Gjest Hulderjenta Skrevet 10. september 2003 #1 Skrevet 10. september 2003 Vi har fått oss ny PC (hurra!), men lurer på en ting! Vi har bestilt maskin med prosessor på 2600 MHz. Det står 2600 merket fysisk på selve prosessoren. MEN: I maskinen, når vi finner fram på skjermen til hva maskinen liksom inneholder (dere skjønner at jeg igrunnen ikke har peiling...), så står det at prosessoren er på bare 2000 MHz. Jeg tror på maskinen, og at prosessoren er fysisk feilmerket - og at vi da har fått en feilmerket vare som egentlig er på 2000. Mens forhandleren mener det er omvent: At prosessoren ER på 2600, men står feilskrevet "i maskinen". Mitt spørsmål: Hvem har rett?? Har vi blitt lurt av forhandleren...? Takknemlig for kyndige svar!
Gjest JJ Skrevet 11. september 2003 #2 Skrevet 11. september 2003 Du har antageligvis fått en XP2600+ amd prosessor. Det er helt riktig at den går på 2083mhz. Ingen har lurt deg. mvh Jokke
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #4 Skrevet 11. september 2003 Maskinen inneholder nok en AMD Athlon-prosessor. AMD merker sine CPU'er med en såkalt PR-rating, ikke antall MHz. PR-ratingen angir sånn ca. hvilken Pentium 4-prosessor den tilsvarer. AMDs CPU'er er mer effektive pr. MHz, og en CPU merket 2600+ er jevnt over litt raskere enn en Pentium 4 på 2600 MHz, selv om førstnevnte har en klokkefrekvens på "bare" 2000 MHz. AMD tror vel at om de hadde merket CPU'ene sine med MHZ, ville kundene kjøpt Intels CPU'er som har det høyeste tallet, uavhenging av reell ytelse. Det er antakelig ikke en helt uriktig antakelse...
Tusenfryd Skrevet 11. september 2003 #5 Skrevet 11. september 2003 Utdrag fra våre regler: Identifisering av deg selv eller andre gjennom navn, adresse, telefonnummer Navnene er derfor erstattet med kun initialer. Tusenfryd moderator
Gjest Hulderjenta Skrevet 11. september 2003 #6 Skrevet 11. september 2003 Takk for svar alle sammen, fikk nyttige opplysninger av dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå