Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har kjøpt Canon EF-S 60mm F2.8 Macro USM, og lurer på om noen har erfaring med dette objektivet? Jeg har ikke brukt det enda, vil gjerne høre andre sine erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Jeg har kjøpt Canon EF-S 60mm F2.8 Macro USM, og lurer på om noen har erfaring med dette objektivet? Jeg har ikke brukt det enda, vil gjerne høre andre sine erfaringer. Gjerne sammenlignet med Tamron AF SP 90MM F/2.8 Di MACRO 1:1 CAN. Jeg ble plutselig usikker på om Canon EF-S 60 mm er 1:1 når det ikke står spesifisert. Hva mener dere som kan noe om disse objektivene?
Safira Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg kan ikke sammenligne det med Tamron-objektivet, men jeg er hvertfall veldig fornøyd med mitt Canon EF-S 60mm F2.8 Macro USM Jeg bruker det stort sett hele tiden Du kan ta bilder i 1:1, ja. Mitt eksemplar er hvertfall veldig skarpt (det er vel kjent for å være skarpt). Det du burde tenke på er egentlig hva du skal ta bilder av. 60mm egner seg ikke noe særlig til insekter, for du har en kortere arbeidsavstand enn det du har ved f.eks 90mm. Nå er vel 90mm også litt snaut til insekter. Skal du ta bilder av blomster og ting som ikke blir skremt når du kommer for nærme er 60mm et godt alternativ. Jeg synes også at det fungerer bra til portretter. Fokusen er ikke kjemperask på macroobjektiver, men manuell fokusering er ofte å foretrekke uansett. Canono-bjektivet har også manuell oevrstyring av fokus, som kan være praktisk. Nå skal det sies at jeg også har hørt mye positivt om det tamron-objektivet du nevner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå