Gå til innhold

Udugelige (?) håndverkere

Anbefalte innlegg

Gjest *anonyma*
Skrevet

Vi har nå omsider fått snekker i huset, de skal legge nye gulv og fikse noen andre småting etter en vannskade.

I dag morges kl. 7.45 ringte de og lurte på om det var greit at de kom om en halv time. Jeg var nesten på vei ut og gubben ble vekt av telefonen. Vi hadde fra før sendt dem oversikt over hva vi ville ha på de forskjellige gulvene så det skulle være greit. Jeg synes det var litt kort varsel, og det sa jeg til dem også.

Vi har tross alt bodd i leiligheten mens tørkinga har pågått så det var ikke helt ryddig i de rommene hvor de skulle legge gulv, så vi spurte om vi skulle rydde bort noe mer, men de sa at det ikke trengtes.

Parketten de hadde med seg til et av rommene var feil tresort i forhold til det som hadde vært der før og som vi var enige om. Jeg så dette tilfeldig og sa fra, ellers hadde de nok bare lagt den. Svaret til vedkommende var at "jeg huska ikke helt hva det skulle være så jeg bare tok med ....."

Gutta dro for å skaffe resten av tingene og vi dro på jobb.

Kl. 17.30 kom jeg hjem fra jobb og tok en titt. På det ene rommmet har de lagt gulvet nesten ferdig, men de har ikke fjernet de gamle listene, sånn at kanten på gulvet nå går temmeligi langt ut fra veggen. Regner med at de skal sette på en vaskelist der etterpå som dekker.

Men er det ikke vanlig at man tar av lister når man legger gulv? Det gjorde hvertfall vi da vi pusset opp et annet rom her i huset. Hva hvis man skal pusse opp det rommet senere? Det blir vanskelig å f eks få vekk de gamle listene uten å ødelegge kanten på det nye gulvet.

På kjøkkenet hadde de bare lagt ca en tredel, men hele kjøkkenet var støva ned, det ser ut som det var der de hadde saget. Og vi skulle ikke rydde vekk noe, neeeeeeidda................ Jeg er klar over at det blir støv når man pusser opp men jeg trodde kanskje de dekka til jeg da, siden de sa at det ikke var nødvendig å rydde vekk noe. Naivt muligens, men jeg har aldri vært ute for sånne håndverkere før, har alltid gjort jobben selv.

Og i tillegg hadde de dratt ut kontakten på fryseboksen vår!! Nå vet jeg ikke hvor lenge den hadde stått sånn, det var fortsatt frossent oppi der, men hva om vi ikke hadde vært hjemme før seint i kveld og oppdaget dette i morgen?

Jeg ble så forbanna at jeg nesten begynte å grine da jeg så alt dette. Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Heldigvis er ikke gubben hjemme.......

Dette er et firma som gårdens forsikringsselskap har hyret inn, vi har ingen inflytelse på hvem, hva eller hvordan og det irriterer meg kjenner jeg. Trodde dette var et bra firma siden de blir mye brukt av et stort forsikringsselskap, men det var visst ikke tilfelle.

Sånn rent bortsett fra de tingene som angår rør og puss av en liten del av en vegg kunne vi gjort dette like bra selv! (men det går ikke, da måtte vi betalt alt selv også)

Er det bare meg som har urimelige forventninger og krav eller???????? Er dette normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke "normalt".

Vi har hatt en god del håndverkere innom de siste 2-3 årene og ingen har gjort noe sånt. Forskjellen er kanskje at vi selv har valgt hvem vi ville hyre inn. (Jeg tester først om de har sans for humor :wink: )

Jeg synes at dere skal klage til forsikringsselskapet (eller var det ikke de som satte disse snekkerene på jobben?).

Få gjerne en eller annen snakker/byggmester/takstmann dere kjenner til å ta en titt, slik at dere har fagfolk på deres side.

Skrevet

deter desverre en del useriøse/udugelige/late håndverkere rundt omkring..

ike lett å vite hva man får da

Skrevet
Dette er et firma som gårdens forsikringsselskap har hyret inn' date=' vi har ingen inflytelse på hvem, hva eller hvordan og det irriterer meg kjenner jeg.[/quote']

Hei! Er du meg? Måtte bare spørre, for dette er nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv. Har opplevd omtrent det samme. Alle har gjort en grei jobb, sånn omtrentlig, men det har tatt tid!

Føles ganske dust å ikke ha kontroll selv. Virker som om alt går mye treigere når man ikke har innflytelse på hvem, hva eller hvordan.

Gjest Anonymous
Skrevet

Av erfaring vet jae at skal man ha håndtverker i hus, ja ryd unna og dekk til det du er redd for.

Bor du opp i ets. så blir det sagd inne.

Vi hadde et forferdelig rot, men sa til selskapet at her er det ikke folk til å rydde/vaske. Borte hele dage. Fikk beskjed av selskapet om å skrive antall timer vi brukte til å bære ut og inn. Og hva vi brukte til vasking.

De betalte godt for jobben også.

Håndtverker har ikke noe med å rydde. De er så vant til at det blir sagspon/støv at de tenker ikke over det heller. Kontakt selskapet ditt.

Når en gjør jobben selv så har man kontroll og planlegger bedre. Det blir jo gjort for å spare seg selv for mere arbeid etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...