Gå til innhold

Forkalkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Huffsa
Skrevet

Hunden min har fått forkalkninger i albuen etter å ha vært halt i 4mnd.

Noen som kan fortelle litt om dette, og ting som kan hjelpe osv? Skal høre med dyrlegen, men blir ikke før om en ukes tid. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hunden min har dette, og sånn jeg har forstått det fra dyrlegen min :

Det kommer av at leddet er svakere enn det burde være og kroppen lager selv forkalkninger for å prøve å stabilisere leddet. Dette kan komme f.eks av en leddbåndsskade som hunden har gått med lenge uten at noe har blitt gjort.Men det kan også være at skjelletet har fått seg "en smell" og forkalkningene kan komme mange år etter

Veldig vanlig at hunden beveger det forkalkede området(i ditt tilfelle albueleddet) bedre når den blir oppvarmet, verst når hunden har ligget i ro lenge.

Forbehold om at jeg har feil, men det var hvertfall slik jeg ble forklart det av dyrlegen.

Min hund går forøvrig på smertestillende og fungerer fint på disse kombinert med moderat aktivitet i eget tempo.

Dette kan hjelpe til en viss grad:

Preparater med glucosamin (spør dyrlegen-det finnes forskjellige produkter med dette i som kan kjøpes hos de fleste dyrleger) samt å holde hunden slank for å unngå unødig belstning av leddet.

Endret av Iza'bella
Gjest Huffsa
Skrevet

Takk for svar :)

Fikk ikke spørt dyrlegen når han så det om mandagen, og jeg er litt utålmodig. :)

Takk for en fin forklaring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...