Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Variasjon er viktig. Jeg jogger tre mil i uka og trener vekter for overkroppen, og trengte en avveksling nå i vinter.

Langrennski var virkelig befriende...og pulsklokka viser at det er vanvittig effektivt. Overarmene har blitt definerte på en annen måte enn før. I og med at dette er intervall-trening kan jeg tåle lengere og mer intense økter enn når jeg løper! Og det er moro og sosialt med massevis av andre entusiaster oppe i sporet på en fin formiddag.

Jeg har aldri brukt ski som treningsform før, men nå er jeg helfrelst!

Treningsøkta går som en lek med ski på beina!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gøyeste er å trene sammen med andre. For den delen som ikke er så veldig godt trent teller alt, og mitt beste tips er å gjøre treningen til lek. Ta med venner på aking, og gå opp igjen bakkene. Hopp og ha små konkurranser i snøen. Gå fort, det går helt fint å ta søndagspraten ute i stedet for på en kafé med wienerbrød.

Enig i at langrenn er utrolig gøy, hvertfall så lenge skiene er gode! Det er en helt genial treningsform. Samme greia med svømming ^^

Skrevet

Jeg elsker å jogge og det har virkelig vært en utfordring denne vinteren, men det er så utrolig deilig å ta seg en varm dusj etter hard jobbing i nysnø og kaldvær=)

Trener også styrke på senter, enig med innlegg over, variasjon er viktig samt at en driver med trening en liker for å holde motivasjonen oppe!!

Skrevet

Langrenn er moro, det er vinterens store treningsform. Det belaster også kroppen såpass variert og mykt at man tåler mye større treningsmengder enn med annen trening. En 3 timers tur er helt ok,

Sommerens motstykke til langrenn er sykling. Også mykt belastende. Også mulig å variere intensiteten med kupert terreng eller f eks med giring.

Alt ballspill er moro, mine favoritter er 7mannsfotball og bordtennis.

Jogging bør foregå på mykt underlag. Orientering anbefales, det er mye morsommere.

Gjest Dorey
Skrevet

Jeg sliter med vonde sener i føttene, så jeg kan bare trene spinning. Men jeg synes det er kjempegøy og trener fast tre spinningtimer à 55 min i uken. Jeg trener også 45-30 min styrke i apparatsalen før spinningtimene. Synes ikke det er like gøy som spinning, men jeg liker å ha markerte muskler :)

Ellers er jeg også glad i å svømme, gå lange skogturer, kajakkpadling og langrenn :jepp:

Skrevet

Mine favoritter er aerobic og step.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener mest spinning og step. Hard kondisjon. Det blir lite lite styrketrening og jeg prøver å gjøre noe med det, men det er så kjedelig. En morsom steptime kan gå på et blunk - det gjør ikke styrketreningstimen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...