Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 12. mars 2010 #1 Skrevet 12. mars 2010 Hei. Jeg er en jente på 31 år som skal flytte sammen med kjæresten min nå i disse dager. Har solgt leiligheten min og skal flytte inn hos han i hans leilighet. Jeg lurer på hva som er greit og beholde eller ikke. Burde jeg f.eks ta vare på gamle bilder og minner fra mine forendværende kjærester deriblant en samboer? Jeg tenker det at det kanskje kan pakkes bort i boden? Jeg ville jo aldri hatt det fremme:-) Men er det greit å ha slikt i boden?
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #2 Skrevet 12. mars 2010 Hei. Jeg er en jente på 31 år som skal flytte sammen med kjæresten min nå i disse dager. Har solgt leiligheten min og skal flytte inn hos han i hans leilighet. Jeg lurer på hva som er greit og beholde eller ikke. Burde jeg f.eks ta vare på gamle bilder og minner fra mine forendværende kjærester deriblant en samboer? Jeg tenker det at det kanskje kan pakkes bort i boden? Jeg ville jo aldri hatt det fremme:-) Men er det greit å ha slikt i boden? Still spm, ville du likt hvis eksen din hadde det?? Der finner du nok svaret:)
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #3 Skrevet 12. mars 2010 JEG synes det er ok. Mannen min har masse bilder av exn slengende rundt her. Søt jente det. Bryr meg midt i ryggen. Men hva DIN kjæreste mener er vel det som teller skulle jeg tro. Du kan jo spørre ham? Og så er det ikke nødvendig å kaste om han blir mugg. Du kan legge det i boden til mora di eller noe...
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 12. mars 2010 #5 Skrevet 12. mars 2010 Det er det at han liker ikke at jeg har en fortid. Han er ikke så sjalu som han var i starten, men det er uansett vanskelig og snakke om det her med han. Jeg vet at han har kort fra sine ekser og bilder selv om han sier han ikke har noen bilder av de. Hallo, det ligger album i skapene her! Jeg har en følelse av at han vil at jeg skal kaste mitt nå og at han kan beholde sitt fordi han har jo allerede sagt at han ikke har noe;-) Og da lurer jeg på hva jeg skal si? At jeg har snoket i skapene der jeg faktisk har lov til å være og legge klærne mine? Jeg har mer eller mindre bodd her i 4 mnd nå og han sier det er min leilighet også og at jeg må føle meg som hjemme og gjøre som jeg vil her.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #6 Skrevet 12. mars 2010 Kanskje du kan legge det hos foreldre eller andre familiemedlemmer? Så trenger han ikke å vite at det finnes en gang?
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 12. mars 2010 #7 Skrevet 12. mars 2010 jajo, men så liker jeg ikke det at jeg skal lure han. Har ikke lyst til at det skal være ett slikt forhold. Kan ikke akkurat banke i bordet og si at jeg har sett i hans album som han nekter for at han har heller. Hvis han mener det er greit og lyve til meg om det behøver ikke jeg å gjøre det samme mot han. Det er en litt kinkig situasjon syns jeg. Forslag om å gjemme det hos familie fungerer heller ikke ettersom alle bor minst 2 timer unna oss.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Høres jo ikke spesielt bra ut at han ikke ønsker at DU skal ha en fortid, samtidig som han selv later som han ikke har bilder eller andre minner fra sin egen... her synes jeg i hvert fall ikke du skal trenge å rette deg etter hans ønsker. Jeg ville ikke kastet ting og bilder på samboerns ønske - han har heller aldri uttrykt noe slikt behov -, men jeg hadde (selvsagt?) ikke hatt ting framme. Det holder at det ligger i boden eller hos foreldrene mine eller noe slikt.
Gjest luremegpå Skrevet 12. mars 2010 #9 Skrevet 12. mars 2010 (endret) ¨Vel..Unormalt å ha album med eksen til din nye kjæreste..jissees!! Se lyst på fremtiden!! Lag et nytt album ,kvitt deg med dine gamle bilder, se fremover ! Betyr jo ikke at du glemmer eksene din osv! Endret 12. mars 2010 av luremegpå
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 12. mars 2010 #10 Skrevet 12. mars 2010 ja det er det jeg egentlig mener selv. Men så er det det jeg har nevnt før her at han har av sine. Jeg klarer meg fint med bare minnene jeg. Så er det det at han har bilder og koselige kort med kjærlighetserklæringer med sine i klesskapet vårt i noen esker som ikke er særlig gjemt ( albumene lå i hylla hans med gensere før)eller særlig hemmelige heller. Det er der det ligger hele problemstillingen. Han har av sine, men sier han ikke har. Så skal jeg ta med mine og ha de i boden? Han så ut som ærligheten selv når han sa han ikke hadde noenting også!
Gjest luremegpå Skrevet 12. mars 2010 #11 Skrevet 12. mars 2010 (endret) ja det er det jeg egentlig mener selv. Men så er det det jeg har nevnt før her at han har av sine. Jeg klarer meg fint med bare minnene jeg. Så er det det at han har bilder og koselige kort med kjærlighetserklæringer med sine i klesskapet vårt i noen esker som ikke er særlig gjemt ( albumene lå i hylla hans med gensere før)eller særlig hemmelige heller. Det er der det ligger hele problemstillingen. Han har av sine, men sier han ikke har. Så skal jeg ta med mine og ha de i boden? Han så ut som ærligheten selv når han sa han ikke hadde noenting også! Hmhm, men se det sånn da..Hadde du tatt ditt med, hvis han ikke hadde hatt noe? Forstår at det ikke er lett, men ja, jeg blir og samboer snart, men ja, skal han ha med bilder av eksen, så jeg tror ikke jeg hadde likt det. Men det er fordi at det er fremtiden som gjelder, og jeg har av og til kontakt med mine ekser, de har nye kjærester, og da holder kontakr på facebook osv;) Men ja, du finner ud av det, følg magefølelsen! Han sier de jo ikke til deg fordi han egentlig ikke brys seg om at det ligger i skapet, jeg mener, det er en grunn til at det ligger i skapet. Lykke til da!! Endret 12. mars 2010 av luremegpå
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2010 #12 Skrevet 12. mars 2010 klart du kan beholde det. Lag en scrap book med "gamle minner" f.eks. så har du det på ett sted, ikke sånn at han kan snuble over det.
Gjest Skrevet 12. mars 2010 #13 Skrevet 12. mars 2010 Høres jo ikke spesielt bra ut at han ikke ønsker at DU skal ha en fortid, samtidig som han selv later som han ikke har bilder eller andre minner fra sin egen... her synes jeg i hvert fall ikke du skal trenge å rette deg etter hans ønsker. Jeg ville ikke kastet ting og bilder på samboerns ønske - han har heller aldri uttrykt noe slikt behov -, men jeg hadde (selvsagt?) ikke hatt ting framme. Det holder at det ligger i boden eller hos foreldrene mine eller noe slikt. Enig i denne
Anglofil Skrevet 12. mars 2010 #14 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Da jeg flyttet sammen med min samboer, så var jeg veldig klar på at jeg ikke ønsket hans fortid inn i vår leilighet. Det han valgte å gjøre slike ting får være hans greie, men jeg vil ikke ha det i nærheten av meg. Jeg har ingen tidligere kjærester etc å vise til, og jeg synes det er rart om han liksom skulle drasset med seg masse minner inn i vår felles leilighet. Det får han plassere et annet sted, fortid er fortid. Mvh Yvonne Endret 12. mars 2010 av Yvonne
liv Skrevet 12. mars 2010 #15 Skrevet 12. mars 2010 ja fortid er nettopp fortid, og av en grunn. Det at samboeren har 10 år med digitale bilder, der han aldri har sletta noe på den bærbare disken. og jeg har mine - ingen av oss titter på de men at jeg skal kreve at han sletter de damen er med på er da bare tull. Skal jeg slette de med guttungen som pappaen hans er med på og da eller hvor går grensen?
Anglofil Skrevet 12. mars 2010 #16 Skrevet 12. mars 2010 (endret) Det må man vel finne ut av sammen? Om dere har en enighet, så er jo det greit, men jeg har mine grenser, og du har dine grenser. Kjæresten er forøvrig helt enig med meg, så da er ikke det noen sak. Jeg skrev forøvrig ikke at minnene skulle slettes, mens holdes unna meg. Det hadde kanskje vært annerledes om en av oss hadde hatt barn, men nå har ingen av oss det, så det er ingen problemstilling som er aktuell for oss. Mvh Yvonne Endret 12. mars 2010 av Yvonne
Gjest navnelapp Skrevet 12. mars 2010 #17 Skrevet 12. mars 2010 Eg hadde ein kjæreste som pressa meg til å kaste alle minne frå mitt tidlegare liv. Det var ingenting graverande, nokre bilde og ei bok som mange hadde skrive "minne" i til meg, deriblant ein ex. Det angrar eg så veldig på. Livet endrar seg og menneske kjem og går, eg ville definitivt behalde fotografi, brev og andre minne. Ikkje fordi eg vil tilbake til nokon, men fordi det fortel historia om mitt liv. Det kan godt ligge nedpakka ein plass, hos foreldre eller liknande, men ikkje øydelegg det.
Scorpion Skrevet 12. mars 2010 #18 Skrevet 12. mars 2010 Yvonne: Jeg likte svarene dine veldig godt. Det er jo selvsagt et evig dilemma det det spørres om her, så jeg må jo si hva jeg synes. Dersom det er barn i bildet: behold det du føler er riktig Hvis ikke: KAST Er sikkert en hel del som er uenig med meg, men jeg kommer aldri til å ha forståelse for at en eventuell kjæreste/samboer vil samle på bildene fra kjærlighetsferien med X'en.. Før noen peprer meg med "men dette har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag" vil jeg bare si at JEG var den med fortid og hennes var heller lunken. Og jeg ville selvsagt mye heller ha henne enn å sitte å mimre over det som en gang var. Gamle kjærlighetsbrev, -erklæringer o.l. er historie og da har vi muligheten til å la det være nettopp det. Hvorfr gjøre en ny flamme usikker?? (for jeg ville nok lurt på hvorfor en dame vil sitte på de bildene/brevene). Men, som andre her har sagt: dette avgjør dere sammen. Hva som er greit og ikke - dere finner nok best ut av dette sammen. Lykke til mvh S
Anglofil Skrevet 13. mars 2010 #20 Skrevet 13. mars 2010 (endret) Yvonne: Jeg likte svarene dine veldig godt. Det er jo selvsagt et evig dilemma det det spørres om her, så jeg må jo si hva jeg synes. Dersom det er barn i bildet: behold det du føler er riktig Hvis ikke: KAST Er sikkert en hel del som er uenig med meg, men jeg kommer aldri til å ha forståelse for at en eventuell kjæreste/samboer vil samle på bildene fra kjærlighetsferien med X'en.. Før noen peprer meg med "men dette har vært med på å gjøre meg til den jeg er i dag" vil jeg bare si at JEG var den med fortid og hennes var heller lunken. Og jeg ville selvsagt mye heller ha henne enn å sitte å mimre over det som en gang var. Gamle kjærlighetsbrev, -erklæringer o.l. er historie og da har vi muligheten til å la det være nettopp det. Hvorfr gjøre en ny flamme usikker?? (for jeg ville nok lurt på hvorfor en dame vil sitte på de bildene/brevene). Men, som andre her har sagt: dette avgjør dere sammen. Hva som er greit og ikke - dere finner nok best ut av dette sammen. Lykke til mvh S Du skriver i grunn veldig mye av det jeg tenker her. Det er kanskje annerledes når begge to har en fortid, men for min del, som ikke har noen fortid som min kjære, så er det litt vanskelig å forholde seg til fordi man rett og slett blir usikker. Hvis noe er fortid, hvorfor må man absolutt tviholde på det da, det burde jo ikke ha noen betydning for nåtiden uansett? Jeg skal ærlig innrømme at jeg ble kjempeglad for at min kjæreste ikke vil ha noe med sin eks å gjøre. Vel, det er meg, men det betyr jo ikke at jeg synes det er feil av andre å holde på sine minner, og om begge partene i et forhold synes det er greit, så er jo det flott. Folk er forskjellige, heldigvis. Mvh Yvonne Endret 13. mars 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå