Gå til innhold

hvilke planer har dere for selve bryllupsfesten?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

lurer på hvilke planer dere har for bryllupsmiddag og festen. man har jo de standardene som taler osv. men utenom dette?

føler det eneste jeg fokuserer på er det praktiske: booke suite, finne sko, finne frisyre, finne bukett, se på hvordan vi skal ta bilder hos fotograf osv. men vel så viktig er det jo at det blir en spesiell kveld!

vi har tenkt å lære oss vals, så brudevals er en ting. jeg tror også jeg vil holde en overaskelsestale i slutten av middagen. også vil jeg at vi skal ha noen leker, men aner ikke hvilke :o vil gjerne ha litt spesielle ting, og program for hele kvelden, ikke bare middag og en vanlig fest.

noen som vil dele sine planer? hvordan skal du eller dere gjøre din bryllupsfest spesiell og gøy? eller hva gjorde du som har giftet deg?skal du ha noen overaskelser bare du? eller dere som par?

hvilke leker skal dere ha?

osv.. takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en bryllupsfest jeg var på lekte vi stolleken. Kjempemoro. Det var også en lek hvor først brudgommen fikk bind for øynene og hvor de hadde 5-6 jenter som satt på hver sin stol. Han skulle finne ut hvem som var brura ved å kjenne på føttene. Samme med bruden, men hun skulle kjenne på magen. Veldig moro!

Skrevet

For å være ærlig har jeg ikke tenkt så langt enda, men vi skal ihvertfall enten ha dj eller levende musikk (prøver å få til dette), så da blir det ihvertfall dans. Stolleken kunne jo vært morsomt. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

tanken på at lek + min familie = usant så vet jeg ikke...hehe

Usikker på hvor mange som faktisk hadde slengt seg på :ler:

Gjest Pippelipp
Skrevet

Jeg skal gifte meg med en østerriker og vi skal ha kurs i norsk folkedans etter middagen, det blir morsomt, da kan vi dumme oss ut alle sammen, for jeg tror ingen av nordmennene husker noe av folkedansene de lærte på skolen heller :)

Vi skal ha musikk på boks for da kan vi spille det vi vil, både nordmennene og østerrikerne.

Hvis været blir fint, kommer vi også til å ha muligheter for utedørs-leker. Kubb, f.eks. eller boccia eller noe.

Skrevet

Bare ikke legg for mye planer er mitt tips. Jeg var i et bryllup en gang i Nordfjord der det var så mye action og ting som skulle skje etter middagen, at det ble nesten ikke tid til å få prate med hverandre. Ofte synes jeg musikken og dansen kommer for sent i gang.

Jeg skal ha to fester - en familiefest og en vennefest. På vennefesten skal min lillebror spille med (rocke)bandet sitt - tror det blir fantastisk bra. På familiefesten skal han spille noen sanger på klassisk gitar.

Jeg har ikke sansen for for mange selskapsleker og sånn, men det er selvsagt smak og behag. :)

Skrevet

En morsom lek vi hadde i min onkels bryllup var at vi ba bruden og brudgommen sette seg på hver sin stol med ryggen mot hverandre. Deretter ta av seg skoene og gi den ene skoen til sin nye ektemake slik at man sitter med en av hver sko i hendene. Så fikk de spørsmål av typen: "hvem lager oftest middag?, hvem fridde?, hvem er flinkest til å rydde?, hvem betaler oftest når dere er ute? hvem tar oftest initiativet til sex?" osv osv. Som svar må de da holde opp skoen til den de mener er svaret. Er de enige får de et poeng. Til slutt får de en liten premie om de vet nok om hverandre. Dette hadde vi det mye moro med. Hvor "vågale" spørsmål du tar kommer jo helt an på hvordan dere er som personer. :)

Gjest Gjest_gjertrud_*
Skrevet
For å være ærlig har jeg ikke tenkt så langt enda,

Nei, siden det er over et år til du skal gifte seg, så er jo ikke det så rart..

Men aldri for tidlig å begynne.. :gjeiper: Blogg og ønskeliste allerede?!?!

Skrevet

Vi planlegger en liten avslutninseremoni hvor vi skal sende opp lanterner (slike av rispapir de ofte har i Thailand).

Det er en strand er vi skal være så vi tenkte at vi (brudeparet) og kanskje også forloveren sender opp noen slike lanterner som en avsluttning på kvelden. Hvis lanterneplanen går i vaksken (f.eks for mye vind/regn *gud forby*) har vi stjerneskudd (slike man holder i hånden på nyttårsaften) som back up (vi har nok til alle gjestene). Det tror jeg blir fint :rødme:

Håper egentlig at gjestene skal komme med noen underholdsninsbidrag i form av bilder/sanger/sketsjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...