Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 er 19 og snart ferdig med allmenn på vgs.. Hvordan eller kan jeg i det hele tatt ta utdannelsen agronom siden jeg har allmenn og ikke naturbruk osv fra videregående?? Finnes det høyskoler som tilbyr dette?? Tusen takk for svar
Gjest TS Skrevet 13. mars 2010 #3 Skrevet 13. mars 2010 Kan du ikke begynne på nytt på videregående? man har rett til gratis utdannelse i løpet av 5 år på vgs. må da være andre muligheter????
Gjest fisk Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Om du tenker på å bli avløser i fjøs/på gård,så trenger du som regel ikke utdannelse for å få jobb i en avløserring, men opplæring må du jo ha. Jeg har gått landbruksskola, men siste året tok jeg allmennfaglig påbygging og har dermed ikke en tittel som agronom. (I utlandet brukes tittelen "agronom" kun om personer som har høyere utdanning innen landbruk, forresten.) Jeg jobbet som avløser i kufjøs fra jeg var 15 år i helger og ferier + annet forefallende arbeid på gård og slåttonn. Så du kan jo høre om muligheter for arbeid på gårder/avløserlag.
Gjest LærerNaturbruk Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 Det finnes naturbruksskoler som tilbyr ettårig agronomkurs for voksne. Se her for eksempel. Vil kanskje tro at et slikt kurs er mer relevant enn å starte på nytt på VG1 naturbruk? Her finner du oversikt over alle naturbruksskolene i Norge, kan du ikke ta kontakt med de som er nærmest deg og høre hva de kan tilby?
Gjest TS Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Det finnes naturbruksskoler som tilbyr ettårig agronomkurs for voksne. Se her for eksempel. Vil kanskje tro at et slikt kurs er mer relevant enn å starte på nytt på VG1 naturbruk? Her finner du oversikt over alle naturbruksskolene i Norge, kan du ikke ta kontakt med de som er nærmest deg og høre hva de kan tilby? TUSEN takk!!!
Gjest Hime Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Om det er høyere utdanning du er ute etter så har de husdyrfag på HiNT (3 årig bachelor eller 1 års studie i husdyrvelferd). med bachelor fra HiNT kvalifiserer du bland annet til å drive med: - Rådgivning og veiledningstjenester i landbruket - Egen husdyrproduksjon. - Planlegging og mekanisering av driftsbygninger. - Undervisning, utviklings- og informasjonsarbeid - Driftsledelse eventuelt husdyrfag på universitetet i ås, men der må du ha spesiel studiekompetanse skal søke på HiNT selv nå, lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå