Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Håret mitt er tykt, langt, flatt, litt klippet opp, litt slitt i tuppene, og utrolig kjedelig!

Jeg har forsøkt tupering, hårspray og saltvannsspray, men etter et kvarter faller det ned og blir like rett og kjedelig igjen, bare en anelse mer bustete.

Har så lyst på volum og fall/bølger/krøller at jeg nesten vurderer å ta permanent, men siden håret mitt er farget og slitt er vel ikke det noen god idé?

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med mitt håpløse hår? Jeg har aldri brukt krølltang, hårruller og slike ting før, men tenkte kanskje å prøve noe slikt. Hvordan gjør man det? Tar det lang tid? Og hvor lenge holder krøllene seg med de forskjellige krøllemetodene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gå til en god frisør og klipp det i en ordentlig frisyre, det har utrolig mye å si. Hvis du føler at håret ditt er for tykt til å gjøre noe særlig med, kan du be om å få tynnet det litt, det kan kanskje hjelpe.

I stedet for permanent eller krølltenger, som både sliter på håret, koster mye og ikke alltid har god effekt, vil jeg heller anbefale deg å bruke franske fletter og/eller pin curls for å få volum og fall i håret. Det ordnes på rundt fem minutter i fuktig hår om kvelden, og er superraskt om morgenen. Og resultatet blir som regel knall! :)

Skrevet

Jeg bruker en bølgetang innimellom, det går raskt og ser kjempefint ut. Hvis du farger håret mye ville jeg gått over til å bare stripe det. Da får du er liv i håret ditt igjen. Netse gang du er hos frisøren burde du spørre. De kan gi deg masse tips, det er bl.a. det du betaler for. Jeg spørr om masse når jeg først er der.

Billige hårprodukter fungerer ofte dårligere enn litt dyrere. Jeg har gått over til litt dyrere saker, og selv om de koseter mer så er de ofte drøyere, og fungerer bedre. Men det er min mening da, det samme med shampoo og balsam.

Kanskje du kan prøve deg litt frem?

Skrevet

Sjekk ut www.salongen.blogg.no!!!

Og finn deg en BRA frisør som kan jobben sin! - det har alt og si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...