Zinnia Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Hei! Dette kan kanskje virke som merkelige spørsmål for noen, men håper på svar likevel: 1. Vasker dere gulvene hjemme med Jif-mopp og engangsgulvkluter (eller lignende), eller på "gamlemåten" med løvvang og bøtte? 2. Hvor ofte vasker dere gulvene, og vasker dere over bare en, eller to ganger etter hverandre? 3. Hvis dere bruker gulvklut og bøtte, hvor skyller dere opp kluten og bøtten? Hvilken type gulvklut bruker dere, og vasker dere denne alene i vaskemaskinen, eller sammen med andre typer vaskekluter? Hvor ofte vaske den i vaskemaskin?
hufsa! Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 Heia,vasker en gang i uka.Bruker jifmoppen og moppfille som jeg vasker etter hver gang i maskinen sammen med andre filler på 60 grader uten skyllemiddel.Innimellom vasker jeg med god gammeldags fille og langkost,den filla skyller jeg i bøtta men går au i maskinen hver gang.Støvsuger alltid gulvet først så ikke jeg trenger å dra på bøsset.Vasker bare over en gang. voksene her og griser overhode ikke noe,Men er det behov for å vaske 2 ganger så hadde jeg gjor det.Bytter på grønnsåpe,ren salmiakk og rent vann ettersom jeg føler det.Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 I all ærlighet vasker jeg gulvene en gang i måneden. Jeg bruker mopp med fuktig mikrofiberklut. Jeg vasker bare en gang, men badet er et unntak. Der ligger jeg på alle fire med kluten og gnurer skikkelig. Går over med tørr fille etterpå. Jeg bruker to bøtter. En med rent vann, og en med litt vaskemiddel. "Renser" kluten i bøtta med vann før jeg dypper den i vaskemiddel bøtten igjen. Vrir kluten så godt opp som overhodet mulig. Har en klut til hvert rom, og pleier å få vasket ned leiligheten på 3 dager. Når jeg er ferdig hiver jeg alle klutene i vaskemaskina. Det jeg bruker: Mopp Mikrofiberklut til mopp fra Nille til alle gulv Filler fra First Price til tørking av gulv og yttergang Mikrofiberkluter fra Ica og Rema 1000, en farge til hvert rom og overflate To bøtter Skrubbesvamper til dusjen, og evt andre heavy duty flekker Grønnsåpe Eddik og zalo blandet til min egen spray Klor (blander med vann og har det i en sprayflaske. Enklere å spraye hele dusjen og få løsna møkka på den måten)
IsaCathrine Skrevet 13. mars 2010 #4 Skrevet 13. mars 2010 Her brukes Enjo sin mikrofibermopp til gulvvask. Vasker gulv en gang i uka.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #5 Skrevet 13. mars 2010 Ned på alle fire med klut og grønnsåpe, jif på badet. Annenhver uke, bad tas en gang i uka, gang og kjøkken to ganger uka. Mikrofiberklut. Skylles ofte i full bøtte under vasking. En klut pr rom. Hver gang en klut er brukt legges den til vask. En gang i måneden vaskes disse på 90 grader sammen med andre kluter og vaskehåndklær. (har mange kluter, så blir en full maskin)
Lovis Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Vasker hver 14. dag, og bruker mopp. Skvetter varmt vann med såpe og salmiakk på gulvet, og drar over med moppen. Kjører moppen i vaskemaskin etter hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå