Gå til innhold

langt hår: hvor ofte klippe tupper?

Lemoni*

Anbefalte innlegg

har spart i ca et år nå og har gått fra å være helt kortklippt til å få skulderlangt hår.

men det er så lenge siden jeg har hatt langt hår, og jeg aner ikke hvor ofte jeg burde klippe det. synes det er vanskelig å se og vite om håret er slitt eller ikke.

så til dere med langt hår: hvor ofte er dere hos frisøren?

(jada, jeg kunne jo gått til frisøren og spurt om jeg trenger en klipp, men KG var mye nærmere akkurat nå :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klipp tuppene når de blir slitt eller når de har vokst seg ujevne. Mitt hår blir ikke slitt med mindre jeg føner det mye, så jeg klipper meg hver 3. til 4. måned. Men da har jeg en oppklippet frisyre som skal se rufsete ut. Jevne lengder krever klipp oftere for å se pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver tredje måned. Jeg mener nå at langt hår med "hele lengder" kan klippes sjeldnere enn oppklippet. Du ser det selv når håret blir tynnere i tuppene..

Etter at jeg klippet opp håret mitt må jeg klippe meg annenhver måned. Hvis jeg venter lenger ser håret mitt forferdelig slitt ut. Det blir mye fortere slitt når det er oppklippet, men så liker jeg at det blir litt mer frisyre/at fallet ("krøllene") kommer bedre fram.

Hvis du sparer og har sterkt hår kan du klippe det hver fjerde måned.

Det tar lenger tid å spare når det er oppklippet.. Jeg må stadig vekk ta store jafs av håret mitt... (Og så ser man som regel kun det forreste/øverste håret som bestandig er "kort", derfor ser jeg ikke hvor lang underhåret er og hvor langt det virker for andre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...