.

Men problemet kommer når vedtaket går ut, tiltak er avtalt, og vi blir syke og mister all stønad fordi vi ikke klarer å gjennomføre tiltakene. :(

Gjest Gjest
Skrevet

Det de spør om er vel uansett om du har vært for syk til å kunne delta på tiltak? Ikke om du er syk generelt, for det er du jo selvfølgelig. Ta kontakt med NAV i morgen tidlig, så ordner det seg nok.

Men hvorfor i alle dager sendte du meldekort i går?? Det skulle jo sendes helgen før der igjen??

Gjest Vampen
Skrevet
Det de spør om er vel uansett om du har vært for syk til å kunne delta på tiltak? Ikke om du er syk generelt, for det er du jo selvfølgelig. Ta kontakt med NAV i morgen tidlig, så ordner det seg nok.

Men hvorfor i alle dager sendte du meldekort i går?? Det skulle jo sendes helgen før der igjen??

Alle sender ikke inn på samme dato.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk takk. Jeg fikk opp dato 13 når jeg logget inn på min ID. Altså første kort fra 1 til 14 mars. Sendes 13.

Da får jeg ringe dem i morgen.

Gjest 12.48 Hva tenker du på med tiltak? Jeg ser for meg at jeg skal i møte når vedtaket mitt går ut, og at jeg kan ha med meg legen min for eksempel. Jeg har en viss tanke om hva jeg har lyst til å gjøre, jeg har svært god kontroll på hva som IKKE fungerer. Og innbilder meg at vi nok blir enige på et vis om noe midt i mellom. Men mulig jeg er på vidda.

Hva slags erfaringer sitter folk med rundt om i forhold til det å komme ut i yrkeslivet etter en TU? Livet mitt har vært slik at jeg stiller med helt blanke ark, ingen utdannelse, ingen arbeidserfaring å snakke om. Hvor begynner man hen da?

Gjest Gjest
Skrevet
Takk takk. Jeg fikk opp dato 13 når jeg logget inn på min ID. Altså første kort fra 1 til 14 mars. Sendes 13.

Da får jeg ringe dem i morgen.

Gjest 12.48 Hva tenker du på med tiltak? Jeg ser for meg at jeg skal i møte når vedtaket mitt går ut, og at jeg kan ha med meg legen min for eksempel. Jeg har en viss tanke om hva jeg har lyst til å gjøre, jeg har svært god kontroll på hva som IKKE fungerer. Og innbilder meg at vi nok blir enige på et vis om noe midt i mellom. Men mulig jeg er på vidda.

Det jeg mener med tiltak, er utdannelse, yrkesavklaring, arbeid med bistand, hospitering eller lignende.

Noen måneder før vedtaket går ut, blir du kalt inn til møte med NAV.

Da blir en "tiltaksplan" laget, der det avtales hvilken utdannelse/jobb/hospitering eller lignende du skal prøve på, hvordan det kan tilrettelegges for deg, osv.

Som sagt lurer jeg på hvordan dette vil bli når vedtaket går ut, avtale om tiltak er gjort, og hvis (når) jeg ikke klarer gjennomføre som avtalt.

Som du selv sier, mister vi stønad når vi krysser av for at vi har vært for syke til å gjøre avtalt aktivitet...

Skrevet
Som du selv sier, mister vi stønad når vi krysser av for at vi har vært for syke til å gjøre avtalt aktivitet...

Hva skal vi leve av da? Det er det jeg ikke skjønner. Jobber man får man sykepenger, men det har vi ikke rett på. Om de kutter støtten pga. f.eks. influensa, hva skal man leve av da? Får jo såpass lite i utgangspunktet at en uke uten støtte nærmest tar livet av økonomien min.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva skal vi leve av da? Det er det jeg ikke skjønner. Jobber man får man sykepenger, men det har vi ikke rett på. Om de kutter støtten pga. f.eks. influensa, hva skal man leve av da? Får jo såpass lite i utgangspunktet at en uke uten støtte nærmest tar livet av økonomien min.

Det er det jeg ikke skjønner heller!

Håper vi får svar på det etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...