Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

Min datter har mørkt hår, og dermed synes ansiktshår ekstra godt. Hun er i ungdomsskolealder, og synes selvfølgelig dette er fælt. Hun vil fjerne det, men jeg er redd for at hun skal sitte igjen med tykkere og stivere hår som resultat. Det er først og fremst på overleppen det er mest plagsomt. Har noen gode selvprøvede råd

til meg i forhold til metode? Helst noe du har prøvd over tid.

Napping, treading, laser, hårfjerningskrem?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ingen hårfjerning som går ut på å fjerne håra ved rota kommer ikke til å føre til mørkere/tykkere hår.

Det gjør forsåvidt ikke barbering heller, men det føles sånn fordi hårtuppene blir rett avskjært.

Alle måter som tar det ved roten er bra. Kommer ann på hva man foretrekker selv bare..

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ingen hårfjerning som går ut på å fjerne håra ved rota kommer ikke til å føre til mørkere/tykkere hår.

Det gjør forsåvidt ikke barbering heller, men det føles sånn fordi hårtuppene blir rett avskjært.

Alle måter som tar det ved roten er bra. Kommer ann på hva man foretrekker selv bare..

Skrevet

der tror jeg nok du tar veeeldig feil. jeg bruker pinsett til ansiktshår...og tro meg..hårene blir tykkere og verre å dra ut. aldri finn på å la din datter begynne med pinsett eller barbering, det virker greit i begynnelsen, men er et herk og jeg hater det. jeg har selv en jente 13 år som har samme problem, og vet ikke hva jeg skal gjøre for henne. vi har prøvd ett par ganger hårfjernkrem, men om det er rett? vet ikke. hun skal ha en sikker måte, men det er vanskelig.jeg har prøvd laser, tror kanskje det er noe, men det gjør vondt, vi flyttetså for oss er det over 3 timer å kjøre..

Gjest savanna
Skrevet

Min datter har mørkt hår, og dermed synes ansiktshår ekstra godt. Hun er i ungdomsskolealder, og synes selvfølgelig dette er fælt. Hun vil fjerne det, men jeg er redd for at hun skal sitte igjen med tykkere og stivere hår som resultat. Det er først og fremst på overleppen det er mest plagsomt. Har noen gode selvprøvede råd

til meg i forhold til metode? Helst noe du har prøvd over tid.

Napping, treading, laser, hårfjerningskrem?

Hei, jeg har en del erfaring med hårfjerning, så jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.

Om det er midlertidig hårfjerning som er ønskelig vil jeg anbefale voksing. Jeg er snart 29 år og angrer på at jeg ikke begynte med dette mye tidligere. Jeg har nemlig barbert siden jeg var 15 år, og tenk den stive skjeggveksten jeg hadde når jeg skulle la dette vokse ut noe pga at jeg skulle begynne med voksing...uhh, det var fælt, og jeg viste meg ikke ute blant folk disse dagene. Jeg har lyse hår, men ganske mye så det er synlig nok.

Vil anbefale ordentlig voksing på salong først, så kan hun jo fortsette selv hjemme.

Viktig med varmvoks, da dette er en spesiell prosess som gjør at hårene ikke blir stivere eller tykkere.

Er det et mer permanet resultat som ønskes vil jeg anbefale voksing kombinert med biologisk hårfjerning. Det skal fjerne det meste av hårveksten permanent ved at spesielle enzymer bryter ned hårsekken.

Jeg har tatt 4 behandlinger med dette, og hårene mer merkbart tynnere og færre. Jeg kan ikke gå god for dette helt enda, må nok ha minimum 3 behandlinger til.

Siden det er mørke hår kan det være verdt å prøve laser, men har ikke så mye erfaring med det selv.

Vet at elektrolyse funker bra, men det er veldig vondt om det er mye hår. Det er best for å fjerne noen hår her og der.

Kan prøve å huske å komme tilbake til dette når behandlingen er ferdig...!

Kjempeflott at du som mamma bryr deg om dette, det er ikke moro å være jente med for mye hårvekst som vises i ansiktet;( Jeg ble delvis litt mobbet for dette, og det har hengt igjen leenge..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...