Gå til innhold

Deg som tenåring

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan var du som tenåring, eller når du gikk på ungdomssskolen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Liza_*
Skrevet

Jeg var ekstremt sjenert og usikker på meg selv. Det var et resultat av mobbing tidlig på barneskolen og utfrysing i årene etter. Livet mitt begynte ikke før jeg var ferdig med videregående og fikk flyttet fra et negativt miljø.

Var skoleflink og pliktoppfyllende, men hadde knapt noe sosialt liv utenom familien.

Skrevet

hmm, når jeg gikk på barneskolen var jeg sosial og ble med på de fleste aktivitetene. Mens på ungdomskolen forandret det seg. Ble mindre sosial med de i klassen/trinnet og fikk meg venner som var en del eldre enn meg selv og havnet derfor i et annet miljø.

Gjest Gjest
Skrevet

Tjukk og flink. Stille og rolig. Kom meg gjennom med toppkarakterer. Hadde jeg derimot vært i skolen i dag, med alle krav til gruppearbeid og fremføringer og sosial deltagelse i alle sammenhenger, ville jeg falt helt gjennom.

Gjest Sammy28
Skrevet

Jeg var veldig "normal", uten at det er et veldig beskrivende ord for tenåringer.

Jeg var jamnt over snill og grei. Hadde helt ok venner, skifta litt kretser. Var midt på treet populær. Hadde noen kjærester, som jeg kyssa med.

Ikke de store utskeielsene. Jeg drakk først siste dag før jeg var ferdig på ungdomsskolen. Røyka ikke.

Hjemme var jeg nok litt lat, men hjalp til når jeg måtte. Krangla ikke mye med foreldra mine.

Mamma sier jeg var kjempesnill og en drømmefjortiss, nå i ettertid.

De fikk virkelig kjenne det da lillesøstra mi ble tenåring nemlig... :ler:

Gjest nobilian
Skrevet (endret)

Jeg var skoleflink og en av de sterkeste rent fysisk, fulgte noe trygghet med det. Helt blank på dette med jenter, jobbet på gården heller enn å dra på ungdomsklubb. Fotballgutt. Veldig høflig mot voksne og mindre høflig mot en del andre, men ingen mobber (det var jeg på barneskolen). Omtrent ikke kviser, men litt for glad i usunn mat.

Endret av nobilian
Skrevet
Hadde jeg derimot vært i skolen i dag, med alle krav til gruppearbeid og fremføringer og sosial deltagelse i alle sammenhenger, ville jeg falt helt gjennom.

Samme her.

Jeg var sjenert, ujålete litt guttejente. Var i en jentejeng bestående av de seks mest skoleflinke jentene, og vi var alle sammen ganske slike. Ungdomsskolen var fantastisk for meg pga. dem.

Gjest gjestdeluxe
Skrevet

Jeg var opptatt av å ha fine klær, make-up og de riktige merkene. Jeg fulgte med på MTV og dro på språkreise til England med en venninne. Jeg syntes skolen var viktig og trivdes bra der. Jeg registrerte jenteklikking, og var en av de som ikke orket å være medlem i én gjeng, så likte å ha vært i flere ulike miljø: sossene, de som likte The Cure, de kristne, de politisk aktive og de mer nøytrale som bare var "skoleelever". Jeg ønsket ingen konfirmasjon, men ble nærmest tvunget til det. Så meldte jeg meg ut av statskirken.

Faktisk hørte jeg en del på radio også, innen samfunn og musikk. Jeg visste at tenårene bare var en forbigående fase, og så mer frem til å bli eldre. Jeg var på fritidsklubb og noen fester, men i ungdomsskolen visste jeg helt klart hvor jeg skulle videre, og syntes ikke de lokale guttene (eller miljøene) var noe, dessuten var jeg ikke klar for det på ungdomsskolen.

På videregående skole var jeg mer på fester og byen, og det var stadig flørter og guttehistorier, men fast forhold kom sent.

Gjest Gjest
Skrevet

Var gother. Skoleflink, sjenert og festet rolig hver helg. Ble mobbet endel av noen få gutter som likte å gjøre livet surt for andre, noe som førte til at jeg var usikker på meg selv. Mine venner utenom skolen, den eldre garde som regel (16-25) fikk meg til å føle meg velkommen. Slik kom jeg meg gjennom skolen, og musikken hjalp meg mye.

Nå har jeg funnet meg selv, hører på samme musikken men har en mer normal klesstil og rolig tilværelse med samboer. Ble en svane til slutt kan man si.

Skrevet

Jeg var vel en ganske typisk fjortis. Hormonell, hatet foreldrene mine - mente de ødela livet mitt fordi jeg ikke fikk det slik jeg ville. Hadde kjæreste, drakk litt alkohol. Veldig opptatt av å prøve å skille meg ut minst mulig. Gjorde det godt på skolen uten å jobbe noe særlig for det, kranglet stadig med lærerne. Var opptatt av å være kul, selv om jeg aldri var en av de kuleste.

Skrevet (endret)

Bekymringsfri...

:sukk:

Endret av fink
Gjest Gjest_gullet_*
Skrevet

Uffda...jeg var en kjip tenåring tror jeg...spesielt ille for foreldrene mine...

Oppdaget tidlig gutter og likte å få oppmerksomhet fra dem.

Debuterte seksuelt da jeg var 12 :-(

Trodde jeg var voksen og visste alt.. akk ja...

Ellers så hadde jeg vel mine bedre perioder óg..

Var normalt skoleflink, fikk gode karakterer uten egentlig å jobbe særlig for de..

Hadde mange gode venner, savner denne tiden nå i ettertid..

Jeg hadde en del uren hud, noe som gjorde meg ganske usikker.. ellers så var jeg vel egentlig en av de "pene".

Bodde på bygda, og ville vekk...

Så møtte jeg drømmemannen, giftet meg og fikk barn, alt før jeg var 19 :-)

Og etter det har alt vært fint! :-)

Fikk et veldig bra forhold til foreldrene mine etter at de verste tenårene var over, heldigvis.

Skrevet

8. klasse: pliktoppfyllende og normal. 9. og 10.: deprimert, men hadde heldigvis 2 veldig nære venninner.

Skrevet

Jeg var tøff og skulket skolen mye. Røyket og drakk endel, sniffet og stjelte øreringer på Adelsten. Utseendemessig var jeg nok utfordrende og litt "Madonna".

I dag er jeg ikke slik :fnise:

Skrevet

Stille, sjenert og lite sosial utenom med mine beste venner, men forsåvidt lite med dem og sammenlignet med mange andre.

Flink pike som sjeldent gjorde noe galt, aldri kranglet med foreldrene osv...

Skrevet

Skulket skolen hver gang vi skulle ha presentasjoner/fremføringer foran klassen, og skulket alltid gymtimene.

Begynte å feste og drikke alkohol i 10. klasse, og klina med gutter på fest.

Hadde godt forhold til mamma (har fortsatt et supert forhold til henne), mens jeg og pappa var som to fremmede for hverandre. Han spurte aldri om dagen min og hvordan jeg hadde det, og dette såret. Men jeg tok heller ikke intiativ til å prate med ham.

Gikk i samme type klær som 'alle andre'. Var ikke den mest populære i klassen, men heller ikke den minst. Sånn midt på treet.

Var usikker på meg selv, og hadde dårlig selvbilde.. Var stadig på slankekur, selv om jeg aldri var tykk.

Gjest *Mim*
Skrevet

Jeg hadde stor frihet og gjorde stort sett som jeg ville. Jeg var mer opptatt av kjæresten min og venninner enn familien og var litt tøff i trynet. Skolen betydde mye for meg, mer enn jeg ville innrømme.

Har aldri følt meg så voksen som da jeg var tenåring. Jeg var skråsikker, kunne det meste og hadde alt foran meg, følte jeg. :) Ikke spesielt hyggelig, med andre ord...

Skrevet

En ganske rolig tenåring, litt hormonkjør var det jo i puberteten da :fnise:

På skolen- ikke populær men ble heller ikke mobbet, holdt meg mest med kun 1 venninne og vi er veldig gode venner ennå. Ganske flink på skolen, men ikke helt et skolegeni heller. Skulket lite og var høflig mot lærerne. Røykte litt for å være tøff men drakk ikke før etter ungdomsskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...