Étaín Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Vi var der og hørte og så ham i går. Fantastisk morsomt, og to og en halv time forsvant som en røyk. Cold reading? I think not. Det er for spesifikt det han kommer med, og disse spesifikke tingene passer ikke på hvem som helst av de som sitter i salen - i såfall ville jo alle og en hver ha rukket hendene i været og påstått at det var deres pårørende som dukket opp, hele tiden. Hvordan kan han gjette at folk har vært buddhister når de ser ut som en Hells Angel? Hvordan kan ha gjette at en mann i salen, en ukes tid etter bestemors begravelse drar til graven hennes for å velsigne den? Hvordan kan ha gjette at noens sønn i en ulykke fikk hodet slått inn og at denne samme sønnen stadig "truet" sin mor med å male rommet sitt svart? Han konverserer ikke med personene i salen, han ber dem stort sett bare svare ja eller nei på det han kommer med, slit at han kan forsikre seg om at det er rett person han har foran seg, for noen opplysninger kan selvfølgelig være generelle. Alle som sitter der har døde venner/slektinger de sikkert gjerne vil ha kontakt med. Det var virkelig kjempeartig, og jeg anbefaler alle som interesserer seg for slikt, å ta en tur når anledningen byr seg. Det er helt sikkert masse biletter igjen til i dag og i morgen, og han skal også til Drammen en helg i april. Det var dagens lille anbefaling.
LilleCanCan Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Gleder meg til å se han i drammen. Har også hørt om han i Hønefoss. Skal litt til at det er cold reading hvis han treffer så bra, ja. Gøy at så dyktige personer som han får vist seg. Han virker så god også.
Gjest VinglePetter Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Tror dere virkelig han er noe mer enn en illusjonist? Denne fyren er altså "ekte"? Han har kontakt med "den andre siden"? "Han virker så god også". HAHAHAHAHA Takk for dette. Det gjorde dagen. Endret 15. mars 2010 av VinglePetter
Gjest Marlo Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Så et program en gang med skjult kamera som avslørte Colin. Hans stab bruker visst mikrofoner for å høre hva gjestene prater om før showet. De bruker visst også folk som menger seg med gjester før show for å høre hva de snakker om... og slik bruker Colin den informasjonen ved da å late som at han fikk det "fra den andre siden" I tillegg spør han veldig mye istedenfor å komme med konkrete ting uten spørsmål. Da er det ikke så vanskelig å finne ut hva som passer til den personen Så Colin tror jeg ikke noe på Endret 15. mars 2010 av Marlo
Étaín Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Så et program en gang med skjult kamera som avslørte Colin. Hans stab bruker visst mikrofoner for å høre hva gjestene prater om før showet. De bruker visst også folk som menger seg med gjester før show for å høre hva de snakker om... og slik bruker Colin den informasjonen ved da å late som at han fikk det "fra den andre siden" I tillegg spør han veldig mye istedenfor å komme med konkrete ting uten spørsmål. Da er det ikke så vanskelig å finne ut hva som passer til den personen Så Colin tror jeg ikke noe på Så et program en gang med skjult kamera som avslørte Colin. Hans stab bruker visst mikrofoner for å høre hva gjestene prater om før showet. De bruker visst også folk som menger seg med gjester før show for å høre hva de snakker om... og slik bruker Colin den informasjonen ved da å late som at han fikk det "fra den andre siden" I tillegg spør han veldig mye istedenfor å komme med konkrete ting uten spørsmål. Da er det ikke så vanskelig å finne ut hva som passer til den personen Så Colin tror jeg ikke noe på Hvis dette er tilfelle, og det faktisk har vært et program om det, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er alment kjent. Ellers virket det ikke som om de tingene han tok opp med personene i salen var ting det er sannsynlig at de snakket om i køen utenfor. Crewet hans hørtes også ut til å være engelske da de gikk rundt og leverte mikrofoner til de han snakket med, og de forstår nok ikke mye norsk, men hva vet jeg? Ellers vet jeg at min sønn var på et lignende show med en annen engelskmann for et par år siden, hvor han selv satt og antok at det hele måtte være avtalt spill - helt til han ble snakket til selv, og det han fikk høre var ting han ikke hadde diskutert verken her eller der hvor det kunne vært overhørt av noens crew. Og - han spurte ikke veldig mye. Han ba om ja eller nei, eller "does this make any sence to you"? - på det han kom med, og hvis noen prøvde å utbrodere holdt han seg for ørene og sa hysj hysj hysj... så hvor du har det fra at han spør mye og baserer sine svar på det, vet jeg ikke.
Gjest VinglePetter Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hvis dette er tilfelle, og det faktisk har vært et program om det, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke er alment kjent. Det er også allment kjent at ordene "godtroende" og "lettlurt" ikke finnes i ordboka. Slå det opp, så skal du se. Trollmenn har eksistert til alle tider. De benytter seg av lure triks for å få "folket" til å tro det er magi. I dag vet vi at dette kun er underholdning. Vi tar det ikke seriøst. Dessverre finnes det ALT for mange godtroende og lettlurte personer der ute som mer enn gjerne åpner lommeboka for å så snakke med avdøde slektninger og husdyr. Og dette vet disse "trollmennene" å dra nytte av. Jeg kan bare si en ting. Det er dine penger. Endret 16. mars 2010 av VinglePetter
Beauté Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Hadde vært utrolig artig å se på. Tror neppe folk står i køene og diskuterer om at faren som døde for 14 år siden hadde mørkt krøllete hår og elsket gele....feks. Han kommer med så mange detaljer der gjestene har faktisk måtte tenke på og fått sjokk for det stemte. Nå har jeg bare sett han på tv da.
Gjest Marlo Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 http://video.google.com/videoplay?docid=5567299728976602556# http://www.badpsychics.co.uk/thefraudfiles...php?storyid=141 Dette er bare en kjent sak om Lincoln...eller Colin som han nå kaller seg Finner ikke noe filmklipp på nettet fra den dokumentaren jeg så, men om jeg finner den så skal jeg legge den ut her Syns det er morsomt jeg da..."Crewet hans hørtes engelske ut, tror ikke de kan norsk"... nei, men tro meg. Det crewet som ER norske, som altså er står som ansvarlige for at han kommer til Norge og det stedet - DE kan norsk Og det er jo ikke slik at han bruker "spioner" som går rundt med en t-skjorte med ordet CREW på Hvorfor jeg sier at han spør mye - jo fordi jeg har sett han live! Flere ganger faktisk. Og han stiller ledende spørsmål uten at nesten noen legger merke til det, fordi alle er så langt oppi skyene at det er til å bli kvalm av. Folk legger liksom skeptisen helt bort når de velger å tro på en ting. 1
Gjest Marlo Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 Hadde vært utrolig artig å se på. Tror neppe folk står i køene og diskuterer om at faren som døde for 14 år siden hadde mørkt krøllete hår og elsket gele....feks. Han kommer med så mange detaljer der gjestene har faktisk måtte tenke på og fått sjokk for det stemte. Nå har jeg bare sett han på tv da. Ja de må tenke å se om de kan få det til å stemme, for det er det de så gjerne ønsker.
mysan Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Jeg kan bare si en ting. Det er dine penger. Så nøy deg med å si det da. Drit i alt det andre repeterende oppgulpet ditt. Hadde vært utrolig artig å se på. Tror neppe folk står i køene og diskuterer om at faren som døde for 14 år siden hadde mørkt krøllete hår og elsket gele....feks. Han kommer med så mange detaljer der gjestene har faktisk måtte tenke på og fått sjokk for det stemte. Nå har jeg bare sett han på tv da. TV-showene fungerer på akkurat samme måte som live. Det er sånn han gjør det. http://video.google.com/videoplay?docid=5567299728976602556# http://www.badpsychics.co.uk/thefraudfiles...php?storyid=141 Dette er bare en kjent sak om Lincoln...eller Colin som han nå kaller seg Finner ikke noe filmklipp på nettet fra den dokumentaren jeg så, men om jeg finner den så skal jeg legge den ut her Syns det er morsomt jeg da..."Crewet hans hørtes engelske ut, tror ikke de kan norsk"... nei, men tro meg. Det crewet som ER norske, som altså er står som ansvarlige for at han kommer til Norge og det stedet - DE kan norsk Og det er jo ikke slik at han bruker "spioner" som går rundt med en t-skjorte med ordet CREW på Hvorfor jeg sier at han spør mye - jo fordi jeg har sett han live! Flere ganger faktisk. Og han stiller ledende spørsmål uten at nesten noen legger merke til det, fordi alle er så langt oppi skyene at det er til å bli kvalm av. Folk legger liksom skeptisen helt bort når de velger å tro på en ting. Nå er det alternativmessene som har fått ham til Norge denne gangen, og de er jo faktisk folk som tror på det han driver med, jeg ser ikke helt logikken i at de skal forsøke å lure seg selv også... Ellers, de tingene han tok opp med folk er ikke ting det er logisk at de har stått og snakket om ute i køen. Jeg tror nok at folk i køen kan snakke sammen om personer de ønsker å komme i kontakt med, men jeg tror ikke de utbroderer med utseende, personlighet, eiendeler vedkommende var spesielt knyttet til, fargevalg på soveromsveggen og sånne Du sier du har sett ham live flere ganger. Hvorfor det hvis du ikke tror på dette, og atpåtil har sett en dokumentar som slaktet ham? Det må da være totalt waste of money, vel? "Jeg håper at min sønn Preben kommer igjennom, han døde for atten år siden og så ut som en bad boy, men var god på bunnen, og han truet meg alltid med å male soveromsveggene sine sorte. Han hadde også to gode venner som heter Monika og jens som jeg håper blir nevnt. Han døde i en ulykke av et slag mot høyre side av hodet, og heldigvis hadde de pyntet ham opp såpass før hans far og jeg fikk se ham at vi slapp og se hvor ille tilredt han var da vi skulle identifisere ham...." Mulig folk snakker sånn på vei inn til et sånt show, men det høres i overkant ut for meg. Da ville jeg heller helle mot konseptet avtalt spill - hadde det ikke vært for at folk som mistenker det samme plutselig blir snakket til - helt uten avtale. Endret 16. mars 2010 av mysan
Gjest Marlo Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Har ikke brukt penger på å se han, så nei - no waste of money. Belyser kun en annen side av saken, folk får jo tro det de vil, eller hva? Men å brukte penger på en mann som har blitt avslørt tidligere syns jeg bare blir dumt. Jeg er heller ikke den som sier at ALLE juger og svindler. Jeg tror faktisk at det finnes de som virkelig kan det, jeg bare syns man burde se ting med et kritisk øye også.
mysan Skrevet 16. mars 2010 #13 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har også hørt om den svindelen der med den flygende trompeten, men det blir liksom i en litt annen nisje enn de tingene han jobber med i dag.. Dessuten finner jeg det underholdende og morsomt også, så hvorfor ikke? Og det er vanskelig for meg å forestille meg hvordan han kan komme opp med så veldig spesifikke detaljer til de han snakker med.. med mindre han er tankeleser, men det er jo isåfall minst like spektakulært. Det skulle forresten vært interessant å få snakke med de som får beskjeder de ikke vet om stemmer, med beskjed om å spørre andre i familien om saken.
marsy Skrevet 16. mars 2010 #14 Skrevet 16. mars 2010 Hvis dere synes Colin Fry er underholdende og tenker "hvorfor ikke gi den mannen pengene mine" - sjekk heller ut folk som Derren Brown, James Randi, Banachek, Henrik Fexeus osv osv. Illusjonister, som er minst like bra som Colin Fry, men som heller ikke utgir seg for å være noe annet enn: illusjonister. Han bruker en kombinasjon av cold og hot reading. Det er MANGE historier om medium som har blitt grundig avslørt, men som likevel fortsetter og tjener mye penger fordi folk synes det er gøy og fordi de TROR. Folk blir ført bak lyset, og blir servert en masse vås - og ofte også personer som er i en sårbar posisjon, og har mistet noen de savner sårt.
marsy Skrevet 16. mars 2010 #15 Skrevet 16. mars 2010 anbefaler forøvrig også dette intervjuet, (i 6 deler)
LilleCanCan Skrevet 16. mars 2010 #16 Skrevet 16. mars 2010 Tror dere virkelig han er noe mer enn en illusjonist? Denne fyren er altså "ekte"? Han har kontakt med "den andre siden"? "Han virker så god også". HAHAHAHAHA Takk for dette. Det gjorde dagen. Hva har det å si for deg? Hahahaaa!
LilleCanCan Skrevet 16. mars 2010 #17 Skrevet 16. mars 2010 (endret) Hvis dere synes Colin Fry er underholdende og tenker "hvorfor ikke gi den mannen pengene mine" - sjekk heller ut folk som Derren Brown, James Randi, Banachek, Henrik Fexeus osv osv. Illusjonister, som er minst like bra som Colin Fry, men som heller ikke utgir seg for å være noe annet enn: illusjonister. Han bruker en kombinasjon av cold og hot reading. Det er MANGE historier om medium som har blitt grundig avslørt, men som likevel fortsetter og tjener mye penger fordi folk synes det er gøy og fordi de TROR. Folk blir ført bak lyset, og blir servert en masse vås - og ofte også personer som er i en sårbar posisjon, og har mistet noen de savner sårt. Jeg er et medium. Hvilke benefits vil jeg ha av å late som om jeg får frem en spirit når jeg ikke engang tar penger for dette? Colin Fry blandt annet har tvilsomt startet sin karriere ved å tjene penger på det (de færrste gjør i begynnelsen). Og hvor kynisk er man ikke hvis man, som du sier møter en person i sin mest sårbare situasjon, holder på slik? Du er passe paranoid som går rundt og tror at folk som Colin fry, vil stille seg på utstilling, gå igjennom haugevis av selvransakelse før han "kommer ut av skapet" (dette yrket er ikke spesielt respektert blandt slike som deg), for så og bare holde på med piss. Nei haha... makan. Endret 16. mars 2010 av LilleCanCan
LilleCanCan Skrevet 16. mars 2010 #18 Skrevet 16. mars 2010 Det er dine penger. OBS, OBS, OBS: det er ikke alltid man behøver å betale for det.
mysan Skrevet 16. mars 2010 #19 Skrevet 16. mars 2010 Hvis dere synes Colin Fry er underholdende og tenker "hvorfor ikke gi den mannen pengene mine" - sjekk heller ut folk som Derren Brown, James Randi, Banachek, Henrik Fexeus osv osv. Illusjonister, som er minst like bra som Colin Fry, men som heller ikke utgir seg for å være noe annet enn: illusjonister. Han bruker en kombinasjon av cold og hot reading. Det er MANGE historier om medium som har blitt grundig avslørt, men som likevel fortsetter og tjener mye penger fordi folk synes det er gøy og fordi de TROR. james randi ble buet av scenen en gang (husker ikke lenger når og hvor) da han påstod å kunne gjøre en god jobb under kontrollerte forhold. Jeg tror dette var i regi av Gary Schwartz, men garanterer det ikke. Husker ikke som sagt. Han kunne ikke utføre sine kunster uten verken øyenkontakt eller annen kontakt med en sitter, slik altså en rekke "ekte" mediumer kan. Derren Brown har jeg ingen erfaring med, annet enn et youtubeklipp hvor han går rundt utkledd som klovn og kommer med noen veldig generelle opplysninger til en person han setter seg ned hos, som "jeg ser grønt gress, en lekeplass, du faller og skader deg" eller noe i den duren - hvilket alle guttunger har opplevd uten tvil. Har han prestert ting som er mer imponerende det, vil jeg gjerne ha en link som kan imponere meg. De to andre du nevner har jeg aldri hørt om, men jeg har hørt om en Ray Hyman (også cold reader og illusjonist og nå ivrig skeptiker) som også etter å ha overvært en test i regi av Dr, Schwartz sier at han per i dag ikke vil være istand til å utrette hva hans testmediumer får til, men hvis han fikk jobbe med det et par år og øve og trene så skulle han nok få det til, for så å takke nei da Dr Schwartz inviterer ham til nettopp det. Så - illusjonister er neppe de man skal høre mest på i denne anledning.
marsy Skrevet 18. mars 2010 #20 Skrevet 18. mars 2010 Derren Brown har jeg ingen erfaring med, annet enn et youtubeklipp hvor han går rundt utkledd som klovn og kommer med noen veldig generelle opplysninger til en person han setter seg ned hos, som "jeg ser grønt gress, en lekeplass, du faller og skader deg" eller noe i den duren - hvilket alle guttunger har opplevd uten tvil. Har han prestert ting som er mer imponerende det, vil jeg gjerne ha en link som kan imponere meg. I Derren Browns live show: "Evening of Wonders" hadde han en lengre sekvens der han var "medium". Hele showet ligger ute på YouTube her: Hvis man ikke vil se hele, er kan man se fra dette klippet: Jeg vil også anbefale spesialen hans "Messiah" der han reiste til USA for å se om de i det alternative miljøet der, ville tro at han virkelig var et medium/hadde spesielle evner: (del en) til våren kommer også en rekke dokumentarer han har lagd, der han har fulgt ulike mennesker som påstår de har usedvanlige evner. Jeg har sett mange medium "live" og på video (uten å betale for det, vel å merke), og synes det er fascinerende - men ingen har imponert eller overbevist meg i det hele tatt. Ekstraordinære påstander, krever ekstraordinære bevis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå