Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2010 #1 Skrevet 13. mars 2010 Jeg har en følelse av at noen lager seg ei liste hva de krever av en patner. Men så lurer jeg på om det gjerne er sånn at noe av det som er høyest på listen er noe en neste ikke bryr seg om nor alt kommer til alt.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har laget en liste med 150 punkter med ting som er viktig for meg. Viktigst er bra moral, at han ikke har sitti i fengsel, ikke har kjønsssykdommer og ikke har barn fra før. Stort sett har det gått til helvete de gangene jeg IKKE har fulgt lista, men neste gang jeg drar til Italia skal jeg nok ta den med hehe :gjeiper:
Cordelia Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Jeg har nok mange punkter jeg kan komme på hvis jeg setter meg ned og ser for meg drømmemannen, men når alt kommer til alt er det nok en del færre som står igjen når en først faller for en type. De som er absolutte krav hos meg er: - Snill(en ålreit fyr med andre ord). - Trofast - Normalt oppegående. Litt lengre ned på lista. - Høy og mørk mannemann med snille øyne(hehe, her kommer vel de litt mindre realistiske inn.) Endret 14. mars 2010 av Cordelia
Cuckold Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Jeg har en følelse av at noen lager seg ei liste hva de krever av en patner. Men så lurer jeg på om det gjerne er sånn at noe av det som er høyest på listen er noe en neste ikke bryr seg om nor alt kommer til alt. Jeg har bare ett krav på min liste, og det er at hun ikke skal være en av de jentene som setter opp slike lister. Det kan sikkert være at jeg har et par andre ufravikelige krav også, noe man kanskje kunne funnet ut hvis man hadde studert hvilke jenter jeg har involvert meg med opp til nå, men jeg ser ikke poenget i å tenke nøye gjennom alt som må være på plass og begrense meg selv i jakten på kjærligheten. Det er vanskelig nok som det er. La meg ta et eksempel: Jeg har i utgangspunktet lite lyst på rollen som reservepappa, har alltid ønsket meg egne barn, men selv på et så viktig område kan jeg ikke se noe poeng i å være for rigid og fastlåst. For hva om alt klaffer med en jente som faktisk har barn? Ja, hvem vet, kanskje hun til og med har skrevet en liste med krav. Det er kanskje mindre sannsynlig at jeg skulle finne den spesielle kjemien med en slik jente, men man vet aldri. :gjeiper: Så når alt kommer til alt har jeg ikke engang dette punktet på listen. Med andre ord: ingen liste. Endret 14. mars 2010 av Cuckold
Snipa Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har ikke noen liste. Sier jeg. Men når jeg tenker etter, så har jeg likevel noen krav: Det skal være en som ikke er kriminell, bruker narkotika eller andre ting på siden av loven. Og ikke skal han ha vært der heller. Så jo, det kravet ligger i bunnen. Ellers kan det jo være at jeg har noen ønsker da. Som at han helst skal ha barn selv, ha jobb/inntekt (jeg kan ikke forsørge han), være i passende alder, bo i nærheten (eller være villig til å flytte hit). Men treffer jeg på den rette, han som gir meg sommerfugler i magen, kan det godt hende det ikke er så nøye med disse ønskene heller.
Ella_Grey Skrevet 14. mars 2010 #6 Skrevet 14. mars 2010 Sånn som jeg tenker er en liste noe man setter opp uten at det er så fryktelig gjennomtenkt. Det er det man tror man vil ha når det ikke er følelser med i bildet. Jeg kunne sikkert listet opp hva jeg ønsker av "drømmemannen". Men jeg vet også at en mann som ikke har drømme-egenskapene kan føles riktigere enn en der jeg kan hake av hvert eneste punkt på listen. Så ja, jeg tror nok at mye av det som er høyest på en liste ikke betyr så mye når alt kommer til alt. Det som betyr noe er hvordan man føler seg når man er sammen med den andre personen.
Gjest Elijah Skrevet 14. mars 2010 #7 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har laget en liste med 150 punkter med ting som er viktig for meg. Viktigst er bra moral, at han ikke har sitti i fengsel, ikke har kjønsssykdommer og ikke har barn fra før. Stort sett har det gått til helvete de gangene jeg IKKE har fulgt lista, men neste gang jeg drar til Italia skal jeg nok ta den med hehe :gjeiper: Er du seriøs? 150 punkt? I så fall, venn deg til singeltilværelsen Men treffer jeg på den rette, han som gir meg sommerfugler i magen, kan det godt hende det ikke er så nøye med disse ønskene heller. Nettop. Dere kvinner kan lage så lange lister dere bare vil, men plutselig så møter dere en fyr og "ting bare skjedde" :rødme: Heart versus mind, følelser mot logikk
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #8 Skrevet 14. mars 2010 Tiltrekningen har jo alt å si uansett, så skjønner ikke at dere gidder...
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 14. mars 2010 #9 Skrevet 14. mars 2010 Er du seriøs? 150 punkt? I så fall, venn deg til singeltilværelsen Nettop. Dere kvinner kan lage så lange lister dere bare vil, men plutselig så møter dere en fyr og "ting bare skjedde" :rødme: Heart versus mind, følelser mot logikk hehe det skal sies at min liste ble laget i fylla for mange år siden følger den jo ikke til punkt og prikke da, men visse basic ting som at han ikke skal være kriminell er vel ikke for storforlangende?
Gjest Elijah Skrevet 14. mars 2010 #10 Skrevet 14. mars 2010 hehe det skal sies at min liste ble laget i fylla for mange år siden følger den jo ikke til punkt og prikke da, men visse basic ting som at han ikke skal være kriminell er vel ikke for storforlangende? Neida, men da sitter vi fortsatt igjen med 149 punkt Kom deg tilbake til virkeligheten, kvinne!
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 14. mars 2010 #11 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har bare ett krav på min liste, og det er at hun ikke skal være en av de jentene som setter opp slike lister. Det kan sikkert være at jeg har et par andre ufravikelige krav også, noe man kanskje kunne funnet ut hvis man hadde studert hvilke jenter jeg har involvert meg med opp til nå, men jeg ser ikke poenget i å tenke nøye gjennom alt som må være på plass og begrense meg selv i jakten på kjærligheten. Det er vanskelig nok som det er. La meg ta et eksempel: Jeg har i utgangspunktet lite lyst på rollen som reservepappa, har alltid ønsket meg egne barn, men selv på et så viktig område kan jeg ikke se noe poeng i å være for rigid og fastlåst. For hva om alt klaffer med en jente som faktisk har barn? Ja, hvem vet, kanskje hun til og med har skrevet en liste med krav. Det er kanskje mindre sannsynlig at jeg skulle finne den spesielle kjemien med en slik jente, men man vet aldri. :gjeiper: Så når alt kommer til alt har jeg ikke engang dette punktet på listen. Med andre ord: ingen liste. Så du kunne falt for en som: - var i aldergruppen 16-63 - var ekstremt overvektig - som var notorisk utro - som hadde ekstrem hårvekst på innsiden av lårene og overleppa - som smattet høylydt under måltidene - som ikke likte sex - som synes det er motbydelig å bli plukket på - som luktet vondt - som var litt enkelt innredet i toppen - som syntes hun var finere enn deg - som manglet humor - som var sjarmløs ??????
Cuckold Skrevet 14. mars 2010 #12 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Jeg har bare ett krav på min liste, og det er at hun ikke skal være en av de jentene som setter opp slike lister. Det kan sikkert være at jeg har et par andre ufravikelige krav også, noe man kanskje kunne funnet ut hvis man hadde studert hvilke jenter jeg har involvert meg med opp til nå, men jeg ser ikke poenget i å tenke nøye gjennom alt som må være på plass og begrense meg selv i jakten på kjærligheten. Det er vanskelig nok som det er. La meg ta et eksempel: Jeg har i utgangspunktet lite lyst på rollen som reservepappa, har alltid ønsket meg egne barn, men selv på et så viktig område kan jeg ikke se noe poeng i å være for rigid og fastlåst. For hva om alt klaffer med en jente som faktisk har barn? Ja, hvem vet, kanskje hun til og med har skrevet en liste med krav. Det er kanskje mindre sannsynlig at jeg skulle finne den spesielle kjemien med en slik jente, men man vet aldri. :gjeiper: Så når alt kommer til alt har jeg ikke engang dette punktet på listen. Med andre ord: ingen liste. Så du kunne falt for en som: - var i aldergruppen 16-63 - var ekstremt overvektig - som var notorisk utro - som hadde ekstrem hårvekst på innsiden av lårene og overleppa - som smattet høylydt under måltidene - som ikke likte sex - som synes det er motbydelig å bli plukket på - som luktet vondt - som var litt enkelt innredet i toppen - som syntes hun var finere enn deg - som manglet humor - som var sjarmløs ?????? Her har du tydeligvis ikke forstått et ord av det jeg har skrevet. Det at jeg ikke synes at det har noe for seg å sette opp en slik liste er ikke det samme som at jeg lar meg sjarmere av alle og enhver og ikke har preferanser. Som jeg skriver: Jeg ser bare ikke noe poeng i å sette opp en slik liste. Ser ikke poenget i å dyrke min egen kravmentalitet og denne kalde forretningsmessige holdningen til partnerskap. Det er vanskelig nok som det er. Med en slik holdning blir det enda vanskeligere å få følelser til å gro. I praksis er det nok svært mange jenter som er uaktuelle, jenter jeg aldri ville greid å forelske meg i, men jeg vil ikke bruke tid på å analysere hvorfor. Jeg merker kjapt om hun er aktuell, og er hun det er det nok en god del av de punkt du lister opp som er utelukket. Men jeg går altså ikke rundt med en liste der jeg er bevisst fullt av krav og krysser av for hvert krav som er innfridd. Endret 15. mars 2010 av Cuckold
Strenge Frk.Gerd Skrevet 14. mars 2010 #13 Skrevet 14. mars 2010 Jeg antar at det Cuckold sier (men som noen synes det er gøy å misforstå med vilje fordi de hater at noen kritiserer liste-kulturen deres)er at han stoler på magefølelsen sin. Og at han dermed går etter den vedrørende om det føles som en riktig match eller ei.
Gjest fisk Skrevet 14. mars 2010 #14 Skrevet 14. mars 2010 Jeg antar at det Cuckold sier (men som noen synes det er gøy å misforstå med vilje fordi de hater at noen kritiserer liste-kulturen deres)er at han stoler på magefølelsen sin. Og at han dermed går etter den vedrørende om det føles som en riktig match eller ei. Poenget er vel at slik er det for alle. Noen kaller de ultimate turn-offs for en liste, andre sier de ikke har en slik liste, men har det likevel. Det er vel det samme hva det kalles? Noen ting synes man er attraktivt, rett og slett. De aller fleste mennesker har også noen ultimate krav til hva en partner skal være. I tillegg har man noen ønsker.
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 14. mars 2010 #15 Skrevet 14. mars 2010 Her har du tydeligvis ikke forstått et ord av det jeg har skrevet. Det at jeg ikke synes at det har noe for seg å sette opp en slik liste er ikke det samme som at jeg lar meg sjarmere av alle og enhver og ikke har preferanser. Som jeg skriver: Jeg ser bare ikke noe poeng i å sette opp en slik liste. Ser ikke poenget i å dyrke min egen kravmentalitet og denne kalde forretningsmessige holdningen til partnerskap. Det er vanskelig nok som det er. Men en slik holdning blir det enda vanskeligere å få følelser til å gro. I praksis er det nok svært mange jenter som er uaktuelle, jenter jeg aldri ville greid å forelske meg i, men jeg vil ikke bruke tid på å analysere hvorfor. Jeg merker kjapt om hun er aktuell, og er hun det er det nok en god del av de punkt du lister opp som er utelukket. Men jeg går altså ikke rundt med en liste der jeg er bevisst fullt av krav og krysser av for hvert krav som er innfridd. Jovisst forsto jeg hva du mente, du er bare så innmari lett å trigge.
Cuckold Skrevet 14. mars 2010 #16 Skrevet 14. mars 2010 Her har du tydeligvis ikke forstått et ord av det jeg har skrevet. Det at jeg ikke synes at det har noe for seg å sette opp en slik liste er ikke det samme som at jeg lar meg sjarmere av alle og enhver og ikke har preferanser. Som jeg skriver: Jeg ser bare ikke noe poeng i å sette opp en slik liste. Ser ikke poenget i å dyrke min egen kravmentalitet og denne kalde forretningsmessige holdningen til partnerskap. Det er vanskelig nok som det er. Men en slik holdning blir det enda vanskeligere å få følelser til å gro. I praksis er det nok svært mange jenter som er uaktuelle, jenter jeg aldri ville greid å forelske meg i, men jeg vil ikke bruke tid på å analysere hvorfor. Jeg merker kjapt om hun er aktuell, og er hun det er det nok en god del av de punkt du lister opp som er utelukket. Men jeg går altså ikke rundt med en liste der jeg er bevisst fullt av krav og krysser av for hvert krav som er innfridd. Jovisst forsto jeg hva du mente, du er bare så innmari lett å trigge. Jaja, men da fikk du jo gleden av å se meg svare da. :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Det er ikke dumt å ha en liste med visse minimumskrav. Like barn leker best - i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Ja, jeg har en liste, men det er ikke urokkelige krav. F.eks dette med høyde så er det ønskelig at han er høyere enn meg, men hadde aldri latt være å bli sammen med en om han manglet et par cm:p Jeg har vel en drømme-liste, men i realiteten tenker jeg lite på den. Jeg kunne gitt f*en i flere av mine absolutte krav om jeg møtte en som tok meg med storm.
Facepainter Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 De fleste vil nok rynke på nesen om du spør om de har en liste, men vi har vel alle vår liste. Om ikke på et papir, så i hodet ihvertfall
Gjesten Skrevet 15. mars 2010 #20 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har jo en viss oversikt over hva jeg ser etter hos en partner, men jeg tar det litt som det kommer. Vurderer heller mannen helhetlig når jeg finner ham, enn å vurdere alle menn ved å hake av på en liste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå