Gå til innhold

Jeg vil konventere til islam

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil konventere til Islam.. Jeg er opprinnelig kristen men føler jeg tilhører Islam. Jeg er 15år og foreldrene mine blir rasende hvis jeg forteller dem at jeg vil konventerer til Islam. Men man kan jo bestemme selv når man er 15. Er det noen muslimer her som kan fortelle meg litt om hvordan jeg skl gjøre det? og må man gå med hijab?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vil konventere til Islam.. Jeg er opprinnelig kristen men føler jeg tilhører Islam. Jeg er 15år og foreldrene mine blir rasende hvis jeg forteller dem at jeg vil konventerer til Islam. Men man kan jo bestemme selv når man er 15. Er det noen muslimer her som kan fortelle meg litt om hvordan jeg skl gjøre det? og må man gå med hijab?

Har du lest koranen? Hvorfor ønsker du å bli muslim? Kan dessverre ikke svare på spørmålene dine.

Gjest Gjest
Skrevet

Man må ikke gå med hverken burka eller hijab, det er opp til deg.

Men jeg tror du finner lettere informasjon og svar her.

http://islam.no/forum/

Gjest Vampen
Skrevet

Å konvertere til islam krever kun at man sier den muslimske trosbekjennelsen med overbevisning. Trosbekjennelsen lyder «Det finnes ingen Gud unntatt Allah, og Muhammed er Hans sendebud». eller " Lā 'ilāha 'illā llāha wa Muhammadun rasūlu llāhi." som er den latiniserte formen av den arabiske. Du må altså uttale ordene, og tro på det du sier. Utover det er det ingen ritualer som må til for å "bli" muslim. Men man må følge opp med bønn, faste osv.

Når det er sagt, så vil jeg anbefale deg å sette deg inn i Islam før du eventuelt tar valget. :) Islam innebærer en del leveregler, og jeg mener at jo mer man vet før man tar et slikt valg, jo bedre er det. Noen nevner islam.no, og det er et godt forum. Ellers er det mulig å ta kontakt med en moskee, og høre de har noen form for kurs, eller om de har tid til å snakke med deg.

Med tanke på hijab er det delte meninger om det er et must eller ikke. Men jeg tror ikke det er det viktigste, ihvertfall ikke i starten. Det er noe man eventuelt kan finne ut om føles riktig etterhvert. Det er viktigere å følge ting som bønn og faste.

Og bare så det er sagt, jeg er ikke konvertitt, men jeg har muslimsk samboer. :)

Gjest Gjest_Konservativ Mann_*
Skrevet

Jeg skjønner foreldrene dine veldig godt.

Du må huske at som et medlem av den hvite herrerasen er du forpliktet til å holde deg langt unna rasefiender, og det innebærer konvertering til fiendens religion.

Skrevet

Hvorfor vil du konvertere til Islam ? På grunn av den respektfulle måten muslimske menn behandler kvinner på..?

Gjest Gjest
Skrevet

er det kanskje en gutt som gjør at du vil dette?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...