Janec Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Jeg er i min 5 prøveperiode, og har IKM på torsdag. Dagen jeg reiser til syden.. Og det er jo alltid kjipt å ha mensen i syden, så jeg fikk resept på Primolut N. Piller som skal utsette mensen. Jeg må begynne 3 dager før IKM på de. Damen i skranken på Apoteket sa at jeg absolutt ikke burde begynne på dem om jeg er gravid. Og det skjønner jeg jo, er masse hormoner i disse tablettene. Men kjøpte da en Clear Blue og tenkte jeg skulle ta denne samme dagen jeg skal begynne på pillene. Altså på mandag. Kan jeg stole på resultatet da? Og ta pillen om den er negativ? Begynner selvsagt ikke på dem om testen er positiv. Eller skal jeg bare la være å ta disse pillene og heller risikere å få mensen? Har murringer i både livmorområdet og i ryggen. Det har jeg hatt i 5-6 dager nå. Er også litt kvalm om morgenen og har lett hodeverk konstant. Så håper jo jeg er gravid. Men det er jo absolutt ikke noe jeg tror. Takker for alle svar og formeninger
LineGourmet Skrevet 13. mars 2010 #2 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Jeg er i min 5 prøveperiode, og har IKM på torsdag. Dagen jeg reiser til syden.. Og det er jo alltid kjipt å ha mensen i syden, så jeg fikk resept på Primolut N. Piller som skal utsette mensen. Jeg må begynne 3 dager før IKM på de. Damen i skranken på Apoteket sa at jeg absolutt ikke burde begynne på dem om jeg er gravid. Og det skjønner jeg jo, er masse hormoner i disse tablettene. Men kjøpte da en Clear Blue og tenkte jeg skulle ta denne samme dagen jeg skal begynne på pillene. Altså på mandag. Kan jeg stole på resultatet da? Og ta pillen om den er negativ? Begynner selvsagt ikke på dem om testen er positiv. Eller skal jeg bare la være å ta disse pillene og heller risikere å få mensen? Har murringer i både livmorområdet og i ryggen. Det har jeg hatt i 5-6 dager nå. Er også litt kvalm om morgenen og har lett hodeverk konstant. Så håper jo jeg er gravid. Men det er jo absolutt ikke noe jeg tror. Takker for alle svar og formeninger Noen grav-tester viser jo positivt så tidlig som 3 dager før IKM, men det er vel faktisk bare rundt 50 % som det vises på såpass tidlig. Så det er jo en sjans å ta da. Forøvrig så tok jeg utsette-mensen-piller selv for noen år siden i forbindelse med sydentur. Mensen holdt seg unna den, men fy... pms-smerter og oppblåsthet ble helt værst - så etter noen dager lot jeg likevel mensen komme. Følte meg bedre da Endret 13. mars 2010 av LineGourmet
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Nei, det er absolutt ikke sikkert. Enkelte tester først positivt flere dager etter IKM, og de pillene inneholder en del hormoner som er farlige for fosteret. Selv produserte jeg HCG (hormonet som påvises i graviditetstester) veldig sent, og fikk først bekreftet graviditet ved blodprøve hos legen. Som allerede påpekt vil kun ca 50% av de mest sensitive graviditetstestene vise riktig resultat hele tre dager før IKM. I alle tilfeller ville jeg vært noe forsiktige med disse om jeg var prøver, jeg har brukt de ved et par anledninger, og begge gangene har de klusset til syklusen min en del. Kjedelig om man er prøver og liker å vite hva man har å forholde seg til mtp EL og IKM.
Janec Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2010 Jeg kommer ikke til å ta dem. Vil ikke risikere å ødelegge noe der nede..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå