Gå til innhold

Når er flåtten tilbake?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å gi katten min Frontline mot flått om sommeren. Er det slik at flåttene ikke kommer før utpå våren, eller kommer de frem straks det blir mildvær? Det er ikke så veldig mye flått der jeg bor, men greit å være litt føre var.

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Er litt usikker, men jeg dråper ikke bikkja før 1. juni.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bor langs Sognefjorden i Sogn og Fjordane, vet ikke hvor tidlig flåtten her kommer i år, men i fjor kom katta hjem med flott i februar allerede for vi hadde milde måneder. I år har det vært kraftig kulde og snø i månedsvis, så håper det drøyer.

Gjest Vampen
Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men jeg husker at i fjor kom kattene hjem med masse flått allerede i slutten av april. Nå har det, som andre her nevner, vært en veldig hard og kald vinter i år, så det kan jo hende det drøyer litt lenger i år..

Skrevet

Uff, jeg kjenner hårene mine reiser seg på hodet her bare jeg tenker på flåtten... Tror jeg gir henne dråper i april allerede, jeg.

Gjest Huffsa
Skrevet
Uff, jeg kjenner hårene mine reiser seg på hodet her bare jeg tenker på flåtten... Tror jeg gir henne dråper i april allerede, jeg.

Ja, det spørs veldig på hvor du bor også :)

Her kommer ikke flotten før stort sett utti mai.

Skrevet
Ja, det spørs veldig på hvor du bor også :)

Her kommer ikke flotten før stort sett utti mai.

Bor i Oslo.

Skrevet

I fjor kom både kattene og bikkjen min dragene med flått allerede i påsken, så jeg begynner med dråpene rett før påske i år for å være på den sikre siden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...